تصاویری زیبا از حضور سامانه‌های پدافندی کوتاه برد مجید در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران و تست عملیاتی در شب و روز.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین از متحدان غربی خود خواست در ارسال سلاح به این کشور زمان را از دست ندهند.
خبرگزاری دولتی دمشق (سانا) دقایقی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در حومه دمشق پایتخت سوریه خبر داد.
مستی راننده خودروی حامل موشک‌های پدافندی اس۴۰۰ ارتش روسیه کار دستش داد و خودرو را در حاشیه جاده چپ کرد. منبع: تسنیم
سامانه سلاح پدافند هوایی مجید که با نام تجاری AD-۰۸ نیز شناخته می‌شود، یکی از جدیدترین سامانه‌های تولید شده توسط صنعت دفاعی کشورمان است که در حقیقت یک سامانه سلاح زمین به هوای با برد و ارتفاع کوتاه است.
همزمان با برگزاری رژه نیروهای پیاده ارتش، سامانه موشکی الکترونیکی مجید در مراسم رژه روز ارتش به نمایش درآمد.
امیر نعمتی با بیان اینکه سامانه پدافندی شهید مجید در نیروی زمینی مورد تست و ارزیابی عملیاتی قرار گرفته است، عنوان کرد: این سامانه امروز وارد چرخه عملیاتی پدافند هوایی نیروی زمینی شده است.
کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی به نقل از منابع اسرائیلی گزارش داد، «محمد بن زاید» رئیس امارات متحده عربی در پیامی به نتانیاهو گفته است: تا زمانی که مطمئن نشویم نتانیاهو توانایی کنترل کابینه‌اش را دارد، نمی‌توانیم کارهای مشترک انجام دهیم.
تصویری از تونل ویژه پدافندی رونمایی شده در جریان رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۱۴۰۱ و سامانه سوم خرداد.
معاون هماهنگ‌کننده ارتش با اشاره به قدرت پدافندی ایران اسلامی گفت: سامانه‌های پدافندی متعددی داریم که کاملا بومی هم هستند، به عنوان مثال سامانه باور ۳۷۳ برابر با اس ۴۰۰ روس‌ها است.
وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین، به تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر روسیه کمک خواهد کرد.
وزیر دفاع هلند اعلام کرد این کشور با ارسال قطعات مربوط به سامانه پدافند هوایی پاتریوت به اوکراین، به تقویت دفاع هوایی این کشور در برابر روسیه کمک خواهد کرد.
شلیک سامانه موشکی پدافند هوایی ۱۵ خرداد و مجید شنبه ۱۰ دی ماه در محل عمومی رزمایش برگزار شد.
در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، سامانه موشکی تلاش مستقر در محدوده رزمایش، طی یک عملیات پدافندی پهپاد متخاصم را منهدم کرد.
شلیک سامانه موشکی متحرک غدیر و سامانه پدافندی مرصاد
در دومین روز از رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش جمهوری اسلامی ایران سامانه‌های موشکی پدافند هوایی ارتش ۱۵ خرداد، مجید و سامانه توپخانه‌ای خاتم اهداف هوایی خود را منهدم کردند.
در ادامه مرحله اصلی رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش، سامانه پدافندی هوایی ۱۵ خرداد برابر سناریو عملیاتی نسبت به انهدام پهپادهای متخاصم اقدام کرد.
شلیک سامانه موشکی پدافند هوایی ۱۵ خرداد و مجید
اینفوگرافیک: ویژگی‌های سامانه پدافندی باور ۳۷۳
پاسخ منفی لهستان به پیشنهاد آلمان درباره ارسال سامانه پدافند هوایی به این کشور (لهستان)، جنجال‌آفرین شد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: در حوزه لیزر به توان بسیار خوبی دست یافته‌ایم و لیزر را با قدرت‌های مختلف به میدان آورده و تست میدانی آن را هم انجام داده‌ایم.
وزیر دفاع آمریکا از تداوم حمایت و ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین بویژه سامانه های پدافند هوایی خبر داد.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: ظرفیت نیروی دریایی ارتش در زمینه بهره‌گیری از موشک کروز سطح به سطح دو برابر شده است و ناوشکن‌ها به هشت لانچر موشک کروز مجهز خواهند شد.
فرمانده نیروی پدافند هوایی از انجام تست‌های اولیه سامانه پدافندی باور ۳۷۳ در برد ۳۰۰ کیلومتری خبر داد.
منابع سوری از فعال شدن سامانه پدافند هوایی این کشور در استان حماه خبر دادند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ