معاونت گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زمان برگزاری آزمون جامع دوره‌های کوتاه‌مدت گردشگری را اعلام کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
بر اساس این تقویم آزمونی، کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ نیز همچون کنکور ۱۴۰۲ دوبار در سال برگزار می‌شود. نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ در ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ و نوبت دوم کنکور ۱۴۰۳ در ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ با فاصله یک ماه از هم برگزار می‌شوند.
مدیرکل گزینش قوه قضاییه زمان برگزاری آزمون تشریحی جذب عمومی تصدی منصب قضا سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
صدیقی با بیان اینکه زمان جایگزین ارزیابی تکمیلی آزمون آموزگاری در این دو روز متعاقبا به داوطلبان اعلام می‌شود، درباره برگزاری آزمون دبیری در روز پنجشنبه ۱۲ مردادماه افزود: آزمون کتبی دبیری وزارت آموزش و پرورش در موعد مقرر خود یعنی پنجشنبه ۱۲ مرداد برگزار می‌شود.
مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان انتشار کارت ورود به جلسه و برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد.
زمان انتشار کارت و برگزاری آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش ویژه رشته شغلی دبیری و هنرآموز اعلام شد.
جزئیات تاریخ پرینت کارت و زمان‌ برگزاری آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
دبیر شورای امنیت کشور گفت: چنانچه خواسته‌های مسئولان سنجش برآورده نشد و نگرانی برای امنیت آزمون بوجود آمد ما مجبور هستیم تصمیماتی را برای محدودیت اینترنت در زمان برگزاری آزمون اعمال کنیم. اگر لازم شد و بررسی‌ها به این نتیجه رسید در جلسات مربوطه تصویب خواهد شد و به اطلاع مردم می‌رسد.
وزیر کشور درباره پیشنهاد مطرح شده مبنی بر قطع شدن دسترسی به اینترنت در روز آزمون گفت که این پیشنهاد رد شده است.
سازمان سنجش آموزش کشور نحوه و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون و آدرس و محل رفع نقص کارت شرکت در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش را اعلام گرد.
آزمون هماهنگ پایه‌های دهم و یازدهم مدارس روزانه در نوبت خرداد ۱۴۰۲ -۱۴۰۱ از ۳۱ اردیبهشت آغاز و تا ۲۵ خرداد ادامه دارد.
پورعباس با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد سال آینده تنها در یک روز برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: شیوه برگزاری این آزمون نیز تغییر خواهد کرد به این صورت که تعداد سئوالات آن کاهش می‌یابد. در واقع تاکنون به این شکل بود که در برخی کد رشته‌ها زمان آزمون چهار ساعت و نیم تعیین شده بود که تلاش می‌کنیم زمان آزمون به سه یا سه ساعت و نیم کاهش یابد.
این آزمون که ۲۴۷ کد رشته ذیل آن تعریف شده است، در هفت گروه آزمایشی علوم انسانی، علوم پایه، فنی مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، دامپزشکی و زبان و در یک نوبت در ۱۱۰ شهرستان مختلف کشور و ۱۵۷ حوزه امتحانی اصلی و ۵۵۷ حوزه امتحانی فرعی در حال برگزاری است.
معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور همچنین تاکید کرد: نتایج اولیه آزمون ارشد نیز نیمه دوم خردادماه اعلام می‌شود و کار انتخاب رشته داوطلبان همان خردادماه شروع و اواخر خردادماه نیز نتایج رشته‌های دارای شرایط خاص و آزمون‌های عملی منتشر می‌شود. آزمون اولیه داوطلبان نیز تیرماه برگزار خواهد شد.
رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه نخستین مرحله آزمون سراسری ۱۴۰۲ خوشبختانه در سلامت و امنیت کامل برگزار شد، گفت: خوشبختانه تا به امروز موردی از تخلف در این زمینه کشف نکرده‌ایم و انصافا محدودیت‌های اینترنتی که در فرآیند برگزاری این آزمون اعمال شد در تامین امنیت و سلامت آن تاثیرگذار بوده است.
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: برای مطالعه بیشتر داوطلبان و چالش‌های تعطیلی مراکز آموزشی در ایام پایان سال، آزمون به هشتم اردیبهشت سال آینده موکول شد.
مصوبات کنکوری یکی پس از دیگری باعث شکل‌گیری اعتراض در میان داوطلبان این مسابقات علمی و سرنوشت‌ساز می‌شود. این روز‌ها نیز نوبت به داوطلبان کنکور کارشناسی ارشد رسیده است که نسبت به سرنوشت خود در آزمونی که پیش رو دارند، نگران باشند.
جلسه شورای اجرایی اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) صبح روز پنجشنبه ۲۹ دی ماه جاری برگزار و طی آن مقرر شد آزمون پذیرش کارآموزی وکالت در روز جمعه ۱۳ مرداد ماه سال ۱۴۰۲ برگزار شود.
مطمئن هستم که مردم قطع اینترنت را می‌پذیرند چرا که سرنوشت فرزندانمان در گرو کنکور است. با توجه به تعداد زیاد داوطلبان، مردم با سعه صدر در زمان برگزاری آزمون سراسری با ما همکاری لازم را خواهند داشت.
آزمون انتخاب سردفتر اسناد رسمی، روز جمعه ۲۵ آذر ماه در ۳۱ حوزه انتخابی سراسر کشور برگزار می‌شود.
کنکور سراسری از سال جاری با توجه به مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، دو بار در سال برگزار می‌شود. نخستین نوبت کنکور، روز‌های پنج‌شنبه ۲۹ و جمعه ۳۰ دی ماه سال جاری برگزار می‌شود. زمان برگزاری دومین نوبت آزمون ورود به دانشگاه‌ها، روز‌های چهارشنبه و پنج‌شنبه ۱۴ و ۱۵ تیرماه ۱۴۰۲ برگزاز خواهد شد.
دکتر طبائیان تصریح کرد: افرادی که سرباز هستند یا برگ سبز نظام وظیفه دارند، می‌توانند در آزمون دستیاری پنجاهم شرکت کنند. البته پزشک سربازها به شرط پایان سربازی و اتمام طرح تعهدات تا شهریورماه می‌توانند در دوره دستیاری حضور داشته باشند.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش در مورد تاثیر سابقه تحصیلی در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ گفت: سوابق تحصیلی؛ یعنی دروسی که آزمون آن‌ها به صورت کتبی و نهایی توسط آموزش و پرورش برگزار می‌شود، در آزمون سال ۱۴۰۲ تاثیر ۴٠ درصدی قطعی خواهد داشت. امکان ترمیم نمره هم برای داوطلبانی که قبلا دوره متوسطه خود را به پایان رسانده‌اند، وجود دارد که این موضوع باید از آموزش و پرورش پیگیری شود.
رئیس سازمان سنجش گفت: کنکور ارشد سال ۱۴۰۲ در اسفند همان سال برگزار می‌شود، این موضوع باعث غافلگیری داوطلبان نشده فقط آزمون قرار است همانند قبل کرونا در زمان خودش برگزار شود، یعنی علت اصلی تعویق کنکور و برگزاری آن در اردیبهشت به دلیل ویروس کرونا بود.
روز گذشته آگهی آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت کانون‌های وکلای دادگستری سال ۱۴۰۱ (مربوط به نوبت پذیرش سال ۱۴۰۰) در سایت سازمان سنجش منتشر شد. زمان شروع ثبت نام در این آزمون، از روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ تا روز چهارشنبه ۴ خرداد ۱۴۰۱ اعلام شده است و آزمون روز پنجشنبه ۳۰ تیر برگزار می‌شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ