سال نوی چینی از روز ۲۲ ژانویه (۲ بهمن) آغاز خواهد شد و امسال سال خرگوش خواهد بود. در فرهنگ چینی خرگوش نماد طول عمر، آرامش و موفقیت است. در ادامه می‌خواهیم ببینیم سال ۲۰۲۳ برای متولدین سال‌های مختلف چه در چنته خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مرتضی شریفی عنوان امتیازآورترین بازیکن ایران برابر ایتالیا در هفته دوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۳ را از آن خود کرد.
انتخابات سال ۲۰۲۴ آمریکا می‌تواند اولین آزمون مهم دنیا در مواجهه با فناوری هوش مصنوعی و محتوا‌های جعلی باشد.
با پیروزی جناح هوادار نتانیاهو در انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ به نظر می‌رسید بحران سیاسی ۴ ساله اخیر در سرزمین‌های اشغالی حل و فصل شده، اما برنامه کابینه جدید خود به بحرانی جدید مبدل شده است.
آتش سوزی تایگا سیبری در سال ۲۰۰۳ در روسیه بزرگترین آتش سوزی ثبت شده تا کنون بود. آن ۵۵ میلیون هکتار را سوزاند. آتش سوزی های اخیر استرالیا در رتبه دوم قرار دارند. هر دوی این بلایای طبیعی در نهایت با فرسایش قابل توجه لایه ازون همراه شدند، و هنوز مشخص نیست که چگونه دود آتش سوزی ازون را تخریب می کند.
جنگ اوکراین،در سال ۲۰۲۲  مانند ابر سیاهی بر اقتصاد و معیشت اروپا سایه افکند و آثار سنگینی برافزایش قیمت کالاها و انرژی در این قاره و سایر بخش‌های جهان گذاشت.
در سال ۲۰۲۳ سیاره ما دچار دردسر و مشکل است. دو قرن سوزاندن سوخت‌های فسیلی به نگرانی‌ها و معضلات محیط زیستی متعددی منجر شده که تازه داریم اثرات آن را حس و درک می‌کنیم. در سال ۲۱۰۰، سطح آب دریاها- بر اساس برآورد‌ها و پیش‌بینی‌ها- چیزی بین ۳۰ سانت ۳.۵ متر افزایش خواهد یافت که جان میلیارد‌ها انسان را در خطر قرار می‌دهد.
امروز پنجم فوریه ۲۰۲۳ است و مرور تاریخ نشان می دهد که دقیقا بیست سال پیش دولت آمریکا با طرح یکی از بزرگترین دروغ های قرن خود، کشور عراق را به ورطه ویرانی کشاند.
با پیروزی جناح هوادار نتانیاهو در انتخابات نوامبر ۲۰۲۲ به نظر می‌رسید بحران سیاسی ۴ ساله اخیر در سرزمین‌های اشغالی حل و فصل شده، اما برنامه کابینه جدید خود به بحرانی جدید مبدل شده است.
شواهد نشان می‌دهند که پوتین واقعا در جنگ گازی خود شکست خورده است. آلمان سال ۲۰۲۳ میلادی را بدون گاز روسیه آغاز می‌کند و نیازی به نگرانی در مورد از دست دادن آن ندارد. این دقیقا شکست کرملین است. گاز طبیعی روسیه دیگر یک سلاح موثر علیه آلمان نیست.
روس‌های سراسر جهان در ۳۰ دسامبر ۲۰۲۲، یکصدمین یادبود تشکیل اتحاد جماهیر شوروی را گرامی داشتند؛ اما ۷۰ سال موجودیت شوروی چگونه جهان را دست‌خوش تغییر کرد؟!
سال ۲۰۲۳ با شکل گیری کابینه جدید راست گرای نتانیاهو با واگذاری برخی سمت های ویژه مثل وزارت امنیت به احزاب تندروی حریدی و مذهبی آغاز خواهد شد.
۲ اتفاق جنگ ۳ روزه نوار غزه و خیزش جوانان کرانه باختری که مصداق آن در رویش عرین الاسود نمایان شد را می توان مهم ترین اتفاقات تاثیرگذار در روند نظامی و مقاومت فلسطین در سال ۲۰۲۳ دانست.
پس از فروکش کردن آتش جنگ درگیری‌ها در سوریه و کنترل دمشق بر بیشتر مناطق این کشور، شمال، شمال غرب و جنوب سوریه دستخوش دست اندازی و رقابت کشورهای ترکیه و آمریکا بر مناطق نفت خیز این کشور شد.
کشور‌های دیگر نیز بنابر منافع شان انتخاب‌هایی داشته اند. آنان لزوما مجبور نیستند تنها در صف واشنگتن قرار گیرند و این وضعیتی است که ما باید به آن عادت کنیم و ۲۰۲۲ آغازی برای فاش شدن این موضوع بود.
روسیه از ماه دوم سال ۲۰۲۲ یک حمله گسترده به اوکراین را آغاز کرد که این جنگ با تمام فراز و فرودهایش تا کریسمس متوقف نشد و بحران مزبور به سال ۲۰۲۳ کشیده شد.
برگزاری انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا، مهمترین رویداد سال ۲۰۲۲ بود؛ رخدادی که با تغییر موازنه قدرت در عرصه داخلی، نتیجه آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ این کشور هم تأثیرگذار است.
ایرباس و آزمایشگاه CERN در پروژه «ایرباس آپ نکست» بایکدیگر همکاری می کنند. هدف این پروژه ارزیابی آن است که چگونه قابلیت ابر رسانایی می تواند به از بین بردن کربن در سیستم های هواپیما کمک کند.
امروز مطالبی همچون وضعیت بورس فردا چگونه خواهد بود؟، بورس فردا تحت تاثیر چه سیگنال‌هایی خواهد بود؟، جزییات سومین عرضه لاماری در بورس کالا، نماد‌هایی که از صف فروش به صف خرید نشستند!، تحلیل تکنیکال تکشا و دحاوی ۲۰ آذر ۱۴۰۱، تحلیل گشان امروز ۲۰ آذر ۱۴۰۱ | همچنان صعودی می‌ماند؟، بیت کوین در سال ۲۰۲۳ به ۵هزار دلار برسد، ارزش سهام عدالت چقدر افزایش یافت؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با قرار دادن آرمان آزادی خواهی فلسطین در کانون توجه جهانیان، باعث شده تا حکام جهان عرب و طراحان خاورمیانه بزرگ برای عادی سازی روابط با تل آویو با چالش اساسی روبرو شوند.
رژیم صهیونیستی روز اول نوامبر ۲۰۲۲ درحالی ناچار از برگزاری پنجمین انتخابات سراسری پیاپی در چهار سال اخیر است که نظرسنجی‌ها نشان دهنده چشم‌انداز امیدوار کننده‌ای برای حل این بحران نیست.
از زمان سقوط «صدام حسین» رئیس جمهور سابق عراق در سال ۲۰۰۳ میلادی مراسم عزاداری شیعیان که پیش‌تر محدود شده بود گسترده‌تر شده است. کربلا، نجف و سامرا به طور پیوسته تعداد بازدید کنندگان زیادی را به خود جذب کرده‌اند و اکنون میزبان بزرگ‌ترین زیارت سالانه اسلام هستند که در زبان عربی به نام زیارة شناخته می‌شود.
فراتر از تمام موارد و ناکارآمدی‌های دموکرات‌ها و دولت بایدن رها کردن یک سال پیش افغانستان به حال خود قرار دارد که باید موجب شرمساری دولت او باشد.
طالبان در تاریخ ۱۵ آگوست ۲۰۲۱ میلادی حکومت اشرف غنی را سرنگون کردند و قدرت را در افغانستان به دست گرفتند. یک سال پس از آن این کشور با چالش‌های متعددی مواجه شده که نیازمند توجه فوری جامعه بین المللی است.
اعمال تحریم‌های بیش‌تر جامعه بین المللی در سال ۲۰۱۷ و همه گیری کووید-۱۹ کره شمالی را به سمت روش‌های غیرقانونی فزاینده برای دستیابی به ارز خارجی سوق داده است. برای مثال، طبق گزارش Chainalysis یک پلت فرم داده بلاک چین در سال ۲۰۲۲ میلادی کره شمالی ۱.۵ میلیارد دلار ارز دیجیتال را در فاصله سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ میلادی به سرقت برده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ