رئیس جمهور در دیدار عیدانه صدها نفر از کارگزاران نظام با وی، گفت: سال ۱۴۰۲ سال تداوم تلاش مضاعف و شبانه‌روزی دولت برای خدمتگزاری است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرعامل شرکت ایرانول گفت: پیگیری پالایشگاه‌های اصلی روغن ساز در وزارت صمت و شورای رقابت، منجر به کنترل درخواست عرضه روغن پایه در داخل به نفع مصرف کنندگان واقعی و حذف ابلاغیه تعرفه ۱۵ درصدی عوارض صادراتی شد.
شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران طی فروردین ماه سال جاری به بهسازی بیش از ۳ هزار و ۴۴۰ متر از خطوط ریلی کشور اقدام کرده است.
تحقق رشد اقتصادی ۴.۰ درصدی در سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ ۱۴۰۰، حکایت از تداوم رشد قابل قبول فعالیت‌های اقتصادی در کشور دارد.
دهقانی به تداوم روند پیوند اعضا در کشور طی سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در سال گذشته حدود ۳۵۰۰ مورد پیوند عضو در کشور انجام شد که این آمار در طول سال‌های گذشته بی سابقه بوده است.
این روزها مدافعان امنیت دریایی ایران در ارتش خبرساز شده اند، از اقیانوس نوردی تا توقیف نفتکش آمریکایی؛ نفتکشی با پرچم جزایر مارشال در دریای عمان که با حکم دادستانی توسط ارتش توقیف شد.
وزیر امور اقتصادی و دارایی از برنامه ۱۵ بندی دولت برای ساماندهی بازار اجاره‌بها خبر داد و گفت: سال ۱۴۰۲ سال خوبی از جهت هدایت اعتبارات به فعالیت‌های تولیدی و مولد خواهد شد.
وزیر جهاد کشاورزی سال جدید را نقطه عطفی بر هم‌افزایی و همبستگی طیف‌های فعال در حوزه کشاورزی عنوان کرد.
فاطمی امین راهکار رفع مشکلات معیشتی مردم را هم رشد تولید دانست و گفت: زمانی که رشد تولید به مدت چند سال تداوم داشته باشد، مثل سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در دولت سیزدهم، به تدریج می‌توان آثار منفی دهه گذشته را جبران کرد.
بهار پیام آور بالندگی و رویش است و موسم شور و نشاط که با آمدنش دل سرشار از سرور و جان معرفت می یابد. زیبایی و شکوه بهار، درس مهرورزی به آدمیان می دهد. پیام سال نو، رهائی کهنگی و تغییر به سوی نیکوئی است و این تطور بخشی از روند تکامل معنوی انسان است.
رحمان معصوم پور امیرآبادی گفت: اقتصاد ایران در سال ۱۴۰۲ چهار سناریو مهم را در پیش خواهد داشت که بهترین سناریو مهار تورم و رشد تولید و سرمایه گذاری است.
سال ۱۴۰۲ سال تصمیم‌های سخت خواهد بود. اگر مسئله‌ها حل نشود، تنگنا‌ها بیش‌تر شود، چالش‌های اقتصادی، امنیتی با ما بماند و ناکارآمدی جولان دهد، دیگر معلوم نیست روزگار با ما چه خواهد کرد.
تحقق رشد اقتصادی ۳.۷ درصدی در نه‌ماهه سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی ۴.۴ درصدی سال‌ ۱۴۰۰، حکایت از روند رو به بهبود فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.
امروز مطالبی همچون تداوم ریزش دلار در بازار،  فردا بورس منفی است یا مثبت؟، زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد، نماد بانک آینده باز می‌شود؟، با ارزش‌ترین نماد بورس و فرابورس، ۹ همت دارایی تحت مدیریت و ۹۵ درصد بازدهی، ۳ دلیل ریزش بورس در پایان سال ۱۴۰۱، خودروی ۵۰۰ میلیونی بازار کدام است؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
شفافیت تسهیلات پرداختی بانک‌ها در هاله‌ای از ابهام؛ این برآیند لایحه بودجه مدنظر دولت برای سال آینده است. اقدامی که بر خلاف رویکرد قانون بودجه سال جاری است و می‌تواند به تداوم ناترازی بانک‌ها منجر شود.
تحقق رشد اقتصادی ۳ درصدی در نیمه نخست سال ۱۴۰۱ در امتداد رشد اقتصادی مثبت سال‌۱۴۰۰ (معادل ۴.۴ درصد)، حکایت از بهبود عملکرد فعالیت‌های اقتصادی در کشور به رغم تداوم تحریم‌های اقتصادی دارد.
زنجان- سرشماری سال ۱۴۰۱ خبر از افزایش گونه‌های شاخص مناطق حفاظت شده استان زنجان از جمله آهوی دشت سهرین دارد اما هنوز خطر انقراض این گونه ارزشمند وجود دارد.
عدم تحول جدی در احکام بودجه و افزایش کسری تراز عملیاتی از نقاط منفی این لایحه است. همچنین از نقاط مثبت لایحه بودجه امسال، می‌توان به کاهش مالیات تولید، تهاتر نفت برای پرداخت بدهی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و مالیات بر خام‌فروشی عنوان کرد که از اقدامات مثبتی است که در سال گذشته مجلس به بودجه اضافه کرد و امسال به لایحه اصلی نیز اضافه شده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود، نرخ تورم نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر، ولی همچنان بالای ۴۰ درصد باشد. ضمن اینکه با وجود نرخ رشد اقتصاد پایین و نرخ تورم بالا کاهش نرخ فقر دور از انتظار خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود نسبت کسری تراز عملیاتی به مصارف عمومی منفی ۲۵ درصد باشد.
رئیس دفتر انرژی سازمان برنامه و بودجه ضمن اشاره به تداوم بحران گازی تا سال ۱۴۲۰، گفت: ۷ میلیارد دلار از مرغوبترین ارز کشور به سمت نیروگاه‌ها می‌رود و ما مجبوریم که برق درست کنیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمانی که برنامه پنج ساله هفتم تصویب نشود، بودجه در دستور کار قرار نمی‌گیرد، دولت بر اساس قانون آئین‌نامه داخلی اقدام می‌کند و بر این اساس پیش می‌رویم.
بررسی آمارهای مقدماتی پولی و اعتباری در پایان مهرماه ۱۴۰۱ حاکی از تداوم روند کاهنده رشد دوازده‌ماهه نقدینگی در سال جاری می‌باشد.
دبیرکل فدراسیون ووشو با اشاره به اینکه تا به امروز حدود ۱۰ درصد از بودجه مصوب فدراسیون ووشو در سال ۱۴۰۱ از سوی وزارت ورزش و جوانان پرداخت شده است، گفت: با تداوم این وضعیت، اعزام تیم ملی ووشو جوانان به مسابقات جهانی در آذر ماه با هاله‌ای از ابهام روبرو بوده و شاید قادر به اعزام تیم نباشیم.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ