در نخستین ماه از سال جدید میلادی، کشور ژاپن ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده خواهد داشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خبرگزاری کیودو ژاپن از ملاقات نخست وزیر این کشور و رئیس جمهور ایران در ماه سپتامبر در نیویورک خبر داد.
«فوتوشی ماتسوموتو» سفیر ژاپن در عراق در ایام عزاداری امام حسین علیه‌السلام با حضور در یکی از موکب‌های عزاداری و در حضور شیخ «همام الحمودی» رئیس مجلس اعلامی اسلامی عراق، دیگ نذری را هم زد.
رئیس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران در جریان بازدید سفیر ژاپن در تهران از این پارک، برای راه‌اندازی دفتر همکاری‌های مشترک پارک‌های علم و فناوری ایران و ژاپن در پارک اعلام آمادگی کرد.
جانشین رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر فراجا در دیدار سفیر ژاپن و رئیس دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در تهران بر عزم و اراده جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادمخدر تاکید کرد.
رئیس شورای راهبردی روابط خارجی بهترین راه برای حل‌وفصل اختلافات ارضی ژاپن و روسیه درباره چهار جزیره واقع در اقیانوس آرام را «مذاکره مستقیم بین دو کشور دانست.
فایننشال تایمز در گزارشی نوشت که رئیس جمهور فرانسه از موافقت با پیشنهاد ناتو برای افتتاح دفتر هماهنگی در ژاپن، خودداری کرده است.
رئیس جمهور اوکراین در هیروشیما با سران کشورهای هند، انگلیس و ایتالیا دیدار کرد.
رئیس جمهور کره جنوبی می‌گوید که ژاپن از «متجاوز به شریک» تبدیل شده و دو کشور حالا در حوزه‌های امنیتی و اقتصادی همکاری می‌کنند.
رئیس فدراسیون بسکتبال به منظور همراهی تیم ملی در انتخابی جام‌جهانی عازم ژاپن می‌شود اما پیش از آن به منظور انجام برخی مذاکرات سفری به ترکیه خواهد داشت.
رئیس جمهور آمریکا گفت که این کشور به دفاع از امنیت ژاپن به صورت کامل پایبند است.
سال آینده سال ظهور ژاپن به عنوان یک بازیگر اصلی ژئوپولیتیک خواهد بود و برای اولین بار پس از چهار دهه چشم‌انداز ایران در هاله‌ای از تردید جدی قرار خواهد گرفت
مرتضی محصص، رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال از باشگاه های حاضر در لیگ برتر درخواست کرد برای برپایی اردوی تدارکاتی تنها کشور ترکیه را انتخاب نکنند.
درست است که آلمان امروز در کمال ناباوری از ژاپن باخت، اما پیامی که دلش می‌خواست را به جهان رساند.
نخست وزیر پیشین ژاپن با انتقاد از رئیس جمهور اوکراین، گفت که او باعث درد و رنج بسیاری از مردم اوکراین شده است.
رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد که این رشته با توجه به حجم رویدادهایی که دارد سال سخت و پرکاری را در پیش خواهد داشت.
رئیس فدراسیون والیبال تاکید کرد که این رشته با توجه به حجم رویدادهایی که دارد سال سخت و پرکاری را در پیش خواهد داشت.
رئیس کمیته فوتسال از مصاف دوباره تیم های ملی فوتسال ایران و ژاپن خبر داد.
مهد تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و رئیس کمیته فوتسال AFC در حالی جام قهرمانی مسابقات آسیا را به کاپیتان ژاپن داد که خیلی‌ها تصور می‌کردند این جام روی دست کاپیتان ایران بالا می‌رود.
بر اساس اعلام کاخ سفید، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر ژاپن امروز در تماسی تلفنی در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی رایزنی کردند.
وزرای دفاع آمریکا، استرالیا و ژاپن رزمایش‌های اخیر ارتش چین در پاسخ به سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را محکوم کردند.
وزیر نفت همچنین در جریان این سفر به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران در آیین یادبود شینزو آبه، رئیس جمهور فقید ژاپن حضور پیدا کرد و در حاشیه این آیین در گفت‌وگو با شبکه دولتی کشور ژاپن (NHK) بیان کرد: ایران بدون انتظار برای بازگرداندن توافق، برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی تلاش می‌کند و صددرصد آمادگی پذیرش سرمایه‌گذاری شرکت‌های ژاپنی‌ را دارد.
رئیس جمهور گفت: با توجه به سوابق طولانی همکاری‌های ایران و ژاپن، ضروری است با یافتن راه‌های ابتکاری از اثرگذاری تحریم‌های یکجانبه و ظالمانه آمریکا بر روابط دو کشور جلوگیری شود.
پس از این استعفا، ایتارو ناکامورا بلندپایه‌ترین مقامی خواهد بود که در ارتباط با ترور شینزو آبه کناره گیری کرده است. او در یک کنفرانس خبری گفت: «در فرآیند راستی‌آزمایی طرح امنیتی جدید، متوجه شده‌ایم که وظایف امنیتی ما نیاز به شروعی تازه دارد».
در ادامه پیامدهای سفر جنجالی و تنش‌زای رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، چین دیدار وزیر خارجه این کشور با همتای ژاپنی‌اش را لغو کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ