سمنان- رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری یک میلیارد و ۱۸۰ میلیون ریالی با استفاده از ترفند اجاره کارت بانکی در سمنان خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس پلیس فتای تهران با بیان اینکه یک باند کلاهبرداری مربوط به تخلیه کارت‌های بانکی متلاشی شد، اعلام کرد که کلاهبرداران جرایم خود را با اجاره کارت‌های بانکی مرتکب می‌شدند.
مجرمان با استفاده از ترفند‌های زیرکانه، مالباختگان را متقاعد کرده که جهت دریافت جایزه خود سریعاً کد‌هایی که از طریق پیامک برای آن‌ها ارسال می‌شود را بخوانند؛ شکات نیز با یک غفلت ساده در نهایت متوجه سرقت تمامی موجودی کارت بانکی و خالی شدن حساب خود شدند.
۹ زن با حضور در اداره پلیس از این مرد شیطان صفت که با نقش پردازی و با تهدید دست به اقدام شوم و کلاهبرداری زده بود شکایت کردند و تحقیقات برای شناسایی دیگر طعمه‌های این مرد در دستور کار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفته است.
قاضی پرونده کلاهبرداری از کارت های بانکی گفت: این مجرم با کپی کردن کارت بانکی مشتریان یک مغازه در سال ۹۶، مبلغی حدود ۳۶ میلیارد تومان برداشت غیرمجاز انجام داده بود.
مجرم با کپی کردن کارت بانکی مشتریان یک مغازه در سال ۹۶ مبلغی حدود ۳۶ میلیارد تومان برداشت غیرمجاز انجام داده بود.
فرمانده انتظامی شهرستان ری از دستگیری کلاهبرداری که با تعویض کارت های عابر بانک ۱۰۰ فقره کلاهبرداری دراین شهرستان مرتکب شده بود خبرداد.
کاربران با استفاده از شماره تلفن خود در تلگرام حساب باز می‌کنند که به صورت پیش فرض برای همه قابل مشاهده است. یعنی افراد در گروه‌هایی که به حساب شما دسترسی دارند، می‌توانند شماره تلفن شما را ببینند. اما شماره تلفن از آن دست اطلاعاتی است که هرگز نباید در فضای آنلاین منتشر شد، زیرا هر کسی می‌تواند با شما تماس گرفته، به کلاهبرداری مبادرت کرده یا آن را به افرادی دهد که حتی شما را نمی‌شناسند. بهترین کار این است که شماره تماس خود را خصوصی کنید.
پاشایی با اشاره به اینکه این فرآیند مجرمانه با در اختیار قرار گرفتن کارت بانکی هموطنان و قرار دادن در دستگاه اسکیمر و دریافت رمز امکان پذیر می‌شود از هموطنان خواست که تمام مراحل عملیات بانکی شامل کشیدن کارت در دستگاه عابر بانک و وارد کردن رمز کارت بانکی را شخصا انجام دهند و از قرار دادن کارت بانکی در اختیار سایر افراد حتی برای چند ثانیه اکیدا خودداری کنند.
امیرعبداللهیان ادامه داد: همین دو هفته پیش در ایران اتفاقی افتاد که قرار بود یک کلاهبردار از کشور فرار کند. کاری که او برای کمک به فرارش انجام داد این بود که ویدئو‌هایی را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد که در آن مدعی شد یک معترض است و تحت شکنجه قرار گرفته است، اما در واقع او یک کلاهبردار بود. در نهایت مشخص شد که او تهدید شده است و سپس توسط پلیس دستگیر شد.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ اعتراف به ۱۰۰ سرقت از سوی یک زوج جوان/ مرگ بعد از عمل جراحی زبان/ هوویی که سنگ صبورم بود!/ خودکشی زن میانسال بعد از قتل شوهر/ زمین، خانواده‌ای را در پارک سیمرغ بلعید/ محاکمه مرد دستفروش به اتهام قتل همکارش/ کلاهبرداری با چک کارتن خواب ها!/ گذشت از قصاص به حرمت روز مادر
کلاهبرداری با چک کارتن خواب ها!
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ گفت: ۲ مورد سرقت، در زمینه تراشه کارت سوخت داشتیم. تعدادی از شهروندان زمانی که برای سوخت‌گیری به پمپ بنزین مراجعه می‌کردند، برخی کارگران متاسفانه از فرصت سوءاستفاده کرده و تراشه کارت سوخت را درآورده و تراشه سوخته‌ای را جایگزین آن می‌کردند.
وقتی در تماس‌های تلفنی به شما می‌گویند برنده‌ی جایزه‌ای فوق‌العاده از یک مسابقه شده‌اید که احتمالاً شما هیچ‌گاه در آن مسابقه شرکت نکرده‌اید؛ زمانی که می‌گویند برای دریافت جایزه باید مبلغی پرداخت کنید و یا از شما می‌خواهند، اطلاعات کاملاً شخصی و محرمانه‌ی مالی خود را در اختیارشان قرار دهید، مشخص است که باید محتاط باشید، زیرا سیستم‌های تجاری مطمئن و قانونی، هیچ‌گاه نیاز بر جزئیات حساب مالی شما ندارند و حتی اگر قرار باشد پولی یا جایزه‌ای را به شما بدهند، نیاز به رمز عبور کارت شما را ندارند و دادن شماره حساب یا شماره کارت کفایت می‌کند.
الیزابت هولمز در سال ۲۰۱۴ وقتی ۳۰ ساله بود، به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین چهره‌های دنیا شناخته می‌شد. او از دانشگاه استنفورد بیرون آمد و شرکتی به نام «ترانوس» را ساخت که به‌خاطر نوآوری‌های انقلابی در زمینه تشخیص بیماری‌ها، ارزش آن خیلی زود به ۹ میلیارد دلار رسید. هولمز ژانویه ۲۰۲۲ توسط هیئت منصفه‌ای در کالیفرنیا به اتهام چهار فقره کلاهبرداری محکوم شد. البته اتهامات دیگری هم علیه او مطرح بود که بنیان‌گذار ترانوس از آن‌ها تبرئه شد، اما حالا رأی دادگاه نهایی شده و هولمز باید ۱۱ سال و سه ماه حبس را پشت سر بگذارند.
زن جوان گفت: چون زندگی‌ام نمی‌چرخید. من کار طراحی هم می‌کردم، اما با آن نمی‌توانستم هم کرایه خانه بدهم و هم هزینه بچه و خودم را تامین کنم. به همین خاطر وقتی از من مدرکی می‌خواستند جعل می‌کردم و این‌طوری پول درمی‌آوردم.
سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت گفت: مجرم پس از حضور در پلیس فتا پایتخت و مواجهه با شکات پرونده به جرم خود اقرار کرد و اظهار داشت پس از جلب اعتماد فروشنده و وارد کردن شماره کارت اعلامی در یک نرم افزار همراه بانک اصلی مشخصات شاکی را به دست می‌آوردم و با ورود به اپلیکیشن رسیدساز جعلی و وارد کردن اطلاعات وی یک رسید جعلی واریز به فروشندگان نشان می‌دادم و با بهانه‌هایی مثل اختلال در سامانه‌های پیامکی بانک‌ها با تحویل کالا به سرعت از محل خارج می‌شدم.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ در مواردی دیگر نیز افراد سودجو در فضا‌هایی مانند تلگرام، اینستاگرم و ... اقدام به انتشار شماره حساب و کارت و ... با وعده خرید بلیت در ورزشگاه را می‌دهند که اقدام این افراد نیز کلاهبردارانه بوده و عمده این افراد که تحت عناوینی، چون بلیت بازار سیاه، بلیت وی. آی. پی و ... فعالیت دارند، پس از دریافت پول یا بلیتی به خریدار نمی‌دهند یا بلیت جعلی در اختیار آنان قرار می‌دهند.
رئیس پلیس فتای پایتخت گفت: افسران پلیس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقیقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش یک گل فروش روز‌های پنجشنبه و جمعه در بهشت زهرا «س» تهران مشغول کار شده و پس از کپی برداری کارت‌های بانکی مالباختگان به وسیله دستگاه اسکیمر اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان کرده اند.
آخرین آمار مبتلایان «کووید-۱۹»/ درخواست طلاق از همسری که با کارش ازدواج کرده بود/ وحشت در پشت بام!/ انفجار پاور بانک خانه را به آتش کشید/ کلاهبرداران اعزام به سفر زیارتی به چنگ پلیس افتادند/ ردپای زن آشنا در قتل مهندس میانسال/ ماجرای باند مخوف زورگیری از گردشگران/ بخشیدن مهریه برای نجات برادر از قصاص/ تصادف اتوبوس زائران کربلا در آزادراه تهران ساوه
در این فیلم دستور محسنی‌اژه‌ای برای آسیب‌شناسی و رسیدگی سریع و همه‌جانبه به موضوع کلاهبرداری با سوء‌استفاده از کارتن خواب‌ها و ارائه دسته چک با اسناد هویتی آنها را مشاهده می‌نمایید.
رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: متهم پس از انتقال به اداره آگاهی به ۴فقره کلاهبرداری از طریق ارائه رسید جعلی به فروشندگان اجناس اعتراف کرد و گفت مدتی پیش با افرادی آشنا شده و آن‌ها نرم‌افزاری را به او معرفی کردند که با وارد کردن شماره کارت و مبلغ در آن، یک رسید جعلی ارائه می‌دهد که قابلیت ارسال به دیگران را دارد.
اگر جمله کار در منزل را در اینستاگرام یا تلگرام جستجو کنید با چند کانال روبرو می‌شوید که وعده در آمد‌های روزی ۵ میلیون تومان یا ۲۰ تا ۵۰ میلیونی در ماه می‌دهند. کانال‌هایی که توسط یک ادمین با اسم مستعار اداره می‌شوند و به کسانی که جویای کار هستند اطمینان می‌دهند یک کار قانونی و با مجوز بانک مرکزی است و فقط به دلیل اینکه خرید از صرافی‌ها محدودیت دارد مجبور هستند از کارت‌های ملی و بانکی افراد دیگر استفاده کنند.
سرقت کارت بانکی که به صورت غیرمجاز بوده است، در صورتی که پس از سرقت، برداشت از حساب شخصی صاحب کارت انجام گیرد، جرم دیگری به نام کلاهبرداری رایانه‌ای نیست و متهمان باید تحت عنوان مجرمانه سرقت محکوم و مجازات شوند.
شرکت سپرده گذاری زیرساخت های لازم برای تعیین تکلیف سودهای سنواتی سهامداران را آماده کرده به زودی امکان پرداخت آن به سهامداران مربوطه میسر خواهد شد بنابراین از تمامی سهامدارانی که تاکنون اقدام به سجامی شدن نکردند درخواست می‌شود هرچه سریعتر در سجام ثبت‌نام و مراحل تکمیل احراز هویت خود را انجام دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ