موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و چهارمین روز آذر ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کاهش تدریجی رشد نقدینگی، کاهش تورم تولید کننده، ثبات نرخ ارز در ماه‌های گذشته و کاهش تورم جهانی، چهار عاملی است که آثار خود را در کاهشی شدن تورم تیر ماه نشان داده است.
در بهار ١٤٠٢، نرخ بیکاری جمعیت ١٥ ساله و بیشتر ۸.۲ درصد و نرخ مشارکت اقتصادی ٤١.٢ درصد بوده است.
نرخ جدید تخم مرغ در میادین میوه و تره بار اعلام شد.
رئیس سازمان چای کشور گفت: براساس قیمت اعلام شده از سوی شورا قیمت گذاری نرخ برگ سبز درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده که نسبت به سال گذشته رشد مناسبی داشته است.
معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: نرخ خرید تضمینی گندم در فصل جدید، امروز در نشست شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی تعیین می‌شود.
سمنان- استاندار سمنان گفت: طبق اعلام مرکز آمار کشور، میزان نرخ بیکاری استان در زمستان سال قبل ۵.۷ درصد بوده است.
با ابلاغ رئیس قوه قضائیه نرخ دیه سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
رئیس قوه قضاییه در بخشنامه‌ای به همه واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور نرخ دیه سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.
نرخ دیه سال ۱۴۰۲ به موجب ابلاغ بخشنامه رئیس قوه قضائیه ۹۰۰ میلیون تومان تعیین شد
نرخ حق الوکاله بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
مرکز آمار اعلام کرد نرخ رشد تولید ناخالص داخلی با نفت در نه ماهه سال ١٤٠١ به میزان ۳.۳ درصد رسیده است.
پس از اینکه برخی رسانه‌ها نسبت به تبعات رشد نرخ ارز ETS بر افزایش تورم کالا‌های تولیدی و مصرفی هشدار دادند، سرانجام رئیس جمهور به این هشدار‌ها واکنش نشان داد و قیمت ارز ETS را در یک نقطه ثابت اعلام کرد. تصمیمی که می‌تواند مانع از جهش تورم در ماه‌های پیش رو از این ناحیه شود.
مردم می توانند برای اطلاع از آخرین نرخ های اسکناس ارز به سامانه مدیریت بازار متشکل معاملات ارز ایران به آدرس ice.ir به عنوان تنها مرجع رسمی اعلام نرخ نقدی ارز در کشور مراجعه کنند.
اعلام نرخ عوارض طرح ترافیک سال آینده
بانک مرکزی افزایش نرخ سود بانکی را به بانک ها ابلاغ کرد.
رییس سازمان حج و زیارت گفت: نرخ تخصیصی برای ارز حج ۱۴۰۲ از سوی دولت، ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان و سهمیه حج ایران ۸۷ هزار و ۵۰۰ نفر تعیین شد.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
بانک مرکزی متوسط قیمت دلار و یورو در هفت ماه ابتدای امسال را اعلام کرده که نرخ فروش این دو نوع ارز در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۱۶.۴ و ۳.۵ درصد رشد داشته است.
انس طلا در بازار جهانی در هفته گذشته با رشد خیره کننده همراه شد، بعد از اعلام افزایش نرخ بهره در روز پنجشنبه انس طلا تا ناحیه ۱۶۱۴ ریزشی شد.
سخنگوی بانک مرکزی اعلام کرد: نرخ توافقی خرید و فروش ارز به صورت لحظه‌ای و آنلاین و برای شفاف‌سازی معاملات بازار ارز در دستور کار جدی بانک مرکزی است.
اعلام نرخ نهایی سرویس مدارس
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای نرخ جابه‌جایی مسافر از مبدأ شهرها به مقصد پایانه‌های هدف طرح اربعین را اعلام کرد.
میزان تورم نقطه به نقطه در دولت آقای رییسی نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه رو به رشد هم بوده است. در مرداد سال گذشته، نرخ تورم نقطه به نقطه ۴۳.۲ درصد بوده است. مرکز آمار همین یک هفته پیش اعلام کرد که نرخ تورم نقطه به نقطه در مرداد ماه ۱۴۰۱ به ۵۲.۲ درصد رسیده است.
وزیر راه و شهرسازی نرخ جدید عوارض آزادراه های مشارکتی را ابلاغ کرد که بر اساس آن آزادراه تهران شمال برای روزهای عادی ۹۴ و تعطیل ۱۳۴ هزار تومان از امروز از خودروهای عبوری اخذ می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ