متن پیش رو در شرق منتشر شده و بازنشر آن در آخرین خبر به معنای تاییدش نیست
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نماینده چابهار در مجلس با بیان این‌که معتقدم هیچ کشوری در طول تاریخ این‌گونه مانند روسیه به نوعی سرناسازگاری با منافع ایران نداشته است، اظهار داشت: هیچ کشوری به اندازه روسیه حقوق ما را تضییع نکرده است. در چنین شرایطی به نظر من سیاست موازنه‌ای که باید در حوزه دیپلماسی خارجی وجود داشته باشد یک ضرورت انکارناپذیر است و همان‌طور که آمریکوفیل بودن و انگلوفیل بودن آسیب جدی در حوزه سیاست خارجی است به همان نسبت روسوفیل و چاینافیل بودن ما را دچار مشکل می‌کند.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند، این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند؛ اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند؛ ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
موافقان برگزاری انتخابات به شیوه تناسبی معتقدند این کار سبد آرای جریان‌های سیاسی را در انتخابات مجلس شورای اسلامی شفاف و عادلانه می کند اما منتقدان مصوبه مجلس می‌گویند که مصوبه مجلس به نام انتخابات تناسبی چند مدل انتخاباتی را ادغام کرده که در اجرا ایجاد مشکل می کند ضمن آنکه ارتباط مستقیم مردم با نماینده را قطع می‌کند.
نماینده مردم بستان‌آباد تاکید کرد: این بدعت خطرناکی در مجلس است و فردا به هر بهانه‌ای در مجلس می‌گویند فلانی صحبت نکند، فلانی ممنوع النطق است یعنی این گونه پیش برود در مجلس بعد و ۲ مجلس بعد مشاهده می‌کنیم ۵۰ نفر ممنوع‌النطق هستند و فقط می‌نشینند چای می‌خورند و این به نظر می‌آید در راستای همان حرکتی است که مجلس را تضعیف می‌کند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به این‌که زمانی که می‌گوئیم نماینده‌ای حق نطق ندارد یعنی حق نمایندگی ندارد، خاطرنشان کرد: در اینجا حقوق ملت، مردم حوزه انتخابیه و خود نماینده مطرح است و به هیچ وجه طبق قانون اساسی پذیرفته نیست.
رحیمی جهان آبادی در ادامه با بیان اینکه شکی در این نیست که مسأله بی حجابی امروز به یک بحران تبدیل شده و خانواده ها را نگران کرده است، عنوان کرد: اما این لایحه یک لایحه غیرکارشناسی است و نتوانسته است درد جامعه را ریشه یابی کرده است. این لایحه جریمه بی حجابی را همچون جریمه رانندگی تعیین کرده است که با تصویب دو فوریت و اجرای آن، مشکل بی حجابی حل نمی شود.
رحیمی جهان‌آبادی گفت: کسی که پزشک اطفال است وزیر خارجه می‌شود، کسی که علوم سیاسی خوانده، وزیر کار می‌شود و این مشکل کل دولت‌ها و جناح‌های ما است و همین باعث شده که کشور به روز سیاه بشیند. باید به جوابی که به خدا، ملت و تاریخ می‌دهید فکر کنید و بعد به کسانی رای دهید که برنامه‌های شعاری و انشایی ندارد.
عسگری گفت: به دلیل اینکه شهرستان کرج و پردیس مخزن آب شرب به میزان کافی ندارد با قطعی‌های مکرر آب مواجه هستیم بنابراین از وزارت نیرو می‌خواهیم به سرعت ورود و این مشکل را برطرف کند؛ خوشبختانه ذخیره آبی سد کرج نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری دارد، اما سهمیه و حق‌آبه باغات پایین دست کرج داده نشده و باغات در حال از بین رفتن است که در این رابطه از وزارت نیرو درخواست جدی داریم که به این مطالبه مردم توجه داشته باشد و با تامین حقآبه باغات پایین دست کرج مشکل مردم را برطرف کند.
نماینده مردم اراک و کمیجان با انتقاد از بی توجهی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات تکلیفی ازدواج و ودیعه مسکن گفت: مردم چه گناهی کرده اند که بانک‌ها وام‌های درشت به ابر بدهکاران داده‌اند و امروز با مشکل درآمد و نقدینگی مواجه شده و همین امر موجب شده که مردم نتوانند مصوبه مجلس را درخصوص تسهیلات ازدواج و ودیعه مسکن را دریافت کنند.
نماینده مردم تهران گفت: اصلاحات در دولت باید به هنگام و در زمان مناسب باشد نه با تأخیر، زیرا ایجاد هزینه و مشکل و کاهش سرمایه اجتماعی و همچنین آشفتگی سپهر سیاسی کشور را در پی دارد.
محمدرضا صباغیان بافقی در نشست علنی دیروز مجلس در تذکر شفاهی خود خطاب به رئیس‌جمهور گفت: و ما ادارک گرانی! و ما ادارک تورم! و ما ادارک بی‌پولی. حقوق و مزایای من و شما نمی‌گذارد، ما گرانی و بی‌پولی را درک کنیم، فکری بردارید که برنمی‌دارید، نه اینکه نخواهید، مشکل اصلی آن نظارت است که به آن نمی پردازید.
نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس گفت: مشکل اصلی گرانی و تورم تعارض منافع و ضعف در نظارت است.
از زمان روی کار آمدن ابراهیم رئیسی، نگاه و نظر او به بسیاری از حوزه‌ها از جمله اقتصاد و صنعت زیر ضرب بوده است. او گاه در دیدار با فعالان اقتصادی حامی بخش خصوصی و اقتصاد آزاد است؛ اما این گفته‌ها با عمل کابینه او چندان همسو نیست؛ موضوعی که در نهایت موجب شده است بسیاری از اعضای تیم اقتصادی و صنعتی او به حاشیه رانده یا برکنار شوند یا در لبه پرتگاه قرار گیرند. ضمن اینکه اهداف نیز محقق نشوند. سریال استیضاح وزیر صمت یکی از نشانه‌های واضح وجود مشکل در کابینه دولت سیزدهم است.
شهریار حیدری بیان کرد: الان چند استان و چند مدرسه درگیر مسمومیت شدند. امروز هم برخی از مدارس تهران از جمله در منطقه تهران پارس دچار این مشکل شدند.
نماینده مردم خمین در مجلس گفت: منابع درآمدی تمام هزینه‌های پیش‌بینی شده کشور باید مشخص و شفاف باشد که لحاظ کردن این موضوع منجر به رفع مشکل کسری بودجه خواهد شد.
حسینی مدعی شد که بعضا برخی از ائمه جمعه در شهرستان‌ها دخالت‌هایی غیرسازنده و غیرکارشناسی در مسائل داشته که نه تنها به حل مشکل کمک نمی‌کنند بلکه بر مشکلات می‌افزاید.
نماینده سروستان اعلام کرد: مشکل کشور ما، گران کردن قیمت بنزین نیست. کافیست یک تحقیق ساده بشود تا ببینیم زمانی که بنزین را گران کردیم در میزان مصرف مردم، صرفه‌جویی شد یا نه؟ اینکه متوسط به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر، ۱۰ الی ۱۲ لیتر بنزین مصرف می‌کنیم می‌تواند در روند انرژی ما اثر بگذارد یا اینکه مافیای خودرو در ایران را حذف کنیم تا برسیم به خودرو‌هایی با ۱۰۰ کیلومتر کارکرد و سوخت چهار لیتر بنزین تا مصرف بنزین در کشور به یک چهارم برسد.
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: علی‌رغم هشدار‌های داده شده، عدم مدیریت به هنگام درون و برون‌سازمانی منجر به وضعیت کنونی شده است. همه ما باید از مردم عذرخواهی کنیم که امروز حتی یک شربت ساده سرماخوردگی و آنتی هیستامین در دسترس نیست و مردم با مشکل مواجه هستند.
نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: هزاران نفر از داوطلبان کنکور در بلاتکلیفی هستند و انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و دغدغه این افراد را مرتفع کند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار ضرورت رفع مشکل مسکن روستائیان شدند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به رئیس جمهور، خواستار ضرورت رفع مشکل مسکن روستاییان شدند.
مجید عشقی گفت: شاخص کل فرمول کاملا مشخصی دارد و هر کسی که محاسبه کند به همین عدد می‌رسد. هر نهادی امکان محاسبه شاخص را دارد و با هر روشی به عدد شاخصی که اعلام می‌شود، می‌رسد.
نماینده مجلس گفت:‌ ما امروز در نیازهای اولیه خود مانده‌ایم. هفته‌ی گذشته طی سفری که به یکی از روستاها داشتم وقتی دیدم در گرمای شدید آب خوردن نداشتند، اشکم سرازیر شد. اما این تنها به یک روستا ختم نمی‌شود بلکه در یک شهر مرزی با ۲۰ هزار نفر جمعیت امروز مشکل آب شرب دارند، مدت مدیدی است که مسئولان می‌گویند این مشکل را حل می‌کنیم؛ اما تا امروز این مشکل را حل نکرده‌اند. البته تنها این شهر نیست بلکه شهرهای بسیاری است که مشکل آب‌شان حل نشده است و این در حالی است که ما یکی از غنی‌ترین منابع آب‌ را در آنجا داریم، اما مردم تشنه‌ هستند.
سنگدوینی با بیان اینکه گرانی اقلام مصرفی و اجاره بهای مسکن مردم را با مشکل مواجه کرده است از رئیس جمهور خواست تا با حضور در مجلس در خصوص ادامه مسیر توضیحاتی به نمایندگان ارائه کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ