نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی گفت: هزاران نفر از داوطلبان کنکور در بلاتکلیفی هستند و انتظار می‌رود که مجلس شورای اسلامی این موضوع را پیگیری و دغدغه این افراد را مرتفع کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
متقاضیانی که در آزمون سراسری ۱۴۰۲ (نوبت‌های اول و دوم) ثبت نام کرده و غایب جلسه آزمون بوده اند، نیازی به ثبت نام مجدد برای رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها با سوابق تحصیلی (بدون آزمون) است، ندارند.
تبریز- مدیر بخش آزمون سازمان سنجش با بیان اینکه دو مرحله ای بودن کنکور به نفع داوطلبان است، گفت: این موضوع کارشناسی شده است.
کارنامه نهایی برای انتخاب رشته حاوی نمره کل نهایی، رتبه در سهمیه، رتبه کشوری، سهمیه، استان بومی و وضعیت مجاز یا غیرمجاز به انتخاب رشته، هفته آینده در سامانه جامع آزمون سراسری منتشر خواهد شد.
داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ لازم است با مراجعه به سامانه پنجره خدمات یکپارچه دولت، نسبت به تأیید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.
رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزش و پرورش گفت: داوطلبان آزمون سراسری ۱۴۰۲ با مراجعه به سامانه پنجره خدمات یکپارچه دولت، نسبت به تأیید یا اعلام مغایرت سوابق تحصیلی خود اقدام کنند.
موج انتقادات به وزیر علوم دولت سیزدهم در حالی شدت گرفته است که جریان‌های موافق و منتقد دولت در انتقاد به محمدعلی زلفی‌گل، حول عملکرد در برگزاری کنکور و پذیرفته شدن متقلبان و همچنین موج مهاجرت نخبگان، انتقاد دارند.
سازمان سنجش آموزش کشور اعلام کرد: هیچ دانشجو یا داوطلب شبهه‌دار آزمون‌های سراسری ۱۴۰۰ و ماقبل آن که رأی قطعی مبنی بر محکومیت از هیات تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون‌های سراسری دریافت کرده است، تاکنون امکان ادامه تحصیل در دانشگاه را نداشته و از ورود آن‌ها به دانشگاه جلوگیری شده است.
در این گروه آزمایشی ۳۱۸ هزار و ۸۱۱ نفر داوطلب زن و ۱۶۶ هزار و ۲۲۴ نفر داوطلب مرد و در مجموع ۴۸۵ هزار و ۳۵ داوطلب شرکت کرده‌اند که به طور کلی نزدیک به ۴۵ درصد از داوطلبان کل این نوبت از آزمون را این گروه تشکیل می‌دهند.
مدیرکل حراست سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص عضویت در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب به داوطلبان هشدار داد و افزود: ارسال مدارک، پرداخت هرگونه وجه و تبانی در این گروه ها موجب محرومیت در آزمون سراسری می‌شود.
نام‌نویسی نوبت دوم از ۱۵ فروردین آغاز می‌شود و بر اساس اخبار قبلی سازمان سنجش آموزش کشور تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.
در حالی که قرار است پذیرش دانشگاه‌ها با اعمال ۶۰ درصدی سوابق تحصیلی همراه باشد؛ نحوه برگزاری امتحانات نهایی و بروز تقلب در این آزمون‌ها سرنوشت داوطلبان را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان کنکور یک بار دیگر فرصت ترمیم معدل پیدا کردند.
وزارت آموزش و پرورش در بیانیه‌ای اعلام کرد: داوطلبان کنکور یک بار دیگر فرصت ترمیم معدل خود را پیدا کردند.
وزارت آموزش و پرورش، کلیات نحوه ایجاد سابقه تحصیلی و ترمیم نمرات دروس امتحانات نهایی برای داوطلبان کنکور را اعلام کرد.
وزیر آموزش و پرورش گفت: دانش آموزانی که نظام قدیم آموزشی هستند؛ باید بتوانند یک آزمونی بدهند که استاندارد باشد و بعد سوابق آنها را به سازمان سنجش ارسال کنیم.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش درخصوص نحوه و مبنای شناسایی تقلب‌های کنکور گفت: ما دو نوع تقلب داریم؛ در نوع اول فرد وسایل تقلب، وسایل ارتباطی و یادداشت و… جاسازی و همراه خود آورده است. نوع دوم تقلب اینگونه است که رتبه فرد در آزمون سراسری با سوابق او نمی‌خواند. به طور مثال زبان انگلیسی را در دیپلم ۵ گرفته بعد در کنکور ۸۰ درصد زده است، خب اگر تقلبی نباشد که چنین چیزی امکان ندارد!
شاید یکی از این اتفاقات که هر ساله در میان رسانه‌ها خبرساز می‌شود؛ تقلب در کنکور یا فروش سوالات آزمون باشد. دست به دست شدن این اخبار و رسیدن آن‌ها به داوطلبان باعث به خطر افتادن سلامت روانی هزاران داوطلب کنکور و خانواده‌های آن‌ها می‌شود.
داوطلبانی که در کنکور ۱۴۰۱ مجاز به انتخاب رشته شده‌اند، اما در بازه زمانی انتخاب رشته (۱۷ تا ۲۴ مرداد) موفق به تکمیل فرم انتخاب رشته نشده‌اند، می‌توانند از روز سه‌شنبه، ۱۵ شهریور تا پایان روز پنج‌شنبه، ۱۷ شهریور ماه با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. این مهلت به هیچ وجه تمدید نمی‌شود.
عموعابدینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: استاد محوری، نظام جامع آموزش، برنامه محوری به جای گروه محوری، توجه به رشته‌های بین رشته‌ای، ماموریت گرایی، کارشناسی ارشد و دکترای پیوسته برای نخبگان، و بورس صنعت آور از اقدامات اصلی است.
معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش اضافه کرد: خبر جدید سازمان سنجش که هنوز کسی از آن اطلاع ندارد این است که برخی رشته‌های خاص که حدود ۱۶۰ رشته هستند، متقاضی کمتری دارند. اگر رتبه‌های برتر کنکور کمتر از رشته از ۱۰۰ از آن ها را انتخاب کنند؛ توسط معاونت علمی ریاست جمهوری به آن دانشجویان تا مقطع دکتری حقوق داده خواهد شد. بنابراین از داوطلبان خواستاریم تا دفترچه کنکور را دقیق مطالعه کنند.
داوطلبی از استان آذربایجان شرقی که فارغ التحصیل سال ۸۵ است، می‌گوید: در گروه آزمایشی هنر و تجربی شرکت کردم، اما کارنامه کنکور تجربی برایم صادر نشد و سازمان سنجش پیام داد «کارنامه شما در این مرحله صادر نشده و نیازمند بررسی فنی است» شماره تماس‌هایی را برای پیگیری موضوع اعلام کرده بودند، اما به دلیل عدم پاسخگویی ناچار شدم به صورت حضوری مراجعه کنم.
ظرفیت پذیرش در کنکور سراسری ۱۴۰۱ حدود ۵۰۳ هزار نفر است که ۱۶۷ هزار نفر از طریق رشته‌های با آزمون و ۳۳۶ هزار نفر از طریق رشته‌های صرفاً با سوابق تحصیلی پذیرفته می‌شوند و نتایج نهایی کنکور سراسری ۱۴۰۱ هفته آخر شهریورماه اعلام می‌شود.
نحوه انتخاب رشته داوطلبان کنکور ۱۴۰۱
تحلیل گران صعود نرخ ارز نیمایی در سال ۱۴۰۱ را فرصتی برای رشد بازار می دانند و از طرف دیگر با اجرای توافق برجام فشار دولت به شرکت ها را می کاهد و استمرار بحران اوکراین منجر به ادامه تورم می شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ