مجید عشقی گفت: شاخص کل فرمول کاملا مشخصی دارد و هر کسی که محاسبه کند به همین عدد می‌رسد. هر نهادی امکان محاسبه شاخص را دارد و با هر روشی به عدد شاخصی که اعلام می‌شود، می‌رسد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شاخص کل بورس طی معاملات روز پایانی کار خود را با یک افزایش خوب به پایان رساند و در محدوده ۲.۲۰۲ میلیون واحدی ایستاد. آیا امروز شنبه بازار سرمایه باز هم سبز رنگ خواهد شد؟
شواهد نشان می دهد، شاخص کل در تیر و مرداد یک حرکت دوباره به سمت بالا را انجام خواهد داد.
شواهد نشان می دهد، شاخص کل در تیر و مرداد یک حرکت دوباره به سمت بالا را انجام خواهد داد.
شاخص کل بورس تهران روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه را با رشد ۶ هزار و ۹۴۰ واحدی نسبت به روز سه شنبه پشت سر گذاشت و توانست تا ارتفاع ۲ میلیون و ۱۷۳ هزار و ۸۸۷ واحدی بالا بیاید. آیا فصل تابستان ۱۴۰۲ دوباره رونق به بورس تهران بازمی گردد؟
یکی از نگرانی‌های سهامداران این روز‌ها این است که همان اتفاقات سال ۹۹ در بورس تکرار شود. در گفتگو با نیما نائینیان کارشناس بازار سرمایه به تفاوت‌های بورس امروز با سال ۹۹ پرداخته ایم و این پرسش را مطرح کردیم که آیا شاخص کل به زیر دو میلیون واحد خواهد رسید؟
با کاهش پنج درصدی شاخص کل بورس، سازمان بورس مجاز است معاملات امروز را ابطال کند.
شاخص کل بورس اوراق بهادار با افزایش ۲۱۱۱۷ واحدی معادل ۰.۹۴ درصد، به رکورد جدید ۲ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۶۴ واحد رسید. آیا فردا شاهد رکورد‌های جدید خواهیم بود؟
اردوان منتخب گفت: شاخص کل بورس تهران، میانگین تغییرات قیمت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران را نشان می‌دهد و بیان‌کننده سطح عمومی قیمت‌ها و سود نقدی سهام پذیرفته شده در بورس تهران است، بنابراین نمی‌توان انتظار داشت که سبد دارایی عموم سهامداران متناسب و هم‌اندازه با صعود شاخص، رشد کند؛ چراکه تعداد زیادی از نمادها در بازار فرابورس و بازار پایه فعال بوده که رشد و نزول آن‌ها در شاخص کل بورس، منعکس نمی‌شود.
شاخص کل سهام در اولین روز کاری سال ۱۴۰۲ با رنگ سبزی همراه بود و توانست با رشد ۱.۹۳ درصدی خود را به یک قدمی مرز ۲ میلیون واحدی برساند و اکنون تنها یک فاصله کمتر از ۵ درصدی از سقف تاریخی خود دارد. آیا فردا وارد کانال ۲ میلیون واحدی خواهد شد؟
نشست خبری مجید عشقی رئیس سازمان بورس و معاونین با خبرنگاران امروز دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد. در این نشست خبری مجید عشقی به سئوالات خبرنگار نبض بورس پاسخ داد.
روز قبل شاخص کل معاملات به پایین کانال یک میلیون و ۸۰۰ هزار واحدی سقوط کرد و تابلوی بازار نیز وضعیت خوبی را نشان نداد. آیا بورس تا پایان سال منفی خواهد ماند؟
شاخص کل بورس طی روز جاری با کاهش حدود ۱۲ هزار واحدی تقریبا به ۶۰۰ ،۱ هزار واحد رسید تا بیم سقوط آن به کانال ۵۰۰ ،۱ هزار واحد تقویت شود. آیا فردا شاخص کل به این کانال سقوط خواهد کرد؟
بورس امروز توانست با رشد بیش از دو درصدی شاخص کل و سه درصدی شاخص هم‌وزن همراه شود. بورس فردا چگونه خواهد بود؟ آیا به کانال یک میلیون و ۷۰۰ واحدی خواهد رسید؟
شاخص کل بورس پس از ۱۱ روز صعود متوالی بالاخره یک روز منفی را تجربه کرد و در جریان معاملات روز یکشنبه کاهش حدود ۷ هزار واحدی را ثبت کرد. امروز بورس چگونه خواهد بود؟ آیا دوران صعود شاخص کل به پایان رسید؟
شاخص کل بورس تهران در تمامی روزهای معاملاتی هفته اخیر رشد کرد و طی روز چهارشنبه ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن نیز بازدهی مثبت ۰.۱۹ درصدی را به ثبت رساند تا روند صعودی بازار تداوم یابد. آیا امروز شنبه ۱۴ آبان ماه نیز این روند ادامه دار است؟
میرمعینی همچنین در پاسخ به این سوال که با شرط ادامه وضعیت فعلی آیا شاخص کل بورس به زیر یک میلیون واحد، سقوط خواهد کرد، پاسخ داد: «با توجه به شرایطی که وجود دارد به اعتقاد بنده خیلی بعید است که این اتفاق رخ دهد. به نظر بنده شاخص بورس تا پایان سال بین محدوده یک میلیون و ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار واحد در نوسان خواهد بود، البته به شرط اینکه شرایط به همین منوالی که الان است، ادامه پیدا کند. البته اگر می‌خواهیم وضعیت بورس تغییر کند، باید یک اتفاق خوب سیاسی رخ دهند تا اوضاع بورس نیز دگرگون شود.»
شاخص کل پس از ۶ روز متوالی کاهش و افت حدود ۶۵ هزار واحدی، در معاملات روز دوشنبه توانست افزایش حدود ۶٬۲۰۰ واحدی را ثبت کند و رنگ سبز به تابلو بورس بازگشت. آیا این روند امروز ۴ شنبه نیز ادامه پیدا خواهد کرد؟
در حال حاضر بازار سهام گنجایش و ظرفیت اصلاحاتی از جمله تغییرات پیرامون شاخص کل را دارد، در این رابطه اگر قرار باشد که شاخص جدیدی به بازار اضافه شود، باید بیانگیر وضعیت کلیت بازار باشد، به طوریکه یک دید صحیح و کلی را به سهام‌داران، فعالان بازار، متولیان بازار و همچنین عموم مردم دهد، نه اینکه دوباره با شاخص جدید نیز ابهامات موجود در رابطه با کنترل شاخص و یا شاخص‌سازی همچنان وجود داشته باشد، یا اینکه تشدید شود.
روزنامه‌های ورزشی امروز سه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ را از نظر می‌گذرانید.
ناجح ابراهیم از موسسان گروه جماعت اسلامی مصر و کارشناس امور گروه‌های جهادی در این کشور درباره خبر منتشر شده از سوی دولت آمریکا در ارتباط با کشته شدن ایمن الظواهری، ابراز شک و تردید کرد.
روزهایی که بر بازار سرمایه در یک سال و نیم گذشته گذشت، خوب بودند، بد شدند و این روزها در رکودی زشت فرو رفته اند.
براساس شنیده‌ها قرار است تیم تراکتورسازی به شرکت ملی مس ایران منتقل شود تا فملی مدیریت این باشگاه باسابقه را به عهده بگیرد، این امر به دستور چه شخصی است؟ و آیا صنایع مس می‌تواند مالک تراکتورسازی شود؟
مدیرعامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی در مورد آخرین وضعیت دریافت سود عملکرد سال 99 شرکت‌های سرمایه‌پذیر سهام عدالت ‌گفته‌ همچنان در حال پیگیری وصول سود سهام هستیم.
در طی ۱۱ ماه گذشته تعداد کل ثبت نام ها به یک میلیون و ۲۹۵ هزار و ۴۵۶ نفر و تعداد کل احراز هویت ها در سامانه سجام به یک میلیون و ۵۵۵ هزار و ۵۶۰ رسیده است.
شاخص کل بورس روز دوشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۰ در نهایت با افزایش ۲۵۸۰ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۲۸۱ هزار و ۸۷۲ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ