نعمت الله ایزدی، آخرین سفیر ایران در شوروی درخصوص تاثیر ادعای فروش پهپاد به روسیه توسط ایران بر احیای برجام، می‌گوید که شاید خود روسیه هم بر این موضوع تاثیرگذار بود. روس‌ها هم با رو شدن این مسئله سعی کردند آن را به برجام گره بزنند و بخواهند تا روشن شدن این وضعیت آن را به تعویق بیندازند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وال استریت ژورنال با بیان به اینکه «ایران، این پول نقد را به همان شیوه‌ای که از توافق هسته‌ای باراک اوباما و جان کری در سال ۲۰۱۵ نیز دریافت نمود، صرف خواهد کرد» به طرح ادعا‌هایی علیه سیاست‌های منطقه‌ای ایران پرداخت و افزود: با این حال، این مبادله ممکن است اولین گام به سوی توافقی بزرگ‌تر برای احیای حداقل بخشی از توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ باشد.
نماینده دائم چین در نشست دوره‌ای سازمان ملل متحد از آمریکا و کشورهای اروپایی خواست با اجرای مفاد قطعنامه 2231 شورای امنیت همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را رفع کنند.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در ارتباط با موضوع برجام دیدگاه‌های اصولی و روشنی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در ارتباط با موضوع برجام دیدگاه‌های اصولی و روشنی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در ارتباط با موضوع برجام دیدگاه‌های اصولی و روشنی دارد.
سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران در ارتباط با موضوع برجام دیدگاه‌های اصولی و روشنی دارد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود نبویان نماینده مجلس گفت: بر اساس برجام، امارات، عربستان و جیبوتی هم می‌توانند بر عملکرد هسته‌ای ایران نظارت کنند!
حمید ابوطالبی با انتشار رشته توئیتی با عنوان «تحقق‌ناپذیریِ تکنیکالِ برجام» نوشت: برجام دیگر یک واقعیت تام نیست.
وزیر امور خارجه روسیه در نشست خبری با همتای ایرانی خود در مسکو با اشاره به اینکه تهران و مسکو از رویکرد غرب در قبال کشرهای جهان ناراضی هستند، از احیای روابط تهران- ریاض استقبال کرد.
مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گفت‌وگویی اعلام کرد که هم‌اکنون در حال رایزنی با ایران و دیگر طرف‌های برجام است.
توافق اخیر را می‌توان در امتداد توافق قدیم دید و آن را «برجام ۲» نامید که البته، انتظار می‌رود با اتخاذ رویکردی استراتژیک از سوی ایران، فرجامی بهتر از «برجام یک» پیدا کند. در این صورت است که می‌توان مدعی شد «نگاه به شرق» نه سیاستی علیه تنش‌زدایی با غرب، که صرفا مسیری متفاوت برای رسیدن به مقصدی مشترک بوده است.
وزیر خارجه عربستان ضمن استقبال از گفتگو با ایران درباره سوریه، روابط ریاض با چین و آمریکا هم موضع گیری کرد.
خاتمی گفت: روزی با انرژی هسته‌ای مخالفت کردند، چند سال ایران را گرفتار برجام کردند و الان هم حرفشان اینست که ایران موشک بالستیک نداشته باشد و معلوم است که آن‌ها با ملت ایران مخالفند و با وهم باطل خود می‌خواهند ریشه این ملت را بخشکانند.
اگر ایران و امریکا تصمیم بگیرند مسائل خود را بدون واسطه دیگران چه اروپا چه سایرین و از طریق مذاکره مستقیم حل‌وفصل کنند، ممکن است باز شدن گره‌های کوچک به بازشدن گره‌های بزرگ‌تر میان دو کشور کمک کند.
رئیس انجمن دوستی ایران و چین در سومین نشست فصلی این انجمن گفت: «سرنوشت برجام هرچه باشد، باید روند همکاری ایران و چین در مسیر پیشرفت خود ادامه یابد و کار با چین باید به‌عنوان یک سیاست دائم دنبال شود.»
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه، حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
در بسته خبری امروز «تابناک» تیتر‌هایی مانند:حسین شریعتمداری: اتحادیه اروپا نمی‌داند با تروریستی خواندن سپاه حمله نیرو‌های مسلح ایران به نظامیان کشور‌های عضو این اتحادیه را قانونی و مشروع می‌کند / سایت دانشگاه امام صادق(ع) و توئیتر عبدالملکی، دبیر شورای عالی مناطق آزاد هک شد / پروسه سخت شناسایی افراد جدید برای سهام عدالت / اشتباه دلار جهانگیری چه بود؟ ... را می‌خوانید.
رابرت مالی گفت: ما به طور واضح گفته‌ایم که ما و ایران در ماه سپتامبر فرصت طلایی برای احیای برجام داشتیم و همگی ما موافق توافق بودیم. حتی برای یکی دو روز تصور می‌کردیم که ایران نیز موافق است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از دیدار و رایزنی خود با وزیر خارجه عمان پیرامون روابط دوجانبه، ایران و برجام و سایر چالش های منطقه ای خبر داد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از یک سال پیش اعلام کرده بود برجام در رده اول سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی قرار ندارد.
کارشناس ارشد مسائل هسته‌ای در گفت‌وگو با «فرارو» بر این باور است که اساسا اختلافات میان ایران و آژانس چندان جدی نبوده و می‌تواند ظرف دو هفته، با آمدن بازرسان آژانس به ایران و گرفتن پاسخ پیرامون سایت‌های مورد درخواست، به سرعت حل‌وفصل شود. اما همچنان باید توجه داشت که خوانش‌های طرفین از اختلافات پادمانی، تعیین کننده نهایی خواهد بود
کیهان در شماره امروز –دوشنبه- در یادداشتی تحت عنوان «اروپا گرفتارِ نفرین ۸۰ سالگی اسرائیل؟» به قلم «محمد ایمانی» با طرح مقدماتی پیرامون در اوج بودن راهبرد‌های سیاسی خارجی ایران و رو به زوال بودن سیاست‌های آمریکا در صحنه جهانی، در آستانه فصل زمستان و نیاز‌های ویژه اروپا به منابع انرژی نفت و گاز ایران، به آن‌ها پیشنهاد کرده با فاصله گرفتن از آمریکا و اسرائیل، بدون برجام، خود را از بحران نجات دهند
در این دیدار مکرون با گروسی درباره تلاش‌های دیپلماتیک فرانسه و شرکای آن برای یافتن راه‌حلی از طریق مذاکره که آمریکا و ایران را قادر می‌سازد تا به اجرای کامل برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) از جمله راستی آزمایی و نظارت آژانس بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران بازگردند، بحث و گفتگو کردند
رییس سازمان انرژی اتمی گفت: به نظارت در چارچوب برجام که قبلاً پذیرفته بودیم پایبندیم. بازگردند به برجام و آنچه که در برجام تفاهم شده بود و تعهد طرفین بود را اجرا کنند و ما هم به آن پایبندیم. نه یک کلمه کمتر نه یک کلمه بیشتر.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ