هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۲۱ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
مدیرکل اداره هواشناسی استان تهران با تاکید برتداوم هوای گرم طی روز‌های آینده اظهار کرد: بارش‌های پاییزی در حد نرمال پیش‌بینی می‌شود، اما همچنان لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب وجود دارد.
کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت «قابل قبول»
شاخص کیفیت هوا در تهران روی عدد ۸۷ و در وضعیت قابل قبول قرار دارد؛ به طوری که یک ایستگاه (سوهانک منطقه یک) در وضعیت پاک و ۲۰ ایستگاه در وضعیت قابل قبول قرار دارند و عدد شاخص در هشت ایستگاه وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد. همچنین، در هیچ ایستگاهی وضعیت ناسالم برای همه یا قرمز ثبت نشده است.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران شاخص آلودگی هوا بر روی عدد ۸۵ یعنی در بازه قابل قبول قرار دارد.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۰۱ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد 162 یعنی بازه ناسالم برای همه و در وضعیت قرمز قرار دارد.
بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، فیروزکوه با کمینه دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.
کارشناس سازمان هواشناسی با بیان اینکه افزایش آلاینده‌ها را در شهر‌های پرجمعیت و صنعتی خواهیم داشت اعلام کرد: شاخص هوای تهران همچنان برای همه افراد جامعه ناسالم است و پیش بینی می‌شود دمای هوای پایتخت نیز کاهشی باشد.
هوای تهران همچنان آلوده برای گروه‌های حساس
شاخص کیفیت هوای تهران در صبح جمعه ۱۶ دی ۱۴۰۱، با قرار گرفتن روی عدد ۱۳۰ برای گروه‌های حساس ناسالم است.
براساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۶۵ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا، هم اکنون (دوشنبه ۵ دی ماه) شاخص آلاینده «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» روی عدد ۱۲۶ یعنی شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. همچنین آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۱۲۴ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت.
رییس گروه سلامت هوا و تغییر اقلیم وزارت بهداشت اعلام کرد: در روز‌هایی که هوا ناسالم برای گروه‌های حساس (شاخص کیفیت هوا ۱۰۱ الی ۱۵۰ ورنگ زرد) باشد زمان بازی کودکان در فضای باز و پارک‌ها را به میزان زیادی کاهش دهید. همچنین افراد مسن و بیمارانی که دارای مشکلات تنفسی هستند نیز فعالیت خود را در فضای بیرون کاهش دهند. در روز‌هایی که شاخص کیفیت هوا «ناسالم برای همه گروه‌ها» (۱۵۱ الی ۲۰۰ ورنگ قرمز) است باید از ورزش، دوچرخه سواری و به طور کلی از قرار گرفتن در معرض هوای آزاد بپرهیزید
بیش از دو هفته از شروع آلودگی سریالی هوا در پایتخت می‌گذرد. تفاوت موج اخیر آلودگی هوای تهران با دوره‌های آلودگی سریالی پیش از این در حضور آلودگی گوگردی به عنوان چاشنی آلودگی از جنس ذرات آن هم با غلظت بسیار بالا و تاریخی بوده است. در میانه ایام آلوده تهران که از ۱۶ آذر آغاز شده و همچنان ادامه دارد، دیگر فقط ذرات معلق با قطر کوچک‌تر از ۵/ ۲ میکرون یا به اصطلاح PM۲/ ۵ نبود که هوا را مکدر کرده و سلامت شهروندان را هدف گرفته بود.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت روی عدد ۱۴۴ یعنی بازه ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
هم اکنون شاخص کیفیت هوای پایتخت بر روی عدد ۱۵۲ یعنی بازه ناسالم برای همه افراد جامعه قرار دارد.
اصغری، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: احتمال دارد تا آخر هفته درگیر آلودگی باشیم و شاید مدارس همچنان تعطیل بمانند.این فقط پیش بینی هواشناسی است. خوش بین به تمیز شدن هوای تهران، کرج و اراک تا پایان هفته نیستیم.
با احتساب آمار رسمی شاخص ۲۴ساعته کیفیت هوا، تهرانی‌‌ها از ۲۹ آبان تا دوم آذرماه هوای ناسالم برای گروه‌های حساس تنفس کردند و به دلیل عدم مقابله موثر با افزایش غلظت آلاینده‌ها، این شاخص با توجه به نبود باد موثر در روزهای پایانی هفته با وجود تعطیلی و کاهش بار ترافیک همچنان روند افزایشی را طی کرد و پنج‌‌شنبه و جمعه هوای تهران برای همه شهروندان ناسالم شد.
کیفیت هوای تهران همچنان در وضعیت ناسالم
هوای شهر تهران، روز جمعه ۴ آذر، با شاخص ۱۳۶ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا هم اکنون شاخص آلودگی هوای پایتخت بر روی عدد 140 یعنی بازه ناسالم و آلوده قرار دارد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ممنوعیت فعالیت‌های ورزشی در فضای باز، تردد حداقلی گروه‌های حساس از جمله کودکان، زنان باردار، بیماران قلبی، عروقی و تنفسی و سالمندان و همچنین استفاده از ماسک‌های مناسب همچون N ۹۵ برای روز‌هایی که شرایط هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد باید مورد توجه قرار گیرد.
بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۷۰ یعنی قابل قبول قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ