زلنسکی گفت: کی یف به موضع خود مبنی بر واگذاری هیچ سرزمینی به روسیه محکم پایبند است و موقعیت کشور ما همان چیزی است که همیشه بوده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس‌جمهور اوکراین امروز اعلام کرد که هلند ۴۲ فروند جنگنده اف- ۱۶ را پس از آموزش خلبانان و مهندسان به کی‌یف تحویل خواهد داد!
رئیس جمهور اوکراین تمام روسای کمیته‌های نظامی منطقه‌ای جذب نیروی این کشور را برکنار کرد.
روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.
منابع ترکی فاش ساختند که در جریان سفر کاری امروز زلنسکی به ترکیه که به دعوت آنکارا صورت می‌گیرد؛ اردوغان تلاش خواهد کرد که همتایش را متقاعد به مذاکرات صلح با روسیه به میزبانی آنکارا کند.
رؤسای جمهور اوکراین و فرانسه در خصوص وضعیت مناطق درگیری به صورت تلفنی رایزنی کردند.
یکی از ساکنان کی‌یف از طریق پیامک به الجزیره گفت: «با انفجار از خواب بیدار شدم. احساس کردیم زلزله بود.» موج حملات در حالی رخ می‌دهد که نیرو‌های مسکو به نبرد برای کنترل شهر ویران شده باخموت ادامه می‌دهند و کی‌یف برای بازپس‌گیری قلمرو در شرق و جنوب کشور آماده می‌شود. به نوشته الجزیره، این حملات پس از تماس تلفنی بین زلنسکی و رئیس‌جمهور چین صورت گرفت.
رئیس‌جمهور اوکراین تاکید کرد که ناتو باید تصمیم‌گیری لازم برای پذیرش عضویت این کشور را صورت دهد.
یک نظامی بازنشسته آمریکایی مقصد فرار رئیس جمهور اوکراین پس از شکست در جنگ و در صورت احساس ترس از اعدام را اعلام کرد.
یک نظامی بازنشسته آمریکایی مقصد فرار رئیس جمهور اوکراین پس از شکست در جنگ و در صورت احساس ترس از اعدام را اعلام کرد.
ترامپ با وجود آنکه توضیحات بیشتری درباره استراتژی خود برای مذاکرات صلح اوکراین نداد، گفت: "اگر این جنگ حل و فصل نشود، من همراه با زلنسکی و پوتین، در عرض ۲۴ ساعت آن را حل‌وفصل خواهم کرد و مذاکراتی بسیار آسان برای آن وجود خواهد داشت؛ اما من نمی‌خواهم به شما درباره اینکه این مذاکرات چیست صحبت کنم، چون در آن صورت نخواهم توانست از آن مذاکرات استفاده کنم."
منابع آگاه اعلام کردند رئیس‌جمهور چین قرار است برای نخستین بار پس از آغاز جنگ در اوکراین، به صورت تصویری در روزهای آتی با رئیس‌جمهور اوکراین گفت‌وگو و رایزنی کند.
زلنسکی فرمانده نیروهای مشترک ارتش اوکراین را به صورت ناگهانی از مقام خود برکنار کرد.
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین در گفتگو با روزنامه دی ولت آلمان که روز دوشنبه منتشر شد، با هشدار به پکن علیه حمایت از روسیه در جنگ اوکراین گفت که در این صورت، جنگ جهانی سوم آغاز خواهد شد.
رئیس جمهور اوکراین برای نخستین بار پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، امروز (چهارشنبه) به انگلیس سفر می‌کند.
نورنیوز رسانه نزدیک به شورای عالی امنیت ملی نوشت: در صورت عدم برائت رسمی دولت ‎اوکراین، تبعات سنگینی برایشان در پی خواهد داشت.
ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین اعلام کرد که «سیگنال‌هایی» از رهبران کشور‌های خارجی در خصوص آمادگی روسیه برای انجام مذاکرات صلح دریافت کرده است. وی افزود که می‌خواهد مذاکرات به صورت علنی و نه «پشت صحنه» انجام شود.
رئیس‌جمهور اوکراین که امروز به صورت تصویری در نشست گروه ۲۰ در اندونزی سخنرانی می‌کرد، به صورت لفظی و عامدانه به روسیه اشاره نکرد.
منابع رسانه ای از حذف بند عدم مذاکره با ولادیمیر پوتین در شروط رئیس جمهور اوکراین برای آغاز مذاکره با روسیه خبر داده و اعلام کردند این تغییر با دستور العمل دولت آمریکا صورت گرفته است.
«ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز شنبه به سخنان «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران مبنی بر اقدام ایران در ارسال پهپاد به صورت محدود به روسیه پیش از آغاز جنگ اوکراین واکنش نشان داد.
زلنسکی گفت: «مذاکرات میان کی‌یف و مسکو یا باید با یک رئیس جمهور دیگر روسیه انجام شود یا اینکه با ساختاری متفاوت صورت بگیرد».
نخست وزیر انگلیس در اولین روز کاری خود با «ولودیمیر زلنسکی»، به صورت تلفنی گفتگو کرد.
رئیس جمهور اوکراین می گوید ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقات صورت گرفته درباره نیروگاه زاپروژیا عمل نکرده است.
رئیس جمهور اوکراین می گوید ماموریت آژانس بین المللی انرژی اتمی به توافقات صورت گرفته درباره نیروگاه زاپروژیا عمل نکرده است.
زلنسکی گفت: «ما می‌خواهیم پایه‌های نظم جهانی که توسط روسیه ویران شده است را دوباره برقرار کنیم. مذاکره با روسیه تنها در صورتی امکان پذیر است که نیرو‌های این کشور سرزمین‌های اشغالی اوکراین را ترک کنند».

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ