رییس سازمان غذا و دارو گفت: برای ما قابل قبول نیست که در یک درمانگاهی ۷۰ نفر در نوبت تزریق سرم هستند. یعنی برایشان سرم تجویز شده و در انتظار تزریق سرم هستند. این میزان تجویز و مصرف قابل قبول نیست. باید توجه کرد که ما تامین سرم از محل تولید داخل را با حداکثر توان انجام می‌دهیم و حتی از مسیر واردات هم تامین سرم را انجام می‌دهیم، اما مشکل در تولید نیست و من این وضعیت را به عنوان کمبود سرم تلقی نمی‌کنم.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: هم‌اکنون مصرف روزانه سی‌ان‌جی ۲۳ تا ۲۴ میلیون مترمکعب است و این ظرفیت وجود دارد که ۳۵ تا ۴۰ میلیون مترمکعب سی‌ان‌جی در کشور توزیع شود.
نتایج تحقیقات درباره محاسن و مضرات قهوه چه می‌گویند؟ محققان در تحقیقاتی جدید مضرات و محاسن مصرف را مورد بررسی قرار داده در نتیجه این تحقیقات مصرف قهوه در حد متوسط در روز می‌تواند خطر ابتلا به سرطان، نارسایی قلبی، دیابت نوع ۲ و حتی مرگ را کاهش دهد.
مصرف آبغوره در درازمدت و در کنار آن اصلاح سبک زندگی از جمله داشتن خواب منظم، ورزش و داشتن برنامه غذایی مناسب می‌تواند تاثیر کوچکی بر روی کنترل فشارخون و چربی خون داشته باشد که با نظر پزشک هم می‌توان مصرف دارو را به تدریج حذف کرد.
محققان در تحقیقی جدیدی فهمیده‌اند افرادی که بیش از ۴.۵ سال داروی ضدریفلاکس مصرف می‌کنند، بیشتر در معرض ابتلا به زوال عقل قرار دارند.
مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق گفت: میزان اوج مصرف برق در ۲۰ روز از ۲۴ روز مرداد ماه بیش از رکورد مصرف برق سال گذشته است.
سالاری گفت:نزدیک ۲۱ تن کاتالیست به یک پالایشگاه فراسرزمینی برای تولید بنزین ارسال شده است، همچنین نخستین کمپرسور ایرانی ساخت داخل برای استفاده در پالایشگاه فراسرزمینی به‌زودی رونمایی می‌شود.
رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ گفت:۱۰ نمره منفی برای سواری‌ها و ۲۰ نمره منفی برای خودروهای عمومی که رانندگان آنان موادروانگردان مصرف کرده اند، در نظر گرفته شده است.
مصرف سیر باعث کنترل کلسترول، جلوگیری از تولید هورمون آنژیوتنسین دو و ریلکس کردن رگ‌های خونی خواهد شد. ظاهراً سیر می‌تواند در طول ۲۴ ساعت به بهبود بدن کمک کند. از نظر متخصصان مصرف ۶ حبه سیر به طور روزانه می‌تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد.
پژوهشی جدید: مصرف بیش‌ازحد کیک و بستنی می‌تواند ریسک بروز سنگ کلیه را افزایش دهد
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در هوای گرم از نوشیدنی‌های بسیار شیرین و کافئین‌دار پرهیز شود؛ چراکه مصرف آنها باعث از دست دادن مایعات بدن می‌شود.
تبریز- رئیس موسسه تحقیقات کشاورزی دیم کشور گفت: مصرف غیر اصولی کود اوره به صورت سرک در بهار به بخشی از مزارع گندم دیم در استان های شمال غرب خسارت وارد کرده است.
اطلاعات برگرفته از این ۲۲۰۰ خانوار سطح تهران نشان میدهد که مصرف چای ۱۶ درصد، روغن ۱۵ درصد و ماکارونی ۲۱ درصد نسبت به بهار سال گذشته کاهش داشته است.
جمشیدی با بیان اینکه در گرم‌ترین روزهای سال قرار داریم و افزایش دما سبب افزایش مصرف برق شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود امروز اوج مصرف برق به بیش از ۷۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات برسد.
برآیندها نشان می دهد مصرف مجموع دستگاه های کشف شده غیرمجاز معادل مصرف برق یک استان است.
بسیاری از عادات غلط زندگی و یا برخی شرایط پزشکی در ابتلا به یبوست تاثیرگذارند؛ از قبیل عدم نوشیدن مایعات کافی، عدم ورزش، استرس بیش از حد، انسداد روده، بیماری روده مانند سندرم روده تحریک پذیر، سرطان کولون، سرطان رکتوم و ...، اما چگونه می‌توان این مشکل رایج گوارشی را برطرف کرد.
محمدی تاکید کرد: «در شرایط کنترل و نظارت مصرف الکل در جامعه حوزه پیشگیری را رها کرده و مقابله را مطرح کردیم و مقابله هم روشی موفق نبوده است. اینقدر که الکل و موادمخدر در دسترس همگان وجود دارد، نقل و نبات در دسترس نیست. در نظام ناکارآمد که جز هیجان و رقابت به دانش‌آموز منتقل نمی‌کند، نوجوان با هم‌سالان خود ارتباط می‌گیرد و، چون برمبنای احساس و در سن هویت و استقلال‌یابی نوجوان است برای کسب هویت مستقل تلاش می‌کند که خود را اثبات کند که به سمت الکل گرایش پیدا می‌کند.»
معاون پیشگیری ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به شیوع اعتیاد در ۲.۱ درصد جمعیت دانش‌آموزان گفت: بیشترین میزان اعتیاد دانش‌آموزان، مصرف الکل است.
معاون شرکت توانیر گفت: مصرف برق تا عصر روز یکشنبه به ۷۰ هزار مگاوات رسید که نسبت به زمان مشابه سال گذشته ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش را نشان می‌دهد.
تقاضای مصرف برق در کشور روز گذشته به ۷۱ هزار و ۵۹۰ مگاوات کاهش یافت. این در حالی است که تقاضای مصرف برق همچنان بالا بوده و ضرورت مدیریت مصرف برق به خصوص در بخش خانگی وجود دارد.
رشت- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان گفت: بر همین اساس مصرف برق مشترکان اداری و عمومی گیلان طی روز گذشته ۲۷ مگاوات کاهش داشته است.
رشت- مدیرعامل شرکت توزیع برق گیلان با اشاره به تغییر ساعت کاری ادارات استان گفت: بر همین اساس مصرف برق مشترکان اداری و عمومی گیلان طی روز گذشته ۲۷ مگاوات کاهش داشته است.
وی درباره مصرف گوشت مرغ هایی که دچار خون مردگی یا کبودی می شوند، گفت: «مصرف آن اشکالی ندارد. دلیل کبودی این است که رگ پاره شده و خون به زیر پوست مرغ رفته است. البته قطعا این موضوع در بازار پسندی مرغ تاثیر می گذارد.»
شاید باور این موضوع سخت باشد، اما مصرف مقادیر زیادی از میوه‌های سرشار از فروکتوز مانند کشمش، میوه‌های خشک می‌تواند منجر به التهاب و کبد چرب شود.این به این دلیل است که قند موجود در میوه‌ها که به نام فروکتوز شناخته می‌شود، در صورت مصرف زیاد باعث ایجاد مقادیر غیر طبیعی چربی در خون می‌شود.
تنوع محصولات غذایی و گوناگونی شکل و رنگ آن‌ها بسیاری افراد را تشویق به مصرف بی حد و اندازه آن‌ها می‌کند. بدن نیز در اثر بروز کمبود‌ها و کاستی‌های در سطح مواد موجود در آن گاهی رغبت و میل بیشتری را به مصرف برخی مواد غذایی از خود نشان می‌دهد که این می‌تواند زنگ خطر و روندی غیر طبیعی باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ