رئیس جمهور روسیه می‌گوید که اقدامات این کشور در مناقشه اوکراین، با هدف دفاع از منافع مسکو و مردم روسیه صورت گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که واشنگتن تا این لحظه هیچ برنامه‌ای برای تامین سامانه‌های موشک بالستیک تاکتیکی(ATACMS) برای اوکراین ندارد.
درخواست تایوان از آمریکا برای استقرار سریع سامانه‌های پاتریوت
ژاپن و کره جنوبی قصد دارند برای مقابله با پیشرفت برنامه موشکی کره شمالی، پدافند هوایی خود را به سامانه‌های آمریکایی وصل کنند.
هلیکوپتر گری ولف به پیشرفته‌ترین سامانه‌های اویونیک برای آگاهی محیطی بیشتر و بهتر، و قابلیت خلبان خودکار کامل برای کاهش حجم کار خدمه مجهز شده است. تنها یک ساعت و نیم کار روی آن در آشیانه برای هر ساعت پرواز لازم است.
اوکراین تا ماه مه اکثر موشک‌های ضد هوایی خود را تمام خواهد کرد. کی یف در مواجهه با چشم انداز برتری هوایی روسیه، ماه هاست که از غرب درخواست سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را کرده است.
آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که این بسته کمکی جدید شامل مهمات مضاعف برای سامانه‌های آمریکایی «هیمارس» و «هویتزر» و همچنین خودرو‌های زرهی بردلی و خودرو‌های زره‌پوش پل‌گذار است.
نخست وزیر هلند امروز در سخانی اعلام کرد: اوکراین زودتر از ۲ ماه آینده نمی‌تواند سامانه های «پاتریوت» آمریکایی را دریافت کند.
آمریکا به‌دلیل نگرانی از کاهش موجودی سامانه‌های موشک تاکتیکی نظامی (ATACMS) خود و همچنین عبور از «خط قرمز» مسکو، این سامانه‌ها را برای اوکراین ارسال نخواهد کرد.
افسر ارتش آمریکا تأکید کرد ارتش اوکراین آمادگی استفاده از سامانه‌های ضدموشکی پاتریوت را ندارد و این تجهیزات نظامی پیشرفته آسیب‌پذیری ذاتی ارتش اوکراین را رفع نخواهند کرد.
سفیر روسیه در آمریکا در واکنش به ارسال سامانه موشکی پاتریوت به اوکراین، گفت که نیروهای ارتش روسیه سلاح های غربی را به صورت سازمان یافته در اوکراین منهدم می کنند.
سازمان ملل به ارسال سامانه های موشکی پاتریوت آمریکا به اوکراین واکنش نشان داد.
کاخ سفید اعلام کرد که این کشور سامانه های دفاع هوایی بیشتری را در قالب کمک های نظامی به اوکراین ارسال می کند.
سخنگوی کاخ کرملین گفت که سامانه‌های پدافند هوایی «پاتریوت» آمریکایی درصورت ارسال به اوکراین، اهدافی مشروع برای حملات روسیه خواهند بود.
وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.
وزارت امور خارجه آمریکا با فروش احتمالی سامانه های پدافند هوایی ضد پهپاد به قطر به ارزش یک میلیارد دلار موافقت کرده است.
مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا و متحدانش به ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین از جمله سامانه های پدافند هوایی ادامه خواهند داد.
یک پایگاه نظامی در آمریکا در جریان جشن هالووین برای کودکان، به وسیله همان سامانه‌ای که با هدف تداوم جنگ به اوکراین ارسال شده است، به سمت کودکان آمریکایی «شکلات» شلیک کرد! ‌
وزیر دفاع آمریکا از تداوم حمایت و ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین بویژه سامانه های پدافند هوایی خبر داد.
منابع موثق اعلام کرده‌اند که آمریکا برای کمک به اوکراین به منظور مقابله با موشک‌های روسیه، سامانه‌های پدافند هوایی منسوخ خود موسوم به «هاوک» را به کی‌یف ارسال می‌کند. ‌
در پی تشدید تنش ها در روابط میان ریاض- واشنگتن، سناتور کریس مورفی درخواست کرد: سامانه‌های پدافند هوایی آمریکا به جای عربستان به اوکراین ارسال شوند.
دولت آمریکا در راستای تداوم جنگ افروزی در اوکراین در تدارک یک محموله نظامی دیگر به این کشور است.
تلاش های آمریکا برای تقویت حضور نظامی خود در شرق آسیا، از جمله استقرار سامانه موشکی بالستیک در کره جنوبی با واکنش چین همراه شد.
یک گروه هکری روسی اعلام کرد که به علت ارسال سامانه‌های موشکی هیمارس به اوکراین، شرکت بزرگ اسلحه‌سازی آمریکا را هک کرده است.
دولت آمریکا در خصوص فروش این تسلیحات به عربستان سعودی می‌گوید: «این موشک‌ها برای دفاع از مرزهای پادشاهی عربستان سعودی در برابر سامانه‌های هوایی بدون سرنشین حوثی‌ها و حملات موشکی بالستیک به سایت‌های غیرنظامی و زیرساخت‌های حیاتی در عربستان سعودی استفاده می‌شوند.»

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ