وزیر دارایی روسیه تاکید کرد که عرضه و فروش نفت به کشورهایی که برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرده‌اند، «غیرممکن» است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
به گفته برخی مقامات دولتی، ژاپن در این سفر قرار است درباره ادعای عرضه تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین-ادعایی که از سوی مقامات ایران و روسیه رد شده است-گفتگو کند.
روسیه از دبیرکل سازمان ملل به‌دلیل اظهارات وی در خصوص عرضه رایگان غلات توسط مسکو به‌آفریقا انتقاد کرد.
در دهه‌ی اخیر به نسبت تقاضای مسکن، ساخت و عرضه صورت نگرفت و ناترازی در عرضه و تقاضا بازیگران اصلی تلاطمات امروز بازار مسکن هستند. باید با عرضه نامحدود زمین و افقی سازی مسکن، عرضه بخش مسکن را افزایش داد تا تورم بخش مسکن را به حداقل برسانیم.
دبیر کمیته موسسین بورس املاک تصریح کرد: با عرضه زمین و همچنین اعطای وام ساخت، در عین حال که می‌توانیم نقدینگی سرگردان در اقتصاد کشور را جمع آوری کنیم؛ بخش بزرگی از نیاز مصرفی خانوار را نیز پوشش خواهیم داد و اثر تحریم و تورم در زندگی مردم به حداقل می‌رسد.
کارشناسان بازار مسکن معتقدند که هرچند ایده عرضه متری مسکن عواید مثبتی برای این بازار دارد؛ اما پیاده‌سازی موفق آن از مسیر بورس کالا با ابهامات جدی رو به رو است.
کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از دولت‌ها به علت مشکلاتی مانند محدود شدن در یک مرز مشخص شهری جهت ساختن خانه‌های مسکونی و نیز رجوع به تراکم‌سازی به جای توسعه افقی شهرها، قادر به ساختن خانه‌های مسکونی نیستند. به همین دلیل، مسئله اجاره بها نیز به محدودیت شدید عرضه ملک مسکونی ناشی از انحصار بالای زمین در شهر‌های بزرگ مرتبط است.
واگذاری زمین به مردم و ساخت 4 میلیون واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نیازمند آن است که حریم شهرها آزاد شده و با عرضه زمین و کاهش سهم آن در قیمت مسکن هزینه‌های مسکن نیز کاهش پیدا کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه بخش اعظم قیمت مسکن مربوط به زمین است، گفت: کند بودن بروکراسی ها و برخی مقاومت ها مانع از الحاق زمین در شهرستان ها شده است.
وزارت امور خارجه استرالیا با تکرار ادعای حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین از طریق عرضه فناوری پهپادی به آن – ادعایی که از سوی تهران و مسکو رد شده – اعلام کرد که ۱۳ فرد و یک نهاد ایرانی مرتبط را تحریم کرده است.
در هفته ای که گذشت پیش فروش بلیت های نوروزی آغاز شد، اما مردم از نحوه عرضه بلیت های نوروزی ناراضی هستند از سوی دیگر برخی کارشناسان معتقد هستند که بازار مسکن دچار گرانی خواهد شد.
ند پرایس با اشاره به تحریم‌های اخیر آمریکا علیه برخی شرکت‌های مرتبط با صنایع پهپادی ایران، گفت: ما مسلما تحریم‌های بعدی را از قبل اعلام نمی‌کنیم، اما همچنان به دنبال اهدافی خواهیم بود که به ما اجازه می‌دهد با این نوع رابطه روسیه و ایران و عینا با عرضه فناوری پهپادی از ایران به روسیه مقابله کنیم.
معاملات مسکن در پایتخت در ماه های اخیر براساس قیمت گذاری مالکان صورت گرفته است و البته تا وقتی که تقاضا و عرضه برابر نشود این نوسانات ادامه دار خواهد بود.
نماینده دائم روسیه در سازمان‌ های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: مسکو قبلاً به صراحت اعلام کرده بود که به کشورهایی که سقف قیمت ضدبازار را حمایت کنند، نفت عرضه نخواهد کرد.
نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: مشکلات حوزه مسکن را باید جدی گرفت، عرضه زمین و واگذاری آن به مردم می‌تواند سبب شکسته شدن قیمت مسکن شود.
دانشمند با اشاره به اینکه در حال حاضر تقاضا در بازار اجاره خیلی بیشتر از عرضه است، گفت: با توجه به اینکه دولت نیز عملا کاری برای ساخت مسکن انجام نمی‌دهد، تقاضای زیادی پشت بازار قرار دارد که نتیجه آن افزایش تورم در بخش اجاره بها است که در ماه‌های جاری این تورم از تمامی تورم‌های دیگر در بازار‌های مختلف پیشی گرفته است، بنابراین تا زمانیکه عرضه و تقاضا در بازار اجاره متعادل نباشد، نمی‌توان انتظار داشت که وضعیت بازار به سوی تعادل حرکت کند.
مسکو با خدشه دار کردن موقعیت ژئوپولیتیک، اقتصادی و نظامی خود کمتر از گذشته پیشنهاداتی برای عرضه به کشور‌های آسیای مرکزی دارد. امروز روسیه دیگر نقش گذشته را در حیاط خلوت خود ندارد و این وضعیت فرصت‌هایی را برای قدرت‌های دیگر فراهم کرده است.
موضوع "اقتصاد ایران و جهان در گذر زمان" در این نوشتار به وقایع تاریخی بیست و پنجمین روز شهریور ماه اختصاص دارد که به طور مستقیم و غیر مستقیم اقتصاد ایران و جهان را متاثر کرده است.
امروز مطالبی همچون متناسب‌سازی چقدر به حقوق‌ها اضافه می‌کند؟، ارزش سهام عدالت چقدر شد؟، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، پیش‌بینی بورس | معاملات به چه سمتی می‌رود؟، خبری مهم برای سهامداران حکشتی، سودده‌ترین نماد‌های بورس، وام ۴۵۰ میلیونی مسکن برای چه کسی است؟، متناسب‌سازی چقدر به حقوق‌ها اضافه می‌کند؟، در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
سخنگوی دولت روسیه می‌گوید هدف از همکاری و توافق‌های دوجانبه مسکو و پکن، تسلط بر جهان نیست و این آمریکاست که در عرصه بین‌المللی اقدامات تحریک‌آمیز و ثبات‌زدا دارد.
اقبال شاکری اظهار داشت: اگر موضوع عرضه مسکن در بازار حل نشود، موضوع مافیای بازار مسکن هم برطرف نخواهد شد و تا زمانی که عرضه مسکن افزایش نیابد، این کالا از چرخه استفاده سرمایه‌ای خارج نمی‌شود.
اقبال شاکری اظهار داشت: اگر موضوع عرضه مسکن در بازار حل نشود، موضوع مافیای بازار مسکن هم برطرف نخواهد شد و تا زمانی که عرضه مسکن افزایش نیابد، این کالا از چرخه استفاده سرمایه‌ای خارج نمی‌شود.
مسکو به شرکای عراقی خود اعلام کرده که آماده کمک به آنان در عرصه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای و واردات ایزوتوپ‌های پرتوزا و آموزش نیروهای تخصصی در دانشگاه‌های روسیه است.
بر کسی پوشیده نیست که بایدن می‌خواهد قیمت نفت محرک اصلی تورم در آستانه انتخابات میان دوره‌ای در نوامبر کاهش یابد. بایدن در اواسط ژوئیه در جریان سفر به ریاض از عربستان سعودی خواسته بود تا با افزایش عرضه نفت به امریکا کمک کند. با این وجود، رهبران سعودی در برابر درخواست‌های بایدن مقاومت کرده اند.
بررسی ها نشان می دهد توقف حمایت از عرضه و تولید مسکن در دهه ۹۰، از اصلی ترین عوامل انباشت تقاضا و ایجاد بحران در بازار مسکن بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ