منابع عبری از تشدید تنش‌ها میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و وزیر امنیت داخلی کابینه‌اش خبر می‌دهند، امری که نگاه‌ها را به سوی شکننده شدن اتئلاف نتانیاهو معطوف داشته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با رؤسای هیأت‌های پارلمانی مجمع مجالس آسیایی گفت: مجمع مجالس آسیایی ساختار خود را تقویت و روابط میان مجالس را توسعه دهد.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در عراق به سر می برد با رئیس ائتلاف فتح و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.
معاون سیاسی وزیر خارجه ایران که در عراق به سر می برد با رئیس ائتلاف فتح و رئیس مجلس اعلای عراق دیدار و گفتگو کرد.
روزنامه رأی الیوم در گزارشی به بهبود روابط میان جنبش حماس و عربستان در سایه از سرگیری روابط دیپلماتیک میان ریاض و تهران اشاره کرد.
در نشست مشترک سران قوا، مسائل اداری و روابط میان سه قوه مورد بررسی قرار گرفت.
یک سایت صهیونیستی با انتشار گزارشی به وجود شکاف‌های داخلی در رژیم صهیونیستی، خشم این رژیم از روابط میان ایران و عربستان و کاهش نفوذ آمریکا در منطقه اشاره کرد.
وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عادی‌سازی روابط بین این کشورها به نفع امنیت ملی کشورش است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در خصوص برطرف شدن مشکلات در روابط میان فرانسه و ایتالیا ابراز امیدواری کرد.
اصفهان- اعضای گروه دوستی پارلمانی مکزیک و ایران با معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان دیدار و بر گسترش روابط علمی، فرهنگی و اقتصادی تاکید کردند.
وزیر خارجه روسیه در نشست شورای امنیت که هم اکنون به ریاست وی در حال برگزاری است، تصریح کرد: دولت‌ها باید در قبال عدم اجرای قطعنامه شورای امنیت درباره برجام پاسخگو باشند
کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: با میزبانی از هیئت های دو کشور در پکن و همچنین با زمینه سازی های قبلی توام با حسن نیت و پیام هایی که میان طرفین ایران و عربستان مبادله کرد.
هیأت ازبکستانی و وزیر راه و شهرسازی کشورمان در خصوص تدوین و اجرایی کردن برنامه جامع توسعه همکاری‌های حمل‌ونقلی در تمام شقوق و اجرای موافقتنامه عشق آباد توافق کردند.
معاون وزیر خارجه روسیه که با شبکه خبری راشاتودی مصاحبه می‌کرد، گفت: «روسیه نیز در کنار کشور‌هایی نظیر سلطنت عمان و عراق و دیگران، در این روند سیاسی نقش داشته و اخیرا به این دو کشور سفر کرده بودم و عادی سازی روابط میان ایران و عربستان سعودی در دستور کار سفرم به این دو کشور قرار داشته است».
وزیر خارجه چین اعلام کرد روابط میان مسکو و پکن می تواند نمونه ای از روابط مثبت میان قدرت های جهان باشد.
وزیر امور خارجه گفت: موضوعات منطقه‌ای و بین‌المللی در دیدار با مقامات عراق مطرح شد. روابط دو کشور ممتاز است.
منابع عبری در گزارش هایی از روابط پشت پرده و مخفیانه میان نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند.
رئیس جمهوری سوریه در دیدار با اعضای هئیت کمیته برادری و دوستی پارلمان لبنان، از کمک های رسمی و مردمی این کشور به مردم زلزله زده سوریه قدردانی کرد و گفت روابط میان طرفین برادرانه است.
ریاض به این باور رسیده است که ورود و نقش‌آفرینی بیش از حد در برنامه‌های آمریکایی-اسرائیلی جاری در منطقه به هر ترتیب منجر به کاهش نفوذ این کشور و آسیب دیدن چهره‌اش در میان کشور‌های عربی و اسلامی خواهد شد، این مساله به ویژه بعد از روی کار آمدن کابینه افراطی و تندرو نتانیاهو و درخواست‌های علنی‌اش مبنی بر تخریب مسجدالاقصی عینیت بیشتری پیدا کرده است.
سید جواد صالحی، عضو هیات علمی دانشگاه شیراز با بیان اینکه روابط ایران و عربستان تابع متغیر‌های بسیار زیادی است، گفت: «درواقع در کنار مولفه‌هایی که برای همگرایی بین این دو کشور بزرگ اسلامی و در عین حال دو بازیگر اثرگذار در جهان وجود دارد، اما برخی متغیرها، آینده روابط تهران و ریاض را با برخی ابهامات مواجه کرده است.»
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس در دیدار با رئیس گروه دوستی پارلمانی دومای روسیه گفت: باید تلاش کنیم نتایج روابط اقتصادی فیمابین برای مردم دو کشور ملموس و محسوس باشد.
روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان که آماده مذاکره است، شروطی را تعیین کرد که شامل حل و فصل روابط با دولت جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا و لغو ممنوعیت فروش تسلیحات پیشرفته به عربستان سعودی به طور کلی و هواپیما‌های اف-۳۵ به طور خاص است که این شرط ممکن است دشوار و شاید غیر ممکن باشد. به نوشته این روزنامه، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف رژیم صهیونیستی به هیچ گونه پیشرفتی در حل و فصل مناقشه اسرائیل و فلسطین متعهد نشده، اما تأکید کرده است که کرانه باختری را در دوره نخست‌وزیری خود الحاق نخواهد کرد.
رئیس‌جمهور گفت: روابط عمومی‌ها پل میان مردم و مسئولان هستند، این پُل دوطرفه است یعنی سخنان مردم را به مدیران و سخنان مدیران را به مردم انتقال می‌دهد.
مکرون می گوید از عادی سازی روابط میان ایروان و باکو حمایت خواهد کرد.
خلیل الحیه رئیس دفتر روابط عربی و اسلامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در گفتگو با شبکه المیادین بر وحدت میان گروه های فلسطینی به ویژه حماس و جهاد اسلامی تاکید کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ