آقا میرزا یوسف آشتیانی ملقب به مستوفی‌الممالک یکی از رجال تأثیرگذار دوره ناصری است. او دستی آبادکننده داشت و در ایجاد رده و جاری ساختن قنوات می‌کوشید. حسن‌آباد و یوسف‌آباد، نصرت‌آباد، بهجت‌آباد، عباس‌آباد، امیرآباد، ونک و فرح‌زاد را او آباد کرد. او در پنجم رجب ۱۳۰۳ هجری درگذشت.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
قدیمی‌ها مثلی داشتند اینکه؛ رفتنت با خودت هست برگشتن‌ات با خدا ساکن قدیمی محله یوسف‌آباد گویا در جوانی هوای رفتن به این محدوده نظامی را می‌کند و گشتی هم دردره ندید می‌زند تا ببیند این دره و تپه ترسناک که همه از آن صحبت می‌کنند چیست و خودش آن را تجربه کند که گیر ماموران می‌افتد و ضمانت چند نفر از اهالی و سال‌ها بومی بودن خودش به دادش می‌رسد و باعث رهایی‌اش می‌شود.
درختان انار یوسف‌آباد معروف بود، اما آنچه آن را معروف و زبانزد خاص و عام می‌کرد خواص درمانی انارهایش بود، آن هم زمانی که خیلی‌ها از مخدر تریاک به‌عنوان دارویی برای تسکین نوزادانی که دچار دل‌درد یا گوش‌درد و دندان‌درد می‌شدند استفاده می‌کردند.
برخی تصور کرده‌اند چوب حراج آموزش و پرورش قرار است بر سر اردوگاه‌هایی چون منظریه یا مناطق خوش آب‌و‌هوای دیگر فرود آید. اما حدس زده می‌شود می‌خواهند زمین بسیار با‌ارزش کانون زبان ایران متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را در شهرک غرب بالای خیابان حسن سیف بفروشند تا یک برج دیگر بالا برود.
یوسف‌آباد قدمتی دارد به اندازه خود تهران. از زمانی که دروازه‌های تهران یکی‌یکی تخریب شد، اینجا آباد و به نام یوسف مستوفی‌الممالک، آبادکننده آن، یوسف‌آباد نام گرفت.
رحمانی‌پناه می‌گوید: «اصلا چیزی به نام برق وجود نداشت. برق ٢٠-۳۰ خانوار اینجا از بیمارستان ۵٠١ ارتش تامین می‌شد. به این صورت که ساعت ٤ یا ۵ بعد از ظهر که هوا تاریک می‌شد سرباز بیمارستان برق را روشن می‌کرد و چون سیستم تولید برق گازوئیلی بود، یک ساعت بعد که گازوئیل تمام می‌شد، دیگر برق نداشتیم. همه در خانه‌ها چراغ پیریموس و گردسوز داشتند.
نماینده دادستان با تشریح اتهامات متهم خفت‌گیر مسلح پایتخت اظهار کرد: محاربه از طریق کشیدن سلاح سرد برای بردن اموال مردم و ناامن کردن جامعه، مباشرت در چند فقره سرقت مقرون به آزار، مشارکت در چندین فقره سرقت تلفن همراه در بزرگراه‌های آیت‌الله هاشمی (نیایش)، رسالت، شهید چمران، شیخ فضل‌الله نوری، شهید همت، شهید باقری و محله‌های هلال احمر، یوسف‌آباد، پاسداران، میدان کاج، تهرانپارس، شوش، خیابان‌های خیام جنوبی، حافظ، جانبازان، فلکه اول و دوم تهرانپارس و همچنین جنب چند ایستگاه مترو و بی‌آر‌تی، از اتهامات متهم پرونده است.
یوسف‌آباد ۲ آسیاب آبی داشت. «گاومیشی» بزرگ‌ترین آسیابی تهران، که سال ۱۳۴۲ از بین رفت. قنات گاومیشی که پره‌های آسیاب با آب پرزور آن می‌چرخید، هنوز پرآب‌ترین قنات منطقه است. بعدی همین آسیاب که معروف بود به آسیاب «کوچیکه» و هنوز هم باقی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ