در روزگاری که تهران از تاراج دشمنان در امان نبود، «ملاعباس بیات ایروانی» ملقب به «میرزا آغاسی» که صاحب زمین‌ها و بازارچه عباس‌آباد بود، دستور داد حصاری دور بازارش بسازند تا امنیت آن حفظ شود. برای این حصار هم دروازه‌ای ساخت که به «دروازه نو» مشهور شد
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این ویدئو که در مناطق روستایی کشور آذربایجان به ثبت رسیده است، نحوه طبخ متفاوت مغز گاو به سبک و سیاق مردم روستای شیرین را نشان می دهد.
باشگاه الهلال عربستان پیشنهادی هنگفت به ارزش 190 میلیون یورو برای جذب ویکتور اوسیمن ارائه کرده است.
ویدیویی عجیب که گاو در مبارزه شاخ‌به‌شاخ از گوسفند شکست می‌خورد.
نام این گاو‌های کوچک در کتاب رکورد‌های گینس به عنوان کوچک‌ترین گاو‌های جهان ثبت شده است. به صورت میانگین قد این گاو‌ها حدود ۹۰ سانتی‌متر و طول بدنشان معمولا کمتر از ۱۳۰ سانتی‌متر می‌شود.
تعداد گاو و گوساله پروار شده در بهار ١٤٠٢ نزدیک به ٤٩٣ هزار رأس برآورد شد که نسبت به بهار سال قبل ۲۳.۳ درصد افزایش داشته است.
گاو وحشی که همراه با کشیدن یک مرد وارد تصویر دوربین های یک منزل مسکونی شد تمام تلاش خود را برای زخمی کردن او کرد سپس از منطقه خارج شد./خبرفوری
در حاشیه برگزاری یک مراسم راگبی در جنوب فرانسه سه گاو نر تنومند در یک دور افتخاری پیش از مسابقه رژه رفتند که هدف آن تجلیل از کیفیت گوشت گاو در منطقه بود، اما یکی از گاو‌ها از دست مردی که او را نگه داشته بود فرار کرد و وارد زمین شد. بازیکنانی که در زمین خود را گرم می‌کردند - بسیاری از آن‌ها پیراهن تمرینی قرمز به تن داشتند - به سرعت تمرینات خود را رها کردند و پراکنده شدند. در این حادثه کسی آسیب ندید.
تعداد گاو و گوساله پروار شده در زمستان ١٤٠١ نزدیک به ٥٧٠ هزار رأس برآورد شد که نسبت به زمستان ١٤٠٠ نزدیک به ١٣١ هزار رأس افزایش داشته است.
دادن گاو و گوسفند به‌عنوان جایزه تیم‌های اول تا سوم مسابقات فوتسال و بردن این حیوانات به سالن ورزشی، حاشیه‌ساز شد.
اونتادور التیمت در سال ۲۰۲۱ به عنوان آخرین نسخه این ابرخودرو معرفی شد. این خودرو دارای یک موتور ۶.۵ لیتری V ۱۲ با قدرت ۷۶۹ اسب بخار در ۸۵۰۰ دور در دقیقه و ۷۱۹ نیوتون‌متر گشتاور است. وزن این خودرو ۱۵۴۹ کیلوگرم است. شتاب صفر تا صد این مدل کمتر از ۲.۸ ثانیه است.
فدراسیون فوتبال که سال پرنوسان و پرحاشیه‌ای را پشت سرگذاشت در شب جنجالی مجمع بازگشت مهدی تاج به صندلی ریاست را شاهد بود اما در نتیجه‌گیری تیم‌های ملی روزهای ناموفقی سپری شد.
در دوران پهلوی، به‌شدت با انجام حجامت مخالفت می‌شد و حتی آن را ممنوع کردند تا اینکه بعد از پیروزی انقلاب، این روش درمانی که ریشه در طب اسلامی دارد، رواج پیدا کرد.
سال ۲۰۲۰، نزدیک دهکده‌ی کوچک میسگاند در کیپ شرقی در آفریقای جنوبی یک بسته‌ی غیرعادی به صورت اتفاقی کشف شد؛ محتوای این بسته اطلاعات تازه‌ای دربارۀ شیوه‌های قدیمی طبابت در آفریقا در اختیار محققان گذاشت.
در اوایل ۲۰۲۲ میلادی گروهی از محققان کالج هوش مصنوعی در دانشگاه نانکای چین یک روش کاملا خودکار برای مهندسی کلون سازی خوک‌ها ابداع کردند. برای نخستین بار با کمک این روش و بدون دخالت انسان، ۵ بچه خوک سالم از طریق یک مادر جایگزین متولد شدند.
محققان چینی ۳ ابر گاو شبیه سازی کرده اند که قادر به تولید مقدار قابل توجهی شیر  هستند. آنها می توانند سالانه ۱۸ تن شیر تولید کنند.
تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب ۲۸۵ هزار رأس و ۴۳۹ هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۰.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد کاهش یافته است.
تعداد گوساله متولد شده و تعداد دام پروار شده در فصل پاییز سال‌جاری به‌ترتیب ۲۸۵ هزار رأس و ۴۳۹ هزار رأس برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل به‌ترتیب ۰.۳ درصد و ۲۱.۹ درصد کاهش یافته است.
شیر که به شکارچی و سلطان جنگل معروف است در اتفاقی عجیب، با شجاعت جالب یک گاو وحشی آفریقایی مواجه شد.
این ویدیو که جدال تمام عیار دو گاو نر را له تصویر می‌کشد، نشان می‌دهد که ببر در کمین گاو‌های نر نشسته است. در یک لحظه گاو بزرگ‌تر حریف اش را بر زمین می‌کوبد و ببر از این فرصت برای شکار گاو شکست خورده بهره می‌برد.
سفیان امرابط از شانس بالایی برای حضور در لیگ برتر انگلیس با توجه به درخشش در جام جهانی برخوردار است.
دروازه‌بان کاستاریکا از تعبیری جالب برای انگیزه یارانش در دیدار مقابل آلمان استفاده کرده است.
رئیسی با بیان اینکه چند ساعت قبل متوجه شدم رییس جمهور آمریکا سخنانی را گفته است، درباره ایران که شاید از حواس پرتی این‌ها را گفته باشد، گفت: او پشت تریبون رسمی گفته است که بنا داریم ایران را آزاد کنیم! آقای رییس جمهور، ایران ۴۳ سال قبل آزاد شد و مصمم شد به اسارت شما در نیاید و ما هرگز گاو شیرده نخواهیم شد.
گروهی از کارشناسان تغذیه در کره جنوبی سعی کردند کرم‌ خوراکی با طعم گوشت قرمز پرورش دهند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ