رئیس هیات روسیه در مذاکرات رفع تحریم‌ها، امکان جمع‌بندی گفت‌وگوها برای ازسرگیری اجرای کامل برجام ظرف چند روز را «واقعی» توصیف اما تصریح کرد که ایالات متحده آمریکا برای ازسرگیری مذاکرات آماده نیست.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اوکراین: اگر روسیه باشد، ۳۵ کشور المپیک را تحریم می‌کنند
اگر اجازه داده می‌شد مسئله برجام که در دولت آقای روحانی به مرحله مناسبی رسیده بود، ادامه پیدا می‌کرد، در طول ۲ سال اخیر شاهد این رفتار‌ها نبودیم که کشور‌های مختلف به امارات درباره جزایر سه گانه امتیاز بدهند. فرصت سوزی‌های متعددی که کردیم و زمان‌هایی به خاطر رفتار‌های یک گروه، با طیف فکری خاص از دست دادیم، ما را به شدت از امتیازاتمان عقب انداخته است. نکته مهم دیگر این است که ما به اندازه کافی اسناد داریم که ثابت کنیم این جزایر متعلق به ایران است و مشخص کنیم که بریتانیا در حق ما خیانت بزرگی کرد و در خصوص بحرین و امارات بدعهدی کرد.
اگر روسیه قبل از آغاز جنگ اوکراین چنین موضعی در قبال جزایر سه‌گانۀ خلیج فارس اتخاذ می‌کرد، موضعش نهایتا با اعتراض وزارت خارجۀ ایران مواجه می‌شد. اما الان نه فقط موضعی علیه ایران، بلکه موضعی خلاف انتظار اتخاذ کرده است.
معاون شورای امنیت روسیه امروز گفت: اگر شورشیان واگنر بر تسلیحات هسته‌ای روسیه تسلط پیدا کنند، برای کل جهان فاجعه‌بار خواهد بود.
ظریف: ترامپ می‌خواست من را در فرانسه ببیند، اجازه ملاقات نداشتم/ هدف طائب از گاندو زدن من بود؛ فکر می‌کرد من نایاک را تاسیس کرده‌ام/ اگر برجام خیانتی بدتر از ترکمنچای است چرا آن را دور نمی‌اندازید؟ دو سال است کاره‌ای نیستیم، اما هنوز به دنبال همان برجام هستند/ تمام مذاکرات را برای رهبری می‌فرستادیم؛ هر وقت می‌خواستند نظر می‌دادند/ اقدامات فعلی که برای مذاکره انجام می‌شود بسیار خوب است. اما این اقدامات برخلاف مصوبات مجلس است
معاون وزیر خارجه روسیه هشدار داد اگر کشورهای غربی جنگنده‌های اف-16 در اختیار ارتش اوکراین قرار دهند با مشکلات و خطرات جدی روبرو خواهند شد.
مدیر فنی تیم ملی شطرنج می‌گوید: با ولادیمیر کرامنیک استاد بزرگ روس برای هدایت تیم ملی صحبت کردیم و مسائل مالی هم به خوبی پیش رفته و اگر مشکل خاصی نباشد این مربی در خرداد یا تیر در ایران حاضر می‌شود.
نایب رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید آسیا می‌تواند فضای مناسبی برای رقابت ورزشکاران این کشور در رشته‌های مختلف باشد.
لوید آستین وزیر دفاع آمریکا (رئیس پنتاگون) روز پنجشنبه با طرح ادعا حمله به استونی گفت: در صورت حمله یا تهاجم روسیه به استونی، آمریکا وارد جنگ خواهد شد.
رئیس جمهور بلاروس اعلام کرد در صورتی که خاک این کشور از سوی اوکراین مورد تجاوز قرار گیرد، وارد جنگ با این کشور می شود.
آمریکایی‌ها فکر می‌کنند با این مصوبه پارلمان اروپا به احتمال زیاد، مذاکرات مستقیم که در نیویورک توسط رابرت مالی با ایرانی‌ها انجام داده بود، نه تنها بی‌اثر خواهد شد بلکه ایران را بیش از پیش به سمت روسیه سوق خواهد داد. واقعیت این است که آمریکایی‌ها به شدت نگران نزدیک شدن ایران به روسیه هستند و اگر اظهار نظرات مقامات این کشور طی چند ماه اخیر را بررسی کنید، به وضوح شاهد این مسئله خواهید بود؛ بنابراین دوشنبه آینده که جلسه شورا تشکیل خواهد شد، مصوبه پارلمان اروپا تائید نخواهد شد
دولت آمریکا تهدید کرد اگر چین تصمیم بگیرد کمک‌های امنیتی در اختیار روسیه قرار دهد و در دورزدن تحریم‌ها به مسکو کمک کند، حتما با پیامدهای سنگینی روبرو خواهد شد.
نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی مستقر در وین امروز اعلام کرد: اگر آمریکا اراده سیاسی نشان دهد، مذاکرات وین نهایی می‌شود.
به نظر می‌رسد پوتین متقاعد شده که جنگ او علیه اوکراین ماموریتی برای احیای شرافت ملی روسیه است و این کشور را از تحقیری که پس از پایان جنگ سرد و فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی دید، رهایی خواهد بخشید. پوتین در این راستا حرکت می‌کند حتی اگر مستلزم پذیرش ریسک بالایی باشد.
یک مقام ارشد پنتاگون ضمن تأکید بر ادامه حمایت آمریکا از کی یف مدعی شد که تعیین زمان مذاکره با روسیه به عهده خود اوکراینی ها است.
مشاور رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد صلح با این کشور با خروج نیروهای روسیه از این کشور می گذرد.
وزیر خارجه ایران گفت: به آقای بورل تأکید کردم؛ اگر برای ما مشخص شود که روسیه از پهپاد ایرانی در جنگ علیه اوکراین استفاده کرده است، ما نسبت به این موضوع قطعا بی تفاوت نخواهیم ماند.
روسیه هشدار داد اگر آمریکا و متحدانش سلاح‌های دوربرد و یا مخرب به اوکراین ارسال کنند، به معنای عبور از خطوط قرمز مسکو است.
من حسن یزدانی را یک آدم بزرگ در کشتی می‌دانم؛ او عمرش را برای کشتی گذاشته و کسب هشت مدال کار کمی نیست
رئیس دومای روسیه با تأکید بر اینکه همه اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین محقق خواهد شد، به آمریکا درباره تداوم حمایت تسلیحاتی از کی یف هشدار داد.
نماینده روسیه در سازمان ملل متحد گفت اگر اوکراین به اجرای توافقات مینسک پایبندی نشان می داد نیازی به عملیات نظامی نبود.
وزارت خزانه داری آمریکا با ارسال نامه ای برای انجمن ارشد تجاری ترکیه هشدار داد که در صورت تجارت آنکارا با روسیه، این کشور مورد تحریم های واشنگتن قرار می گیرد.
نماینده روسیه در مذاکرات برجام نوشت: عالی می‌شود اگر ایران و آمریکا هر چه سریع‌تر به طور موفقیت‌آمیز بر آخرین اختلافات‌شان غلبه کنند. زمان آن فرارسیده که توافق بر سر احیای برجام بدون تاخیر بیشتر نهایی شود.
دبیرکل ناتو تأکید کرد که کشورهای اروپایی همچنان باید به حمایت تسلیحاتی از اوکراین ادامه دهند، و اجازه ندهند روسیه در این جنگ پیروز شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ