در بین تمدن‌های کهن، امروزه از تمدن بابل اطلاعات بیشتری موجود است چراکه بابلی‌ها روی لوح‌های گلی می‌نوشتند. این لوح‌ها شش هزار سال پیش نوشته شدند و امروزه هزاران هزار لوح از تمدن کهن بابل باقی مانده است که جهان‌بینی و سبک زندگی و میزان اطلاعات بابلی‌ها را تا حد زیادی به ما نشان می‌دهند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. در کدام نماد‌ها پول هوشمند وارد شد؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ ترین‌های بورس امروز شنبه ۱۴ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. در کدام نماد‌ها حجم مشکوک خوردند؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز یکشنبه ۸ مرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. کدام نماد‌ها حجم مشکوک خوردند؟
یکی از آثار تاریخی منحصر به فرد که در این پروژه مورد بررسی قرار گرفت، یک خوشه انگور شیشه‌ای متعلق به تمدن بین‌النهرین است که در عراق کشف شد و نشان می‌دهد مردمان منطقه بین‌النهرین نیز شیشه‌گران ماهری بوده و با دیگر تمدن‌های جهان باستان نیز مبادلات تجاری گسترده داشته‌اند.
دژکام، امام جمعه شیراز گفت: رییس جمهوری در سفر اخیر به قلب آفریقا و قاره‌ای که مورد ظلم مدعیان تمدن‌های دروغین قرار گرفته است برکات زیاد مادی و خصوصا معنوی را دنبال کرد.
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. کدام نماد‌ها ورود پول هوشمند را داشتند؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز سه شنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. بیشترین ورود پول حقیقی به کدام نماد بود؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز دوشنبه ۱2 تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. بیشترین ورود پول حقیقی به کدام نماد بود؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز شنبه ۱۰ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. کدام نماد‌ها حجم مشکوک خوردند؟
محل کشف این جسد، در دوران باستان یک روستای ماهیگیری به نام «Aspero» بوده که در ۲۲ کیلومتری شهر کارال قرار داشته است. تمدن ناشناخته کارال یکی از قدیمی ترنی تمدن‌ها در آمریکاست.
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز دوشنبه ۵ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. بیشترین ورود و خروج پول به کدام گروه ها بود؟
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز یکشنبه ۴ تیر ۱۴۰۲ بپردازیم. نوسانی‌های فردا هستند؟
آسمان شب سرشار از داستان‌های مختلف است. تمدن‌های مختلفی در طول تاریخ برخی از ماندگارترین افسانه‌های خود را روی ستاره‌ها و گردوغبار کیهانی اعمال کرده‌اند. مردم زیادی این نمادهای آسمانی را می‌بینند، داستان‌های مرتبط با آن‌ها را می‌شنوند و به نسل‌های بعدی منتقل می‌کنند.
در این مطلب قصد داریم تا به بررسی‌ترین‌های بورس امروز سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ بپردازیم. کدام گروه‌ها بیشترین ورود و خروج پول حقیقی را داشتند؟
این اکتشاف در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، سکونتگاه تمدن‌های مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.
اولین تمدن و خط در جهان در آراتا اغاز شد و گروه بزرگی از باستان شناسان و خط شناسان به ایران سرازیر شدند تا راز این خطوط باستانی را کشف و در نهایت اطلاعات دقیقی از تمدن آراتا به دست آورند.
کارشناسان می‌گویند که تمدن‌های فرازمینی می‌توانند با استفاده از سیگنال‌های دکل‌های تلفن همراه که تعداد آن‌ها در ۳۰ سال گذشته به طور تصاعدی افزایش یافته است، از سیاره ما نقشه‌برداری کنند.
در حالی که درخت زیتون «Vouves» اکنون محافظت می‌شود، اما تنها درخت باستانی جهان نیست. یک درخت کاج بزرگ زبرمیوه غربی (Pinus longaeva) در کالیفرنیا وجود دارد که ۴۸۵۴ ساله است. این یعنی که بذر آن در سال ۲۸۳۲ قبل از میلاد جوانه زده است، درحالی که تمدن‌های اولیه بین‌النهرین در حال ساخت شهر‌ها و تجارت بودند و مصر در حال آغاز سلسله دوم بود.
در ادامه به گونه‌هایی از پرندگان اشاره می‌کنیم که برای انسان‌ها نقش کلیدی داشته اند: از تمدن‌های باستانی گرفته تا بحران آب و هوایی امروزی.
این کشف در محدودۀ شهر باستانی گیرسو واقع در استان ذی‌غار عراق اتفاق افتاده است. گیرسو یکی از شهر‌های تمدن سومر بوده است که از قدیمی‌ترین تمدن‌های بین‌النهرین به حساب می‌آید. قدمت سکونت در شهر گیرسو به ۴۹۰۰ سال قبل برمی‌گردد.
رئیس جمهور تاکید کرد: تمدن‌های کهن و ریشه‌دار ایران و یونان در پیدایش و تکامل مدنیت نقشی افتخار آمیز داشته اند.
یکی از طولانی‌ترین تمدن‌های دنیای باستان فرهنگ‌هایی که در امتداد رود نیل ایجاد شده اند هنوز بر ما تاثیر می‌گذارند.
در بخشی از صحبت های شی جین‌پینگ، رییس‌جمهور چین می خوانیم: تماس‌های بین چین و کشور‌های عربی به بیش از ۲۰۰۰ سال قبل بازمی‌گردد. جریان‌های مداوم کاروان‌ها در امتداد جاده ابریشم زمینی و بادبان‌های متحرک در امتداد جاده ادویه دریایی شهادت داده‌اند که تمدن‌های چینی و عربی با یکدیگر تعامل کرده و یکدیگر را از یک سوی قاره آسیا تا سوی دیگر آن الهام بخشیده‌اند.
در طول تاریخ سرزمین اصلی ایران - آنچه امروز هم خانهٔ ماست - هزاران بار از سوی اقوام و تمدن‌های مختلف پیرامونش مورد هجوم قرار گرفته. بار‌ها به اشغال بیگانگان درآمده، ولی به حیات فرهنگی مستقل خود ادامه داده. بدون مراجعه به متن کتاب‌ها هر کدام از ما می‌توانیم سیاههٔ‌بالابلندی از اسامی این مهاجمان را پشت هم بیاوریم. از سکا‌ها و خزر‌ها و یونانی‌ها و اعراب گرفته تا تاتار و مغول و روس و انگلیس. شاید ایران بیش از هر سرزمین دیگری در جهان مورد حمله قرار گرفته باشد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ