مشهد ـ جانشین رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: ٢٥ فقره تصادف فوتی، جرحی و خسارتی در ٢٤ ساعت گذشته در جاده‌های استان رخ داده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
همیشه تصادفات و سوانح جاده‌ای یکی از دلایل اصلی درگذشت انسان‌ها محسوب می‌شوند. این حوادث، جا و مکان خاصی ندارند و هر نقطه‌ای ممکن است رخ دهند.
تصادفات جاده‌ای در ایران ۲۰ برابر استاندارد‌های جهانی است. پلیس راهور، وضعیت تولید خودرو‌های داخلی و کیفیت پایین را مقصر اصلی تصادفات منجر به مرگ می‌داند. برخی حامیان خودروسازی حتی زیر بار کیفیت پایین خودرو هم نمی‌روند و می‌گویند: «چرا به خودروی داخلی می‌گویی لگن؟ لندکروز با ۲۰۶ فرقی ندارد.»
شاهرود- کارشناس و صاحب نظر مسائل محیط زیست ضمن ارائه طرحی برای ایمن سازی محور میاندشت و میامی نسبت به عدم اتلاف یوزپلنگ آسیایی، گفت: سپر حفاظتی یوزپلنگ ایرانی از تصادفات جاده‌ای پیشنهاد شد.
رشت- رئیس پلیس راه گیلان از فوت یک نفر در سوانح رانندگی در محورهای این استان طی ۷۲ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ۴۵ نفر نیز در تصادفات جاده‌ای گیلان مصدوم شدند.
سال‌ها است که تصادفات جاده‌ای و سگ‌های گله سبب تلف شدن گونه‌های نادر جانوری مانند یوز، کفتار، خرس در استان سمنان می‌شوند، گونه‌هایی که ارزشی حیاتی برای زیست بوم کشور دارند.
سمنان- رئیس پلیس راه استان سمنان با بیان اینکه نوروز سال جاری ۵۹۱ تصادف در محورهای استان رخ داده است، گفت: در مجموع این تصادفات ۲۲ نفر جان باختند.
رییس پلیس راهور با بیان اینکه عامل اصلی تصادفات و تلفات جاده‌ای خستگی و عدم دقت به مسیر است اظهار کرد: ترافیک‌ها نیمه‌سنگین و سنگین است. مسافران استراحت و رعایت نکات ایمنی را طی سفر در نظر داشته باشند.
سمنان- آمارها نشان می‌دهد که تصادفات جاده‌ای در نوروز ۱۴۰۲ نسبت به نوروز سال قبل افزایش ۴۰ درصدی داشته که امری بسیار نگران کننده است.
تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از کاهش ۵۰ درصدی تصادفات و تلفات جاده‌ای استان در جریان سفرهای نوروزی امسال خبر داد.
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور کشور گفت: بیشترین وقوع تصادفات فوتی در جاده‌های استان‌های خراسان رضوی، تهران، فارس، کرمان و اصفهان و کمترین وقوع در جاده‌های استان‌های چهارمحال و بختیاری، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان رخ داده است.
اهواز- استاندار خوزستان با تاکید بر احصای علل تصادفات جاده‌ای در استان گفت: با خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی براساس قانون به شدت برخورد می‌شود.
اصفهان- رئیس پلیس راهور فراجا گفت: به ازای هر نفری که تصادفات شهری و جاده‌ای جانشان را می‌گیرد، کشور متحمل ۸.۳ میلیارد تومان خسارت می‌شود.‌
رئیس مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا گفت: در کاهش تصادفات جاده‌ای بیش از ۳۰ دستگاه مسئول هستند اما اغلب تنها هلال احمر و پلیس راهور پای کار می‌آیند.
همزمان باسالگردپیروزی انقلاب اسلامی باحضور فرمانده کل انتظامی کشورورئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای ،10باب قرارگاه وپاسگاه پلیس راه دراستان‌های سراسرکشورطی ارتباط ویدئویی افتتاح شد.
در نشست نظارتی امروز مجلس، وزرای نفت و صمت برای پاسخ به پرسش های نمایندگان در مورد نقش موثر نقص فنی خودرو در تصادفات جاده‌ای و عدم مدیریت مصرف گاز و تشکیل صف‌های طویل حضور یافتند و سرانجام دو نماینده مشروط از پاسخ‌های اوجی و فاطمی امین قانع شدند.
نماینده مردم ازنا و درود در مجلس به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر صمت درباره تصادفات جاده‌ای قانع شد و به وی ۶ ماه برای رفع این مشکل فرصت داد.
وزیر صمت با اشاره به اینکه خوشبختانه از سال ۹۲ تا ۱۴۰۰ تعداد کشته‌های ناشی از تصادفات به ۱.۴ رسیده، گفت: بر اساس آمار سال ۹۹، در هر ۱۰۰ تصادف ۴.۴ فوتی و در سال ۱۴۰۰ این عدد به یک رسیده است.
نماینده مردم ازنا و درود در مجلس به صورت مشروط از پاسخ‌های وزیر صمت درباره تصادفات جاده‌ای قانع شد و به وی ۶ ماه برای رفع این مشکل فرصت داد.
«رضا نفیسی» رئیس مرکز تدوین مقررات و ایمنی حمل‌ونقل، با بررسی گزارش‌های ارائه شده، گفت: آمار میانگین تلفات جاده‌ای طی ۹ ماهه اول سال آسیب شناسی و تحلیل نقطه به نقطه شود چرا که یافتن مشکل و برنامه‌ریزی ضروری است.
بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در نمایشگاه بین المللی حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته گفت: آمار تلفات جده‌ای و تصادفات رانندگی کاهش یافته ولی یک نفر آن هم زیاد است.
سمنان- رئیس پلیس راه کشور از افزایش ۶۰ درصد فوتی تصادفات جاده‌ای در محورهای مواصلاتی استان سمنان خبر داد و گفت: تقویت و افزایش ایمنی جاده‌های این استان باید بیشتر و نقاط حادثه خیز رفع شود.
شیراز - رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: سالانه حدود ١٧ هزار نفر در ایران در تصادفات جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.
هادیانفر با بیان اینکه ۱۴۰۰ تیم از پلیس راه آماده باش هستند، گفت: ۳۵ بالگرد از دستگاه‌های مختلف و پلیس، جایروپلن و پهپاد را در مأموریت اربعین به کار گرفته ایم.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به بررسی ابعاد تصادفات جاده‌ای در کمیسیون متبوع خود، گفت: مقرر شد سازمان راهداری نقاط حادثه‌خیز را شناسایی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ