تامین مالی سرمایه در گردش بخش مولد از محل سیستم بانکی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان اینکه نمی‌توانیم با تکیه صرف به منابع دولتی انتظار رونق اقتصاد دانش‌بنیان را داشت، گفت: هدفگذاری ما در صندوق نوآوری جهت دهی به نظام تامین مالی است.
وضعیت تامین مالی بخش تولید از مسیر بازار سرمایه در بهار امسال بهبود یافته است؛ به شکلی شاهد انتشار ۱۲ همت اوراق شرکتی، ۹ همت عرضه اولیه و ۸۱ همت افزایش سرمایه شرکت های بورسی بوده ایم.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن اشاره به اینکه صدور ضمانت نامه جایگزینی برای وثیقه جهت اخذ تسهیلات است می گوید که تامین مالی تبدیل به اصلی ترین مشکل واحدهای صنعتی شده است.
مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه گذاری صنایع کوچک ضمن اشاره به اینکه صدور ضمانت نامه جایگزینی برای وثیقه جهت اخذ تسهیلات است می گوید که تامین مالی تبدیل به اصلی ترین مشکل واحدهای صنعتی شده است.
رییس صندوق نوآوری گفت: در بسته همکاری صندوق نوآوری با سازمان بورس، تامین مالی جمعی ۱۰۰ طرح نوآورانه به ارزش هزار میلیارد تومان و ورود ۱۵ شرکت دانش‌ بنیان به بازار سرمایه پیشنهاد شده است.
دبیر کمیته سرمایه گذاری و تأمین مالی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در چهار چوب بودجه متوقف نمی شویم، گفت: تامین مالی پروژه‌های راهبردی و جذاب را از راه های نوین مشارکتی دنبال می‌کنیم‌.
استفاده از ابزار‌های تامین مالی از بازار سرمایه نقش مهمی در جذب نقدینگی به سمت پروژه‌های تولیدی دارد. معمولاً به دلیل عدم آشنایی مدیران پروژه­های کشور از ظرفیت‌های تأمین مالی بازار سرمایه در کشور استفاده نمی‌شود.
عضو هیات عامل و معاون سرمایه گذاری خارجی صندوق توسعه ملی گفت: فعالیت صندوق در زمینه تامین مالی بین المللی از طریق اعتبار خریدار است.
در جریان برگزاری اولین رویداد بین‌المللی تامین مالی نوآوری و فناوری، «تندیس تاثیرگذاران تامین مالی نوآوری و فناوری کشور» به بانک تجارت اعطا شد.
دکتر عشقی رئیس سازمان بورس در نشست بررسی «شیوه‌های تامین مالی صنایع از طریق بازار سرمایه» استان کرمان گفت: شرکت ملی مس از شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه متعلق به استان کرمان می باشد.
اعطای تسهیلات به بخش مسکن، کمک زیادی به رشد اقتصادی خواهد کرد؛ چراکه هم به واسطه‌ی ایجاد زنجیره‌ی تامین مالی، سرمایه در گردش بسیاری از بنگاه‌ها را فراهم می‌کند، اما بانک‌ها در این مورد به وظایف قانونی خود عمل نمی‌کنند و سهم مسکن از تسهیلات بانکی، تقریباً هیچ است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تأمین مالی از بازار سرمایه در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال قبل ۱۰۰ هزار میلیارد تومان افزوده شد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی سازوکار تامین مالی طرح های سرمایه گذاری در بهینه‌سازی مصرف سوخت را تعیین کردند.
تامین مالی در ۱۰ ماه نخست سال ۱۴۰۱ از طریق بازار سرمایه از دو طریق جذب و تجهیز منابع و نیز انتشار اوراق بدهی انجام شده است. در این مطلب میزان تامین مالی بیان شده است.
رئیس اداره امور شرکت‌های سرمایه‌گذاری و هلدینگ سازمان بورس گفت: شرکت‌های گروه خدمات بازار سرمایه با حداقل سرمایه ۵ هزار میلیارد ریال می توانند به عنوان مدیر سندیکا ایفای نقش کنند.
کرمانشاه- مدیرعامل بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به تغییرات نظام تامین سرمایه بازار، گفت: سهم بازار بورس در تامین مالی شرکت‌ها به ۲۵ درصد رسیده است.
کرمانشاه- رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به اینکه تامین بخشی از سرمایه مورد نیاز بنگاه‌ها به بورس واگذار شده است، گفت: تامین مالی شرکت‌های دانش بنیان توسط بورس صورت خواهد گرفت.
به گفته «حسین تقدسی» معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی مس، پس از طی شدن مراحل قانونی، شرکت تامین سرمایه کیمیا در اوایل آبان ماه سال جاری پذیره‌نویسی سهام خود را برای ورود به فرابورس آغاز خواهد کرد.
صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار با هدف تامین مالی از روز سه شنبه مورخ ۱۴۰۱.۰۷.۱۹ عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام ۱۵ شرکت را آغاز می‌کند. جزییات این عرضه چگونه چیست؟
۳ شرکت دانش‌بنیان با معرفی محصول خود در یک برنامه تلویزیونی، موفق به جذب سرمایه مردمی با استفاده از ابزار تامین مالی جمعی شدند که توانستند اصل سرمایه و میزان سود را پرداخت کنند.
معاون سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک شهر از فروش ۸۰ هزارمیلیارد ریال اوراق مشارکت از سوی این بانک در راستای تامین مالی پروژه های شهری خبر داد.​
مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی مدعی لزوم دسترسی بیشتر بازرسان این آژانس به تاسیسات هسته ای ایران شد.
شاخص کل بورس در هفته گذشته با افت‌های پی در پی به کانال یک میلیون و دویست هزار واحدی عقبگرد کرد و روز گذشته با رشد بی رمق بیش از ۲ هزار واحدی بر روی شاخص یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحدی ایستاد.
کامیابی پژوپارس‌سوارها، ستاره کشاورزان در حال افول

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ