یک مقام منطقه ای در اوکراین اذعان کرد که این کشور با اسلحه دادن به غیرنظامیان، آنها را در نبرد مستقیم نظامی با روسیه وارد کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یک مقام ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد که اوکراین تعمدا به خودروی خبرنگاران روسی حمله کرده است.
رئیس کمیته دومای دولتی روسیه می‌گوید که رئیس جمهور اوکراین با حرف‌هایش درباره پل کریمه، به مسئولیتش در تروریسم دولتی اعتراف کرده است.
یک پهپاد روسی لحظه ای را مستند کرد که سربازان ارتش اوکراین یک خودروی غیرنظامی با پرچم های سفید را متوقف کردند و افرادی را که در آن بودند کشتند، سپس اجساد و خودروی آنها را پنهان کردند.
وزیر دفاع روسیه با هشدار به متحدان غربی در تجهیز مهمات خوشه‌ای به ارتش اوکراین فاش ساخت: روسیه با آگاهی از خطرات این مهمات علیه غیرنظامیان، در صورت استفاده دشمن، واکنش مشابه نشان خواهد.
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
مقام ارشد پنتاگون با اذعان به اینکه تحویل بمب‌های خوشه‌ای به اوکراین، قربانی غیرنظامی به همراه خواهد داشت، تاکید کرد که هراس از پیروزی روسیه در میدان نبرد، به این نگرانی‌ها ارجحیت دارد!
مشاور امنیت ملی آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که واشنگتن با وجود آگاهی از خطرات زیانبار بمب‌های خوشه‌ای علیه غیرنظامیان، قصد دارد هزاران بمب خوشه‌ای را در اختیار اوکراین قرار دهد.
در حالی که جنگ روسیه و اوکراین برای دونباس ادامه دارد، روسیه اقدام به شلیک تسلیحات آتش‌زای ترمیت بر سر غیرنظامیان کرده است.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد اوکراین برای کسب رضایت غرب غیر نظامیان خود را فدا می کند.
پوتین می گوید که کشورهای ناتو به طور غیرمستقیم در جنایات اوکراین علیه غیرنظامیان دخیل هستند.
نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشت که ممنوعیت دسترسی غیرنظامیان به شهر آرتیومفسک (باخموت)، می‌تواند مقدمه‌ای بر خروج ارتش اوکراین از این شهر کلیدی باشد.
رابرت مالی ضمن تکرار این ادعا که از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین برای کشتن غیرنظامیان استفاده شده و ایران «معترضان مسالمت‌آمیز را در خیابان‌ها کشته» گفت: «بنابراین تمرکز ما بعد از آن تلاش‌های سخت برای بازگشت به برجام تغییر کرده است.»
ینس استولتنبرگ دبیر کل ناتو که حملات اخیر اوکراین به تاسیسات نظامی در روسیه را کاملا قانونی می‌داند اعتقاد دارد پوتین در تلاش است تا زمستان را به سلاحی علیه مردم غیرنظامی تبدیل کند، این حمله به تاسیسات نظامی با تلفات در میان غیر نظامیان نیست، بلکه یک حمله گسترده به مردم غیر نظامی است؛ زیرا میلیون‌ها اوکراینی از خدمات ضروری حیاتی محروم می‌شوند.
رئیس جمهور روسیه می‌گوید که رسانه‌های خارجی و سازمان‌های حقوق بشری درباره حملات اوکراین علیه غیرنظامیان در دونتسک، همچنان حرفی نمی‌زنند.
با تکرار برخی فضاسازی‌ها ادعا شده است که ایران از ماه آگوست گذشته صد‌ها پهپاد به روسیه منتقل کرده که از آن‌ها برای هدف قرار دادن غیرنظامیان در اوکراین و تخریب زیرساخت‌های این کشور استفاده می‌شود.
کلورلی مدعی شد: «تسلیحات عرضه شده ایران کل منطقه را تهدید می‌کند. امروز برنامه هسته‌ای ایران پیشرفته‌تر از هر زمانی شده است و این رژیم، به فروش پهپاد‌های مسلح به روسیه که غیرنظامیان را در اوکراین به قتل می‌رساند، متوسل شده است».
رئیس جمهور اوکراین گفت که بازرسان اوکراینی بیش از ۴۰۰ جنایت جنگی روسیه را در خرسون کشف و مستند کرده اند و اجساد سربازان و غیرنظامیان را در مناطق آزاد شده استان خرسون پیدا کرده اند.
رئیس جمهور اوکراین سربازان روسیه را به ارتکاب جنایات جنگی و کشتن غیرنظامیان در خرسون متهم کرد.
رابرت مالی در توییتر نوشت: رژیم ایران این موضوع را رد می‌کند، اما شواهد آشکار است: پهپاد‌هایی که به روسیه فروخته‌اند علیه غیرنظامیان اوکراین استفاده می‌شوند.
وزیر خارجه اوکراین در توییتی نوشت: امروز تماس تلفنی از سوی حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران دریافت کردم که طی آن از ایران خواستم تا فورا ارسال تسلیحات به روسیه که از آن‌ها برای کشتن غیرنظامیان و نابود کردن زیرساخت‌های حیاتی در اوکراین استفاده می‌شود را متوقف کند.
کشور‌های غربی در حال در نظر گرفتن سناریو‌های محتمل انتخابی از سوی "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه در مورد جنگ اوکراین هستند: از تسریع کشتار غیر نظامیان در اوکراین گرفته تا خرابکاری در اروپا و طرح‌های مسکو برای صبر کردن و خرید زمان.
سفارت ایالات متحده مدعی شده که حملات روسیه در اوکراین تهدیدی مستقیم علیه غیرنظامیان و زیرساخت های غیرنظامی است. در این بیانیه از شهروندان آمریکایی خواسته شده به دنبال پناهگاه باشند و فورا اوکراین را ترک کنند.
معاون اول نماینده دائم روسیه در سازمان ملل متحد می‌گوید تسلیحاتی که کشورهای غربی در اختیار اوکراین قرار می‌دهند، آنها را در جنایات کی‌یف علیه غیرنظامیان، شریک می‌کند.
بامداد یکشنبه «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین طی فرمانی لازم‌الاجرا از همه نظامیان و غیرنظامیان خواست فوراً منطقه «دونتسک» را که خط مقدم درگیری‌ها با روسیه است، تخلیه و عقب‌نشینی کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ