باور‌های نادرست بسیاری در مورد دیابت وجود دارد که سبب می‌شود کنترل این بیماری مزمن در بعضی از مبتلایان با مشکل مواجه شود. از آنجا که دیابت ازجمله بیماری‌هایی است که سیستم‌های مختلف بدن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، تصحیح باور‌های غلط درباره دیابت، می‌تواند به تسهیل پیشگیری و درمان این بیماری کمک کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
تیم ملی کشتی آزاد جوانان ایران با کسب ۷ مدال طلا، نقره و برنز برای سومین بار پیاپی به عنوان قهرمانی جهان دست یافت.
مردی که هفت سال دخترخوانده‌اش را آزار و اذیت می‌کرد به مرگ محکوم شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از توقیف هفت دستگاه خودروی شوتی و کشف انواع کالای قاچاق در اجرای طرح عملیاتی برخورد قاچاق خبر داد.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت با ۱۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
نمایندگان در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۲۳ خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی لایحه حمایت از فرهنگ حجاب و عفاف به صورت یک فوریت با ۱۸۵ رأی موافق، ۳۰ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۷ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.
حافظه را بهبود می‌بخشد؛ مطالعات نشان می‌دهد که دوز‌های زیاد کندر ممکن است به تقویت حافظه در موش صحرایی کمک کند. با این حال، هیچ مطالعه‌ای درباره انسان انجام نشده است. کاهش حافظه و مهارت‌های تفکر که به طور معمول با افزایش سن اتفاق می‌افتد. تحقیقات اولیه نشان می‌دهد که مصرف خوراکی کندر ممکن است حافظه حرکتی در مردان مسن را بهبود بخشد.
شبکه‌های لرزه‌نگاری مرکز لرزه‌نگاری کشوری وابسته به مؤسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، از ابتدای فروردین تا انتهای اسفند سال ۱۴۰۱ تعداد ۷۰۰۰ زمین‌لرزه را ثبت کردند.
سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از یکطرفه‌شدن محور چالوس و آزادراه تهران ـ شمال برای تخلیه بار ترافیکی و بارش برف و باران در جاده‌های ۷ استان کشور خبر داد.
جنیفر دولئاک و نیکلاس سندرز، دو اقتصاددان مطرح بر این باور هستند که با تغییر ساعت رسمی کشور، آمار دزدی‌ها در مجموع ۷% کمتر می‌شود و این آمار در فصل بهار و با تغییر ساعت، در ساعات عصرگاهی ۲۷% کاهش می‌یابد. آن‌ها گفته‌اند: «بیشتر جنایات خیابانی در عصر هنگام و بین ساعات ۵ تا ۸ بعدازظهر رخ می‌دهند و در صورتی که هوا روشن باشد، احتمال اینکه رهگذران بتوانند قربانیان را دیده و به آن‌ها کمک کنند و درعین حال فرد خاطی را مشاهده و شناسایی کنند، بالا خواهد رفت.»
شوهر و دخترش می‌دانند که این شغل را دارد. اوایل برای دخترش سخت بوده و هر بار، طوری که مادر نفهمد پشت سرش گریه می‌کرده ولی حالا چنین حسی ندارد، چون کار مهناز خیلی خوب است و او می‌بیند که مشتری‌ها چقدر به مادرش احترام می‌گذارند. پروانه و منیژه هم روایت‌های دیگری دارند، یکی ۳۵ ساله و مطلقه است که بعد از تعدیل، در حوزه خدمات منزل فعال شده و دیگری ۵۰ ساله که بیشتر پای میز تشریفات است. پروانه، چون آماده به خدمت است، بیمه دارد ولی منیژه چندان تمایلی به بیمه شدن ندارد و می‌خواهد آزادی عمل بیشتری داشته باشد.
این باور غلط که نوشیدن شیر باعث بهبود زخم‌های گوارشی می‌شود را باید اصلاح کرد. از آنجا که زخم‌های گوارشی اغلب به دلیل عفونت هلیکوباکتر پیلوری هستند، تنها درمان با آنتی بیوتیک می‌تواند مشکل را حل کرده و علائم‌شان را از بین ببرد. نوشیدن شیر اگرچه ممکن است به طور موقت درد‌های ناشی از زخم گوارشی را تسکین دهد، اما در درازمدت مصرف آن منجر به افزایش اسید معده و وخیم‌تر شدن علائم می‌گردد.
خاندوزی سخنگوی اقتصادی دولت گفت: رشد نقدینگی حدود ۳۲ درصد است که در مدت مشابه سال قبل ۳۹ درصد بوده و ۷ درصد کاهش داشتیم.
بیانیه هفتمین جشنواره بین المللی صنایع دستی و هنرهای سنتی فجر (سرو سیمین ۷) منتشر شد.
فوق تخصص روانپزشکی، با اشاره به تاثیر مستقیم سلامت روان بر افزایش کیفیت زندگی افراد، گفت: متاسفانه برخی افراد، تصورات اشتباهی در خصوص سلامت روان دارند.
این زمین لرزه در ساعت ۱۳:۳۸ ظهر امروز رخ داد و در برخی شهرستان‌های همجوار از جمله ارومیه نیز احساس شد. همچنین ساعت ۱۳:۱۹ امروز نیز زمین لرزه ۳.۶ ریشتری خوی را لرزانده بود.
کاظمی با اشاره به اینکه در این حادثه تاکنون مورد فوتی گزارش نشده است، اضافه کرد: تیم‌های ارزیاب (۱۵ تیم) هم برای بررسی خسارت‌ها در شهر فیرورق و برخی روستا‌های اطراف منطقه زلزله زده حضور دارند.
علیرغم اینکه فلسطین به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر راه نیافته، در استادیوم‌های محل برگزاری رقابت‌ها پرچم فلسطین به اهتزاز درآمده و شبکه‌های اجتماعی مملو از ویدئو‌هایی از طرفدارانی است که پرچم فلسطین را تکان می‌دهند و از صحبت با تلویزیون اسرائیل خودداری می‌کنند.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران گفت: پروژه شهید شوشتری ۷ درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.
معاون هماهنگی و امور مناطق شهردار تهران گفت: پروژه شهید شوشتری ۷ درصد بار ترافیکی جنوب تهران و در مجموع ۱.۵ درصد ترافیک کل شهر تهران را مدیریت خواهد کرد تا شاهد روان سازی ترافیک باشیم.
تیم تحت هدایت کارلوس کی روش یک بار دیگر نمایش قابل قبولی را مقابل سنگال پرستاره ارائه داد.
پلیس معتقد است قوانینی که برای مجرمان وجود دارد، بازدارنده نیست. چه بسیار چندین بار مجرم به زندان می‌افتد، ولی باز هم اقدام به ارتکاب جرم می‌کند. یکی از اراذل و اوباش که با اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی محله محور، ۷ بار دستگیر شده است، می‌گوید: من توبه کردم!
مریخ نورد استقامت(Perseverance) ناسا که در نقطه عطف اکتشافات خود قرار دارد تاکنون هفت بار در سیاره سرخ اکسیژن تولید کرده است. این موضوع نویدبخش بازدیدهای آینده انسان از مریخ است.
سخنگوی نیروهای مسلح پاکستان امروز از کشته شدن تمامی ۷ سرنشین بالگرد نظامی مفقود این کشور از جمله سرلشکر «بابر افتخار» سخنگو و مدیرکل روابط عمومی ارتش خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ