میکروب‌های دهانی نقش مهمی در عملکرد‌هایی مانند هضم، متابولیسم، تنظیم فشار خون و حفظ ساختار دندان‌ها دارند. پیگیری یک شیوه برای بهداشت دهان و دندان، داشتن یک رژیم غذایی سالم و مصرف پروبیوتیک‌ها از بهترین راه‌کار‌های حفظ سلامت دهان هستند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
خواص ضد میکروبی و ضد التهابی روغن سیاه دانه آن را به یک درمان ایده آل برای آکنه تبدیل می کند. یک بررسی نشان داد که افرادی که به طور مداوم لوسیون ساخته شده از روغن سیاه دانه را به صورت موضعی روی پوست خود استفاده می کردند نسبت به افرادی که این کار را نمی کردند ضایعات آکنه کمتری داشتند.
هرچه بیشتر درباره اهمیت سلامت روده مطالعه و تحقیق می‌کنیم از تاثیر آن بر سایر اندام‌ها و بافت‌های بدن بیشتر آگاه می‌شویم.
انگور حاوی پلی فنول یعنی آنتی اکسیدان‌هایی است که فواید زیادی از جمله کاهش فشار خون، التهاب، سطح کلسترول و استرس اکسیداتیو برای سلامتی دارد. هنگامی که انگور می‌خوریم، پلی فنول‌ها وارد بدن و از طریق میکروبیوم روده توسط معده هضم می‌شوند که به درمان عفونت‌های روده کمک می‌کند.
نوشیدنی‌هایی که معمولاً با شکر و قند شیرین می‌شوند، جزو مضرترین گزینه‌ها برای سلامت روده هستند. یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۲۰ نشان داد که رژیم غذایی سرشار از قند می‌تواند سبب افزایش التهاب شود و تعادل بین میکروبیوم مفید و مضر روده را تغییر دهد و منجر به مشکلات روده شود.
توصیه ما این است که رژیم غذایی مدیترانه‌ای را با کمک گرفتن از یک متخصص تغذیه اتخاذ کنید، زیرا افراد مواد مغذی را بر اساس غذا، سیستم گوارشی، ژنوتیپ فرد و احتمالا میکروبیوم وی به روش‌های مختلف جذب می‌کنند. ژنوتیپژنوتیپ به کل یا قسمتی از اطلاعات ژنتیکی یک فرد، گفته می‌شود.
دانشمندان در تحقیقات خود متوجه شدند که در باکتری‌ها و ویروس‌های باکتریایی افراد صد ساله، تنوع بیولوژیکی زیادی وجود دارد که معمولاً با میکروبیوم سالم روده همراه است. با توجه به این موضوع، آن‌ها نتیجه گرفتند که افراد دارای میکروبیوم روده سالم بهتر در برابر بیماری‌های مرتبط با پیری محافظت شوند.
نگرانی محافل سیاسی رژیم صهیونیستی از توافق هسته‌ای ایران و غرب و همکاری اطلاعاتی سرکرده گروه تروریستی هیأت تحریر الشام با سرویس‌های غربی از محورهای مورد توجه روزنامه‌های عربی است.
مطالعات نشان می‌دهد که نوشیدن چای سیاه به کاهش وزن کمک می‌کند. یک مطالعه منتشر شده در مجله Food & Function نشان داد که در بین ۱۱۱ شرکت کننده بزرگسال، کسانی که سه فنجان چای در روز به مدت ۳ ماه می‌نوشیدند، کاهش قابل توجهی در وزن و سایز دور کمرشان داشتند. محققان معتقدند چای سیاه، متابولیسم چربی را افزایش می‌دهد و حتی می‌تواند میکروبیوم روده را برای کاهش وزن بهبود ببخشد.
تحقیقات مربوط به پوشک‌های کثیف نوزادان دانمارکی اطلاعات زیادی را در مورد ویروس‌های ناشناخته قبلی و بهترین دیدگاه تا این لحظه درباره ترکیب میکروبیوم روده نوزاد را ارائه کرده است.
مس خواص ضد میکروبی زیادی دارد و می‌تواند باکتری‌های مضر برای سلامت انسان را از بین ببرد. به همین دلیل در بسیاری از نقاط دنیا تجهیزات اتاق بیماران و محل جراحی را از آلیاژ مس می‌سازند؛ بنابراین بد نیست ما هم از ظرف مسی برای خوردن آب استفاده کنیم، چرا که وقتی آب در طول شب، یا به مدت ۸ ساعت، در ظرف مسی نگهداری می‌شود، مقدار بسیار کمی از یون‌های مس در آب حل می‌شود.
باکتری‌های موجود در میکروبیوم روده ممکن است عامل اصلی زنده ماندن طولانی مدت برخی از بیماران سرطان لوزالمعده (پانکراس)، علیرغم میزان بقای بسیار کم ناشی از این سرطان، باشند.
بر پایه این فرض که نحوه زایمان می‌تواند بر میکروبیوم روده نوزادان تاثیر بگذارد، مدت‌ها اعتقاد بر این بود که زایمان طبیعی برای سلامت نوزاد مفید است، اما مطالعه جدید می‌گوید که این ایده درست نیست.
عضو هیئت علمی دانشگاه دامغان با همکاری پژوهشگرانی از بریتانیا، ایتالیا، پرتغال، چین و ... موفق به چاپ مقاله‌ای با عنوان «مواد مهندسی شده زیستی با فعالیت ضد میکروبی انتخابی در پزشکی» شد.
نوری همچنین با بیان اینکه املاک مازاد برای اتمام فضاهای ناتمام خیری مولدسازی می‌شوند، گفت: اجازه فروش املاک خیرین را به لحاظ شرعی نداریم و این کار را هم نمی‌کنیم و مولدسازی در زمینه تکمیل و ساخت مدارس انجام می‌شود.
وزیر آموزش و پرورش گفت: مشخص شده عامل مسمومیت‌ها در مدارس ویروسی، میکروبی و پرتویی نیست.
عین‌اللهی در خصوص مسمومیت دانش‌آموزان قمی گفت: هیچ میکروب و ویروسی در این زمینه شناخته نشده است و امروز یک کمیته ویژه از اساتید برجسته دانشگاه‌های علوم پزشکی را با مسئولیت معاونت درمان مأمور کردیم تا بررسی‌های ویژه انجام دهند و نتیجه آن را به مردم خواهیم گفت.
متخصصان در یک مطالعه جدید دریافتند که از طریق بررسی تغییرات در میکروبیوم روده و با استفاده از یک آزمایش خونِ سریع، می‌توان علائم اولیه مربوط به عوارض خطرناک بارداری را شناسایی کرد.
میکروبیوم تحت تاثیر رژیم غذایی، داروها، سیگار کشیدن، ورزش بدنی و بیماری‌ها قرار می‌گیرد. برای مثال، استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در اوایل دوران کودکی می‌تواند یک عامل خطر باشد که تعادل میکروبی را تغییر می‌دهد. بهایی که ما باید برای نمردن بر اثر عفونت بپردازیم این است که بیماری‌های ناشی از سیستم ایمنی می‌توانند ظهور کنند.
ارتباط بین باکتری‌های روده و چاقی در دوران نوزادی و در بزرگسالان وجود دارد. چندین مکانیسم ژنتیکی، متابولیک و التهابی در تعامل بین میکروب‌های روده و چاقی نیز وجود دارد. تغییرات میکروبی در روده انسان را می‌توان عاملی در ایجاد چاقی دانست. پروبیوتیک، موجودات ریز، زنده و فعال میکروسکوپی هستند که خوردن آن‌ها، باعث تغییر میکروبیوم دستگاه گوارشی ما در جهت سلامتی بیشتر می‌شود. باید توجه داشت بیشتر اوقات به آن‌ها باکتری‌های مفید روده هم می‌گوییم.
در سال ۲۰۱۹ حدود ۱.۲۷ میلیون نفر جان خود را در اثر مقاومت به دارو‌های ضد میکروبی از دست داده اند. این سازمان معضل مقاومت میکروبی را به عنوان یکی از ۱۰ عامل اصلی تهدید کننده سلامت بشری اعلام کرده است. اهمیت این موضوع تا حدی است که شاخص‌های ارزیابی میزان مقاومت ضد میکروبی در چارچوب اهداف توسعه پایدار گنجانده شده است.
رئیس بیمارستان کودکان علی‌اصغر گفت: از طرفی در نوزادان سنین پایین، برونشیولیت هم دیده می‌شود که با ویروسی به نام RSV ایجاد می‌شود و خیلی هم شایع شده است. همچنین این ویروس عوارض آلودگی هوا را در ریه کودکان مبتلا تشدید می‌کند. همچنین باید توجه کرد که به دلیل بد درمان شدن آنفلوآنزا و بویژه استفاده نابجا از آنتی‌بیوتیک‌ها و دارو‌های کورتونی برای این بیماران، عفونت میکروبی با پنوموکوک در سطح جامعه در حال شیوع است که بسیار خطرناک بوده و ریه را درگیر می‌کند و روی آنفلوآنزا سوار می‌شود و بیماران را بسیار بدحال می‌کند
میکروبیوتای روده انسان یک اکوسیستم پیچیده است که شامل تریلیون‌ها میکروارگانیسم در روده و داخل آن است. در حالی که احتمالا در مورد پروبیوتیک‌ها در میکروبیوم زیاد شنیده‌اید ممکن است کمتر با پری بیوتیک‌ها و پست بیوتیک‌ها آشنا باشید که دو عامل کلیدی دیگری برای دستیابی به سلامت مطلوب روده هستند.
میکروبیوم روده، مجموعه‌ای از تریلیون‌ها میکروب از جمله باکتری‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌ها است که در روده ما زندگی می‌کنند. باکتری‌ها، آن دسته از اعضای میکروبیوم روده ما هستند که به خوبی مطالعه شده‌اند. هر یک از ما بین ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ گونه باکتری را در روده خود نگهداری می‌کنیم.
محققان دانشگاه استنفورد با ترکیب ۱۱۹ گونه باکتری که در بدن انسان وجود دارد، به طور موفقیت آمیز نخستین میکروبیوم انسانی را در آزمایشگاه ابداع کرده اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ