طبق تحقیقی که در فنلاند انجام شده احتمالا در ۵ سال آینده حملات سایبری مبتنی بر هوش مصنوعی گسترده تر می شوند و به طور حتم تکنیک های جعل هویت در حملات فیشینگ ارتقا می یابند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در پی حمله سایبری به سرورهای کامپیوتری بیمارستان‌ها در سراسر آمریکا خدمات درمانی این کشور با اختلال مواجه شد و اورژانس‌های چندین ایالت را از ارائه خدمات منع کرد.
۱۲ وزارتخانه دولت نروژ با حمله سایبری روبرو شدند.
مدیر عامل شرکت ارتباطات زیرساخت گفت: روزانه حجم بالایی از حملات DDOS توسط سامانه بومی دفع می‌شود.
به گفته آنیتا آناند وزیر دفاع کانادا، زیرساخت حیاتی این کشور هدف حملات سایبری متعددی قرار گرفته بوده و این امر یک تهدید مهم برای اقتصاد چهارمین تولید کننده بزرگ نفت خام جهان به شمار می رود.
سایت رادیو ارتش رژیم صهیونیستی هدف حمله سایبری قرار گرفت و از دسترس خارج شد.
شورای امنیت سایبری امارات اعلام کرد: ما در معرض حملات سایبری از سوی سازمانهای تروریستی قرار گرفتیم که با موفقیت همه حملات را خنثی کردیم.
گروه هکری آنانیموس سودان مسئولیت حمله سایبری به شرکت برق شهرهای بزرگ رژیم صهیونستی را بر عهده گرفت و از حملات گسترده‌تر سایبری خبر داد.
یک موسسه فعال در زمینه امنیت سایبری از تشدید بی‌سابقه حملات سایبری و گروه‌های هکری علیه اسرائیل طی هفته‌های اخیر خبر داد.
روسیه اعلام کرد که پنتاگون در پشت پرده حملات سایبری قرار دارد که از خاک اوکراین علیه زیرساخت‌های این کشور صورت می‌گیرد.
منابع عبری اذعان کردند که حملات سایبری سنگینی در روزهای اخیر علیه زیرساخت‎‌های حیاتی اسرائیل رخ داده است.
دبیر سابق شورای عالی فضای مجازی گفت: بنا به شواهدی که داریم شدت حملات و وسعت حملات سایبری که به جمهوری اسلامی در ۳-۴ ماهه اخیر صورت گرفت، بیش از حملاتی بود که به روسیه شد.
به گفته یک سازمان ناظر کشورهای اتحادیه اروپا باید سپر دفاعی خود در برابر حملات سایبری به زیرساخت مالی شان را ارتقا دهند زیراجنگ روسیه و اوکراین ریسک هک توسط قدرت های خارجی را افزایش می دهد.
کارشناسان امنیت سایبری درباره افزایش حملات سایبری دولتی، توسعه فضای ابری و امکان ورود بازیگران مخرب و پیکربندی‌های نادرست ابری در سال ۲۰۲۳ هشدار دادند.
شورای عالی فضای مجازی با بررسی حملات سایبری اخیر و اقدامات انجام شده برای مقابله با این حملات، بر تسریع در تشکیل شوراهای فضای مجازی استانی تأکید کرد.
وزارت خارجه روسیه از افزایش ۸۰ درصدی حملات سایبری علیه مسکو در سال جاری خبر داد.
معاون وزیر ارتباطات و مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از حملات شدید سایبری به پیام رسان های داخلی برای جلوگیری از سرویس دهی مناسب خبر داد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: اگر همه مدیران آسیب پذیری های عمومی و ساده را جدی بگیرند و به دستورالعمل ریز تخصصی برای برطرف کردن آسیب پذیری در همه حوزه ها که از سوی این سازمان تهیه شده است، عمل کرده و آموزش های لازم را فرا بگیرند در برنامه حداکثر ۲ ماهه می توان ۸۵ درصد آسیب پذیرهایی که به زیرساخت ها وارد می شود را برطرف کرد.
دولت سوئیس پیشنهاد کرده گزارش دهی حملات سایبری به زیرساخت های حیاتی الزامی شود تا فعالیت هکرها آشکار و زنگ خطر سریع تر به صدا دربیاید.
معاون امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات سازمان فناوری اطلاعات از افزایش حملات سایبری به کشور خبر داد و گفت: عمده این حملات موثر نبودند.
یک کارشناس صنعت بانکی با بیان اینکه ایجاد امنیت و اعتماد سازی در نظام بانکی تنها با آگاهی‌سازی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش‌های نوین امکانپذیر است، گفت: در این صورت با این اقدام اصولی می‌توان از فاش شدن اطلاعات بانک‌ها و مردم جلوگیری به عمل آورد، بنابراین نه تنها بانک‌ها و مؤسسات بانکی بلکه تمامی حوزه‌هایی که به ارائه خدمات در بستر اینترنت می‌پردازند باید به فکر توسعه امنیت سرویس‌هایشان باشند.
مرکز ملی فضای مجازی ادعاهای اخیر گروه انانیموس درخصوص حملات سایبری به سایت های دولتی کشور را تکذیب کرد.
طبق اطلاعیه صادر شده از سوی مرکز ملی فضای مجازی، ادعاهای اخیر درخصوص حملات سایبری به سایت‌های دولتی کشور صحت ندارد.
سخنگوی مرکز ملی فضای مجازی از تدابیر لازم جهت خنثی کردن حملات سایبری خبر داد.
براساس پیش نویس قانونی جدید در اتحادیه اروپا دستگاه های هوشمندی که به اینترنت متصل می شوند از لپ تاپ گرفته تا یخچال و اپ موبایل باید برای وجود ریسک های امنیت سایبری ارزیابی شوند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ