اگرچه دیروز وزارت صمت دیروز وعده کاهش قیمت های کاذب در بازار داد اما بررسی ها نشان می دهد قیمت خودرو همچنان دچار تلاطم بوده و طی ۵ روز میانگین بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان گران شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این کراس اوور اقتصادی به نسبت برچسب قیمت خود، ویژگی‌های مطلوبی را در اختیار مشتری قرار می‌دهد. طراحی روز شامل چراغ‌های اصلی باریک و به اصطلاح خطی در جلو و عقب خودرو، شیب تقریبا کوپه سقف و همچنین کیفیت بالای کابین همگی از مواردی هستند که بسترن تی ۹۰ را به یک گزینه مناسب تبدیل می‌کنند.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی و مونتاژی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو به صورت لاک پشتی همچنان در حال ریزش است.
بررسی آخرین قیمت خودروهای پرتیراژ داخلی در بازار آزاد نشان می دهد که قیمت خودرو همچنان در حال ریزش بوده و خریداران نیز به امید ریزش بیشتر قیمت ها از خرید عقب نشینی کرده اند.
امروز در حالی سامانه یکپارچه فروش خودرو برای انتخاب ۵ اولویت خودرویی فعال شده که هنوز قیمت ۴ خودرو نهایی نشده و همچنان در سازمان حمایت در دست بررسی قرار دارد.
در راستای اجرای سیاست‌های خودرویی و رشد تولید ۳۹ درصدی در سال گذشته و حدود ۵۰ درصدی در فروردین امسال‌ و شدت گرفتن تحویل خودروها، همچنان شاهد کاهش قیمت خودروها در بازار هستیم؛ به طوری که مقایسه نرخ‌ها حاکی از بازگشت قیمت‌ها به نیمه نخست اسفند گذشته است.
به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.
به طور میانگین افزایش قیمت محصولات دو خودروساز اصلی کشور ۲۹ درصد است و همچنان برخی از محصولات تا ۳۰۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار هستند.
کشمکش بر سر تعیین درصد افزایش قیمت کارخانه ای خودرو و متولی اعلام قیمت های جدید میان شورای رقابت و وزارت صمت همچنان ادامه دارد. این در حالی است که با ورود معاون اول رئیس جمهور به این سازوکار پرحاشیه، پرده ای جدید پیش روی این دو شکل گرفته است تا بتوانند دور یک میز جمع شوند.
با اجرای سازوکار جدید و کنترل قیمت محصولات فولادی از جمله ورق می‌توان انتظار داشت قیمت محصولاتی مانند لوازم خانگی و خودرو تحت کنترل قرار گیرد و همچنین با کنترل قیمت میلگرد، تیرآهن و ... قیمت محصولات مورد نیاز ساختمان سازی نیز تحت کنترل قرار می‌گیرد و در نهایت کل محصولات زنجیره فولاد از نوسانات ارزی مصون خواهد ماند.
معاون نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به افزایش قیمت خودرو در بورس (در بعضی خودروها مانند ۲۰۷ تا دوبرابر)، گفت: سازمان بازرسی این موضوع را خلاف قانون و نادیده گرفتن قیمت‌های تعیین شده همچنین خلاف منافع مصرف‌کننده می‌داند.
در قرعه کشی اخیر یکی از خودروسازان حدود ۹.۲ میلیون نفر (تا به این لحظه) ثبت نام کرده اند؛ مساله ای که نشان می دهد این حوزه همچنان از کمبود عرضه و تقاضای کاذب رنج می برد.
در قرعه کشی اخیر یکی از خودروسازان حدود ۹.۲ میلیون نفر (تا به این لحظه) ثبت نام کرده اند؛ مساله ای که نشان می دهد این حوزه همچنان از کمبود عرضه و تقاضای کاذب رنج می برد.
رئیس اداره نظارت بر بازار بورس‌های کالایی سازمان بورس ضمن تشریح شرایط و زمان عرضه ۲۱ هزار و ۱۴۰ دستگاه خودروی وارداتی در بورس کالا عنوان کرد: قیمت پایه زمانی که عرضه خودروها توسط عرضه‌کننده اعلام شود، مشخص و منتشر خواهد شد. همچنان هر کد ملی قادر به درخواست سفارش یک خودرو است و محدودیت سابقه خرید از سال ۱۳۹۸ که توسط وزارت صمت اعلام شد نیز به قوت خود باقی است.
متأسفانه به هر طریقی بود مجلس یازدهمی که نتوانسته موضوعاتی مانند اختصاص کالابرگ به قیمت شهریور ۱۴۰۰ یا ساماندهی بازار مسکن و خودرو و همچنین ازدواج و اشتغال جوانان و تخصیص بودجه اشتغال را به‌طور مؤثر پیگیری کند و ناتوان در این امور بوده، توانست بر متولیان نهاد وکالت که سال‌ها در غفلت بوده و اسیر روند‌های سنتی خود بودند، برتری یابد و این برتری کمپین رفع انحصار را تا حدی می‌توان در عدم آینده‌نگری و گعده‌گرایی مدیران نهاد وکالت دانست.
در حال حاضر باتوجه به تعداد خودرو‌هایی که تولید می‌شود و با رشدی که اشاره شد، پیش‌بینی این است که طی شش ماه پیش‌رو، حدود ۷۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود. همچنین طی این مدت مقرر شده که ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو هم وارد شود.
بررسی ها از آخرین وضعیت قیمت خودرو نشان می‌دهد که قیمت ها همچنان روند صعودی داشته و طی ۹ روز (از ۲۷ آذر ماه تا ۶ دی ماه) میانگین ۱۰ تا ۵۵ میلیون تومان گران شده است.
در روز‌های اخیر، هم زمان با رشد نرخ ارز، شاهد افزایش قابل توجه قیمت‌ها در بازار خودرو‌های داخلی و خارجی هستیم. این در حالی است که بازار همچنان چشم انتظار ورود خودرو‌های صفرکیلومتر وارداتی است. در این میان وزارت صمت اعلام کرده است به‌زودی شاهد کاهش قیمت‌های کاذب در بازار خودرو خواهیم بود.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزیر صمت گفته بود قرعه‌کشی خودرو به زودی حذف می‌شود، اما همچنان لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه انداخته‌ایم.
نماینده مردم مرودشت در مجلس گفت: وزیر صمت گفته بود قرعه‌کشی خودرو به زودی حذف می‌شود، اما همچنان لاتاری برای قرعه‌کشی خودرو راه انداخته‌ایم.
«اگر بخواهیم دلایل عمده افزایش قیمت خودرو را بررسی کنیم، باید به عواملی همچون ادامه سیاست‌های نادرست پولی دولت، رکود تورمی موجود در اقتصاد کشور و همچنین افزایش انتظارات تورمی در اقتصاد کشور اشاره کنیم. از سوی دیگر وضعیت داخلی و همچنین ابهامات گسترده‌ای که در مورد احیای برجام وجود دارد همگی مزید بر علت شده تا قیمت‌ها در بازار‌های مختلف از جمله خودرو طی چند وقت اخیر سیر صعودی به خود بگیرد.»
امینی استاد دانشگاه علامه طباطبایی با بیان اینکه دولت هیاهوی بی‌دلیلی را برای واردات خودرو به راه انداخته است، اضافه کرد: در این رابطه باید به دو نکته اشاره کرد، اولاً خودرو‌های وارداتی نمی‌تواند بازار و صنعت خودرو را رقابت‌پذیر کنند، زیرا برای انجام این کار نیاز به یکسری الزاماتی است که باید آن‌ها فراهم شوند، در غیر این صورت همچنان انحصار خودروسازان بزرگ ادامه خواهد یافت، بنابراین واردات خودرو تغییر خاصی را در بازار ایجاد نمی‌کند.
چارچوب هماهنگی شیعیان عراق با صدور بیانیه ای از تظاهرات مسالمت آمیز مردم عراق در روز دوشنبه به منظور دفاع از دولت و نهادهای قانونی قدردانی کرد.
شناسایی ورود و خروج پول هوشمند، یکی از روش‌های دانش تابلو خوانی برای پیش‌بینی تغییر قیمت یک سهم است که در کنار سایر روش های تحلیل، می‌تواند برای کسب سود و یا جلوگیری از ضرر در بازار سرمایه مورد استفاده قرار گیرد. منظور از پول هوشمند یا اسمارت مانی، پولی است که در اختیار سهامداران عمده و بازیگران اصلی بازار قرار دارد.
با توجه به سرعت بخشی به فرآیند تولید و عرضه خودرو و همچنین واردات خودرو در یکی دو ماه آینده، پیش بینی می‌شود در نیم سال دوم شاهد تعادل نسبی در سمت عرضه و تقاضای خودرو باشیم؛ اتفاقی که یکی از نتایج مثبت آن تعدیل قیمت‌ها و حذف دلالی از بازار خودرو خواهد بود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ