این اولین باری است که دانشمندان از اسکنرهای بدون تماس برای به دست آوردن تصاویری از یک پرتو مانتا باردار وحشی استفاده می کنند. در مجموع، فرومن ۸۱ اسکن از ۵۵ مانتای صخره ای آزاد را در مطالعه جدید خود در مجله زیست شناسی ماهی توصیف می کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
یافته‌های باستان‌شناسان نشان می‌دهد زنان ایرانی از حدود پنج هزار سال پیش و شاید بیشتر از آن، از زیورآلات استفاده می‌کردند. در مقاطعی از تاریخ ایران نیز، مردان والامرتبه به مصرف‌کنندگان زیورآلات پیوسته‌اند، از طوق‌ها و دستبند‌های زرین گرفته تا عصا و شمشیر‌های جواهرنشان.
بر اساس مقاله جدیدی که با دانش بومی نیز مطابقت دارد، مورچه‌های عسل استرالیایی، یک ماده قندی ایجاد و ذخیره می‌کنند که توانایی از بین بردن میکروب‌ها را دارد.
یافته‌های یک تحقیق که در دانشگاه عمر حالیص دمیر نیغده در ترکیه انجام شده است نشان می‌دهد زوج‌های متاهلی که به طور منظم درگیر نگاه کردن به موبایل‌هایشان هستند، نسبت به زوج‌هایی که این کار را نمی‌کنند، رضایت کمتری از ازدواج خود دارند.
یافته‌های این پژوهش نشان می‌دهد که ژنی به نام GLI ۳ که توسط نئاندرتال‌ها و دنیسووا‌ها حمل می‌شده، نقش مهمی در شکل‌دهی ساختار بدن منحصربه‌فرد آن‌ها داشته است.
یافته‌های محققان نشان می‌دهد که هم تمرینات هوازی منظم و هم تمرینات کوتاه مدت و با شدت بالا منجر به کاهش قابل توجه چربی در کبد می‌شوند. برای افرادی که در تمرینات مداوم با شدت متوسط شرکت می‌کنند، سطح چربی کبد آن‌ها ۳.۱۴ درصد کاهش یافته، در حالی که افرادی که در تمرینات تناوبی با شدت بالا شرکت می‌کنند، میزان چربی خود را ۲.۸۵ درصد کاهش می‌دهند.
عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) به تشریح شاخص‌های نوین علم‌سنجی برای ارزیابی پژوهش‌ها و تاثیر اجتماعی پژوهش‌ها پرداخت.
یافته‌های علمی نشان داده است که مقادیر بالای ویتامین C در پیاز سبب شده است که این سبزی در تنظیم و تقویت سیستم ایمنی بدن، تولید کلاژن برای توقف خونریزی و التیام زخم‌ها و نیز جذب آهن در بدن نقش به سزایی داشته باشد.
یافته‌های محققان شواهدی را برای زمان‌بندی مصرف غذا به‌عنوان یک استراتژی جدید برای به حداقل رساندن آسیب‌پذیری خلقی در افرادی که دچار ناهماهنگی شبانه‌روزی هستند، ارائه می‌کند.
یافته‌های دیتاک نشان می‌دهد در سال گذشته از ۶ میلیون اکانت پابلیک ایرانی در اینستاگرام ۴۵۰ میلیون پست منتشر شده و کاربران ایرانی در هر ثانیه بیش از ۲۵ هزار بار پست‌های اینستاگرام را می‌بینند. سال گذشته، ایرانی‌ها در هر ثانیه حدوداً ۲۳۳ توییت منتشر کرده‌اند و ۹۵ درصد از مجموع توییت‌ها، ری‌توییت و تنها پنج درصدشان توییت دست اول بوده است.
یافته‌های ۲ نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که رئیس جمهور کنونی ترکیه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری این کشور پیروز خواهد شد.
یافته‌های نظرسنجی مشترک واشنگتن‌پست و اِی‌بی‌سی‌نیوز حاکی از آن است که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا، میزان محبوبیت و رضایت از رئیس جمهور این کشور به پایین‌ترین سطح رسیده است.
یافته‌های علمی نشان می‌دهند که ترکیبات آنتی‌اکسیدانی زنجبیل می‌توانند برای جوان‌سازی پوست هم مفید باشند.
یافته‌های مطالعات اخیر نشان داد: مصرف روزانه بادام به مدت ۱۲هفته مقاومت به انسولین را کاهش داده، عملکرد پانکراس را بهبود بخشیده و به کنترل سطح گلوکز خون کمک می‌کند.
یافته‌های یک نظرسنجی نشان می‌دهد که رقابت احتمالی رئیس جمهور کنونی و سابق آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ این کشور، رقابتی چندان جالب برای رای‌دهندگان نخواهد بود.
یافته‌های موسسه گالوپ در سال ۲۰۱۸ هم نشان می‌دهد میل به بازگشت در میان مهاجران ایرانی ۱ درصد است که در مقایسه با میانگین جهانی که ۷ درصد است، فاصله قابل توجهی دارد. پاسخ دانشجویان و فارغ‌التحصیلانی که قصد مهاجرت داشتند به سوال آیا بعد از اتمام تحصیل، به ایران بازمی‌گردند، یک «نه» قاطع بود.
گرچه برخی از دانشمندان این گفته را قبول ندارند که "هیچ دو دانه برفی شبیه هم نیستند" اما اغلب پژوهشگران با آن موافق هستند. یک دانه برف به صورت یک بلور به شکل منشور شش‌وجهی شروع به تشکیل‌شدن می‌کند.
یافته‌های تلسکوپ فضایی هابل، راوی واقعیت‌هایی است که از هر داستان و افسانه‌ای عجیب‌تر هستند.
در خوشه‌های غول‌پیکر که از صد‌ها یا هزاران کهکشان تشکیل شده‌اند، تعداد بی‌شماری ستاره، مانند روح‌های سرگردان واقع شده‌اند که نور شبح گونه‌ای از خود ساطع می‌کنند. این ستاره‌ها از نظر گرانشی به هیچ یک از کهکشان‌ها در خوشه‌ها متصل نیستند.
سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی گفت: برای رسیدن به اقتدار و امنیت غذایی باید بتوانیم یافته‌های دانشمندان را به مزرعه برسانیم.
مطالعات نشان داده‌اند که هوای سرد خطر کم آبی بدن را افزایش می‌دهد، زیرا افراد زمانی که در هوای سرد قرار می‌گیرند احساس تشنگی نمی‌کنند در حالی که بدن شان در حال از دست دادن مایعات است. برای درک میزان کم آبی بدن تان به سادگی یکی از بند‌های انگشتان را برای حدود ۳ ثانیه فشار داده و سپس رها کنید.
محققان دانشگاه تهران پس از بررسی جریان رودخانه‌ها درصد کاهش میانگین سالانه جریان رودخانه‌ها در ایستگاه‌های هیدرومتری را اندازه گیری کردند.
با توجه به ماهیت جنبش «زن، زندگی، آزادی» و شهرها و استان‌های درگیر در آن، باید عوامل اقتصادی و فرهنگی و دغدغه سبک زندگی را به عنوان عوامل محرک اعتراضات، در کنار هم دید. به عبارت بهتر اعتراضات توامان دلایل اقتصادی، سیاسی و فرهنگی داشته است و بر اساس اطلس جغرافیایی اعتراضات، می‌توان نتیجه گرفت که طبقه متوسط و طبقات ضعیف‌تری که هنوز به لحاظ فرهنگی خود را در کنار طبقه متوسط می‌دانند در این اعتراضات احتمالا بیشترین مشارکت را داشته‌اند.
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها و همچنین یافته‌های یک تحقیق، انگلیس از حیث ایجاد محیط کاری برای کارگران، در جمع بدترین کشورهای اروپایی قرار دارد.
بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی‌ها و همچنین یافته‌های یک تحقیق، انگلیس از حیث ایجاد محیط کاری برای کارگران، در جمع بدترین کشورهای اروپایی قرار دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ