وزیر دفاع هند مدعی شد نیروهای مرزی چین تلاش داشتند به مناطق مرزی این کشور حمله کنند که با واکنش نیروهای هند مجبور به عقب‌نشینی شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش متشکل از ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناوبندر مکران پس از طی ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی در بندر صلاله عمان پهلوگیری کرد. این ناوگروه از ۲۹ شهریور سال ۱۴۰۱ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شده و هم اکنون در ۲۳۶ امین روز سفر دریایی خود به سر می‌برد. این ناوگروه با حرکت از مبدأ بندرعباس، در نخستین ایستگاه در بندر بمبئی هند توقف کرد و سپس با عبور از خلیج بنگال و تنگه مالاگا در جاکارتا پایتخت اندونزی پهلو گرفت. صلاله آخرین ایستگاه ناوگروه ۸۶ نداجا پیش از رسیدن به ایران است و دریادلان ایرانی پس از جدا شدن از اسکله صلاله به سمت کشورمان حرکت خواهند کرد تا نهایتا با طی حدود ۲ هزار کیلومتر مسیر باقی‌مانده در بندرعباس پهلوگیری کنند. مجموع مسیر طی‌شده توسط ناوگروه ۸۶ نداجا تاکنون حدود ۶۳ هزار کیلومتر بوده و این ناوگروه تاکنون ۴ بار از خط استوا عبور کرده است
حسن عباس در کتابش نوشته است که امیرخان متقی، وزیر خارجه حکومت طالبان قبل از آن‌که از هند بخواهد که دیپلمات هایش را دوباره به افغانستان بفرستد، با قمر جاوید باجوا، رئیس وقت نیروی زمینی ارتش پاکستان نشست مفصلی داشته است تا نظر مثبت او را دریافت کند.
نیروی هوایی ارتش هند اعلام کرد در پی سقوط یک جنگنده این کشور دست‌کم ۳ نفر کشته شده‌اند.
ارتش هند اعلام کرد امروز جمعه در جریان درگیری نظامیان این کشور با «عناصر شورشی» در منطقه کشمسیر ۵ نظامی اترش کشته شدند.
اپل سال میلادی گذشته، آیفون به ارزش بیش از هفت میلیارد دلار در هند تولید کرده و تولید در این کشور را پس از سرعت بخشیدن جابجایی از چین، سه برابر کرده است.
این پرنده از معدود هواپیماهای هند با قابلیت پرتاب سلاح هسته‌ای است و از این رو برای هندی‌ها که ۴۸ سلاح هسته‌ای هواپایه طراحی کرده‌اند، ارزش فراوانی دارد.
رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی از امروز ۲۴ اسفند ماه با حضور نیروی دریایی ارتش و سپاه جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی روسیه و نیروی دریایی ارتش چین در شمال اقیانوس هند آغاز می‌شود.
فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت:برنامه ریزی برای برگزاری یک رزمایش داریم و از همه کشورهای حاشیه اقیانوس هند دعوت به همکاری کردیم تا امسال با حضور کشورهای دیگر این رزمایش برگزار شود.
امروز بزرگترین مشکل پاکستان امنیت است که حتی تنش با هند را تحت‌الشعاع قرار داده است، یعنی الآن مقامات پاکستانی خطر اول را این گروه‌های افراطی می‌بینند که در داخل کشور علیه دولت و ارتش پاکستان عملیات می‌کنند و هند را یک خطر فوری نمی‌بینند. ضمن اینکه هند هم از لحاظ اقتصادی انقدر از پاکستان فاصله گرفته که پاکستان هیچ چاره‌ای جز مماشات با هند ندارد. این نتیجه یک حکومت نظامی است که معمولاً درازمدت نمی‌اندیشند و به منافع کوتاه‌مدت توجه دارند تا اینکه همیشه بتوانند در مرکز قدرت باشند.
رسانه‌های هندی اعلام کردند در جریان رزمایش ارتش این کشور، دو جنگنده نیروی هوایی ارتش سقوط کرده، اما کسی آسیب ندیده است.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز یا زهرا (س) در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد.
رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با رمز یا زهرا (س) در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز شد. اجرای عملیات شبانه دفاع ساحلی نخستین مرحله از رزمایش ذوالفقار ارتش بود که در سواحل مکران برگزار شد.
امیر دریادار سیاری گفت: مرحله اصلی و فاز عملیاتی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش با مشارکت یگان‍هایی از نیروهای چهارگانه ارتش در مناطق جنوب شرق، سواحل مکران، حد فاصل شرق تنگه هرمز تا نزدیکی بندر گواتر و دریای عمان تا مدار ۱۰ درجه در شمال اقیانوس هند از امشب آغاز می شود.
فرمانده رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۱ ارتش گفت: این رزمایش از امشب با رمز یا زهرا سلام‌الله علیها در منطقه جاسک و شرق تنگه هرمز تا مدار ۱۰ درجه شمالی در شمال اقیانوس هند آغاز خواهد شد.
همزمان با افزایش برگزاری رزمایش ها در منطقه، منابع عمانی هم از رزمایش ارتش این کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس با هند خبر دادند.
مرکز کنترل امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.
مرکز کنترل امنیت دریایی شمال اقیانوس هند در منطقه سوم نیروی دریایی ارتش با حضور فرمانده نیروی دریایی ارتش افتتاح شد.
معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی ارتش با تأکید بر لزوم تأمین امنیت در اقیانوس هند گفت: لازمه انجام فعالیت اقتصادی، برقراری امنیت است.
فرمانده نیروی دریایی ارتش از افتتاح مرکز امنیت دریایی با همکاری ایران، پاکستان و عمان خبر داد و گفت: تمرکز فعالیت‌ها در این راستا بر اقیانوس هند خواهند بود.
بندرعباس - رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش نیروی دریایی راهبردی ارتش در امنیت تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای سرخ یک نقش راهبردی است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نقش نیروی دریایی ارتش در امنیت تنگه هرمز، باب المندب، دریای عمان، اقیانوس هند و دریای سرخ یک نقش راهبردی است.
سرلشکر راجش موگه از مقامات عالی رتبه ارتش هند و هیئت همراه خود، از دانشگاه عالی دفاع ملی کشومران بازدید کردند.
معاومن هماهنگ کننده ارتش گفت: امنیت منطقه می‌تواند توسط خود کشورهای منطقه از جمله کشورهای قدرتمندی نظیر ایران و هند تامین شود و نیازی به حضور کشورهای فرامنطقه ای نیست.
چند بار در تاریخ چنین مکان‌های مشابهی دوباره کنار هم قرار گرفته اند؟ در دهه ۱۹۷۰ میلادی اتحاد مجدد ایرلند کاملا غیرممکن به نظر می‌رسید. با این وجود، امروز شاخه سیاسی سابق ارتش آزادیبخش ایرلند در انتخاباتی سراسری در ایرلند شمالی پیروز شده و موضوع اتحاد مجدد به طور فعال مورد بحث قرار گرفته و حتی ممکن است در چند دهه آینده رخ دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ