آلاباما و یوتا دیروز به دسته ای از دیگر از ایالت های آمریکا پیوستند که به دلیل نگرانی های تهدید امنیتی استفاده از اپ چینی تیک تاک در دستگاه ها و شبکه های رایانه ای دولتی را ممنوع کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
اریک آدامز شهردار نیویورک در بیانیه‌ای اعلام کرد تیک تاک یک تهدید امنیتی برای شبکه‌های فنی شهر به شمار می‌رود.
نیویورک استفاده از تیک تاک در دستگاه های دولتی را به دلیل نگرانی های امنیتی ممنوع کرد و به این ترتیب به فهرست شهرها و ایالت های آمریکایی پیوست که چنین محدودیتی را بر اپ چینی وضع کرده اند.
شبکه اجتماعی چینی تیک تاک مجموعه ای از ویژگی های جدید را با هدف ارتقای یکپارچگی با قوانین سرویس های دیجیتال اتحادیه اروپا ارائه کرده است.
گوگل اعلام کرد بیش از دو میلیارد کاربر ماهانه، مخاطب سرویس ویدئوی کوتاه YouTube Shorts بوده و به این سرویس نسبت به رقیبانی مانند تیک تاک و ریلز اینستاگرام، برتری بخشیده‌اند.
پیش از اجرایی شدن قوانین اتحادیه اروپا که شرکت های بزرگ را ملزم می کند نظارت بیشتری بر محتوای آنلاین کنند، اپ تیک تاک دسترسی به نرم افزار تحقیقات خود را برای محققان این منطقه باز کرد.
گروهی از پروفسورهای کالجی از ایالت تگزاس آمریکا به دلیل ممنوعیت تیک تاک در دستگاه های دولتی و شبکه ها شکایت کرده اند.
تیک تاک مشغول آزمایش یک ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی است که در پاسخ جستجوهای نوشتاری کاربران ویدئو یا خالقان محتوای مرتبط را در نتایج نشان دهد.
تیک تاک دیروز شکایتی علیه ایالت مونتانا به دلیل ممنوعیت استفاده از اپ چینی ثبت کرد. مونتانا نخستین ایالتی است که این اپ اشتراک گذاری ویدئو کوتاه را به طور کامل ممنوع می کند.
کمیسر اتحادیه اروپا در امور بازار داخلی اعلام کرد: اخیرا به «شو زی چو» مدیر ارشد اجرایی تیک تاک اعلام کرده این اپ هنوز باید فعالیت های زیادی برای همخوانی با قوانین منطقه انجام دهد.
۵ کاربر تیک تاک در ایالت مونتانا آمریکا که در این پلتفرم محتوا تولید می کنند،  با ثبت شکایتی در دادگاه فدرال خواستار مسدودسازی حکم ممنوعیت اپ مذکور شده اند.
مونتانا به اولین ایالت آمریکا مبدل شده که دسترسی به برنامه شبکه اجتماعی جنجالی تیک تاک را مسدود می‌کند. این کار بر مبنای مصوبه مجلس محلی این ایالت صورت می‌گیرد.
مدیر اجرایی تیک تاک اعلام کرد این اپلیکیشن به اشتراک گذاری ویدئوی کوتاه چینی با بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر آمریکایی، هرگز داده‌های کاربران ایالات متحده را با دولت چین به اشتراک نمی‌گذارد.
ایالات متحده و اتحادیه اروپا هردو در حال بررسی ممنوعیت تیک تاک هستند. آن‌ها در حال محدود کردن نحوه مدیریت داده‌های کاربر و به طور کلی افزایش نظارت روی این اپلیکیشین در مقایسه با مثلا فیسبوک یا اینستاگرام هستند. این دو نهاد پا را از این هم فراتر گذاشته اند و از ترس جاسوسی نصب این برنامه را برای کارمندان دولتی قدغن کرده اند.
۲ سناتور آمریکایی تصمیم دارند لایحه ای ارائه کنند که به دولت اجازه می دهد محصولات فناوری خارجی مانند اپ تیک تاک را ممنوع یا مسدود کند.
کمیسیونر حریم خصوصی کانادا اعلام کرد این کشور تصمیم دارد یک تحقیق مشترک فدرال و ایالتی درباره تیک تاک انجام دهد.
بیش از نیمی از ایالت های آمریکا استفاده از نرم افزار تیک تاک را در ادارات و دستگاه های دولتی ممنوع کردند.
ایالت کنتاکی به بیش از ۲۰ ایالت دیگر آمریکا پیوست که اپ تیک تاک را به دلیل نگرانی های امنیتی در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.
اوهایو و نیوجرسی نیز به دیگر ایالت های آمریکایی پیوسته اند که اپ تیک تاک را در دستگاه های دولتی ممنوع کرده اند.
«تونی اورز» فرماندار ایالت ویسکانسن درآمریکا تصمیم دارد استفاده از اپ تیک تاک در دستگاه های دولتی را منع کند.
شرکت مادر تیک تاک طی تحقیقی فاش کرد که چهار نفر از کارمندان آن در چین از این برنامه برای جمع‌آوری اطلاعات در مورد دو حساب در ایالات متحده که متعلق به روزنامه‌نگاران بودند استفاده می‌کردند. در همین حال، فوربس مدعی شده است که دو نفر از آن‌ها قربانی این جاسوسی شده‌اند.
مقامات دانشگاه آبرن در ایالت آلاباما آمریکا استفاده از اپ تیک تاک را ممنوع کرده اند و به همین دلیل دانشجویان از این پس قابلیت دسترسی به آن را نخواهند داشت.
در داکوتای جنوبی آمریکا کارمندان دولتی اجازه ندارند تیک تاک روی دستگاه هایشان نصب کنند زیرا فرماندار این ایالت معتقد است این اپ چینی یک تهدید امنیت ملی به حساب می آید.
به گفته یکی از اعضای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا «شورای سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده آمریکا» (CFIUS) باید اقدامی جهت ممنوعیت تیک تاک انجام دهد.
به گفته یکی از اعضای کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا «شورای سرمایه گذاری خارجی در ایالات متحده آمریکا» (CFIUS) باید اقدامی جهت ممنوعیت تیک تاک انجام دهد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ