معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در تعریف امام خمینی(ره) از فرد محارب، عبارت «و لا یشترط کونه من اهل ریبه» نیز به معنای «شرط نیست که محارب اهل شر باشد» آورده شده است؛ این عبارت نشان می‌دهد که محارب بودن یک فرد به اهل شرارت بودن یا نبودن او و همچنین سابقه‌دار بودن یا نبودن او ارتباطی ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نوع دیگری از نقض قانون هم هست که از سوی صاحبان قدرت رخ می‌دهد و هیچ ربطی به پذیرش مردم ندارد. این نوع نقض قانون نشانه وجود روحیه دیکتاتوری است، اتفاقا قوه قضاییه باید در این موارد حساس باشد و قاطعانه عمل کند. نمونه آن حکم معاونت رییس‌جمهور است که از سوی دیوان عدالت اداری غیرقانونی دانسته شده است که البته راه به نسبت ساده‌ای هم برای حل آن هست و اصولا یک مساله به نسبت صوری و ساده است ولی در برابر آن مقاومت می‌شود، چرا؟ چون تمکین در برابر قانون را نمی‌پذیرند.
معاون اول قوه قضاییه گفت: دشمن بیشتر از یک سال پیش برای خرابکاری و اغتشاش برنامه‌ریزی کرده بود و فوت خانم مهسا امینی بهانه‌ای بود که اگر هم فوت نمی‌کرد، این اغتشاش‌ها توسط دشمن برنامه‌ریزی شده بود و آن را اجرایی می‌کرد که با هوشیاری مردم برنامه‌های دشمن شکست خورد.
معاون منابع انسانی و فرهنگی قوه قضائیه گفت: به عنوان یک اصل باید بگویم در نظام جمهوری اسلامی ایران این انتظار وجود دارد که رشد و توسعه اقتصادی همراه با در نظر گرفتن عدالت اجتماعی باشد.
معاون اول قوه قضائیه در مورد موضوع عفاف و حجاب بیان کرد: در وجوب شرعی و سیاسی حجاب شکی وجود ندارد. حجاب واجب شرعی و سیاسی است. تعجم از کسانی است که ادعای علم دارند و گاهی در حوزه و دانشگاه مطرح می‌کنند که حجاب حریم خصوصی است و حاکمیت نباید دخالت کند، اما این گونه نیست.
معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره اظهارات فرمانده انتظامی مازندران درباره شکستن گردن هنجارشکنان گفت: ادبیات خوبی نبوده است. این طور نیست که او گفته باشد اگر کسی بی حجاب باشد گردنش را می‌شکنیم بلکه سخنان ایشان در رابطه باافراد شرور و کسانی که امنیت برهم می‌زنند و سرقت‌های مسلحانه بوده است. فیلم پخش شده هم تقطیع شده است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه گفت: باید هزینه‌های جرم در جامعه افزایش یابد؛ تا افراد از فکر ورود به جرم منصرف شوند.
معاون اول قوه قضائیه با اشاره به موضوعات رخ داده در مدارس قم و بروجرد گفت: با توجه به اهمیت موضوع دادستان قم با جدیت به این موضوع ورود پیدا کرده و این مسئله در حال پیگیری بوده، اما تاکنون نتیجه‌ای گرفته نشده است.
اراک- معاون اول قوه قضائیه گفت: دادستان قم با جدیت به موضوع مسمومیت دانش آموزان ورود پیدا کرده و پیگیر بوده اما تاکنون نتیجه‌ای حاصل نشده است.
حجت الاسلام رحیمی گفت: این ادعا که عفو حتما باید بعد از صدور حکم قطعی اعمال شود موضوعیت ندارد و براساس اختیارات قانونی، مقام معظم رهبری می‌توانند فردی را که به عنوان متهم در مرحله تحقیقات و دادسرا قرار دارد نیز مورد عفو قرار داده و در واقع پرونده او را مختومه اعلام کنند و بدین ترتیب شخص دیگر به دادسرا احضار نشده و مورد تعقیب قضایی قرار نمی‌گیرد و، ولی فقیه با اختیارات قانونی و شرعی می‌تواند عفو را در هر مرحله از پرونده قضایی اعمال نماید
معاون اول قوه قضاییه درباره شایعه اختلاس ۹۲ هزار میلیاردی گفت: قوه قضاییه وارد بررسی شد و تا این لحظه کارشناسی‌های انجام شده حاکی است که حداقل بیش از ۵۰ درصد مبلغی که عنوان شده نبوده است. چرا جامعه را متشنج می‌کنید؟ یکی از دستورات رهبری این بوده که امنیت روانی ایجاد شود.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: برابر قانون مجازات اسلامی در مواد ۲۸۲ و ۲۸۳، حد محاربه یکی از مجازات‌های چهار گانه است و انتخاب هر یک از این امور چهارگانه به اختیار قاضی است.
معاون اول قوه قضائیه گفت: بایستی موضوعات پشت پرده دارو مشخص شود و باید به دنبال این موضوع باشیم که چرا دارو در بازار سیاه وجود دارد اما همان دارو در داروخانه نیست.
معاون قضایی قوه قضاییه گفت: برابر قانون مجازات اسلامی در مواد ۲۸۲ و ۲۸۳، حد محاربه یکی از مجازات‌های چهار گانه است و انتخاب هر یک از این امور چهارگانه به اختیار قاضی است.
اهواز- معاون حقوقی قوه قضائیه به وجود ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان مجرمانه در کشور اشاره کرد و گفت: با اصلاح قانون ۴۰۰ عنوان مجرمانه از جمله مجازات نقدی یا تحمل حبس کمتر از یک‌سال حذف می‌شوند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه اضافه کرد: رسیدگی به مشکلات پرستاران را بر خود واجب می‌دانیم و تلاش داریم که با ایجاد امنیت شغلی برای این قشر زحمت‌کش آرامش روانی و سلامت جسم جامعه را تامین کنیم.
معاون قضایی قوه قضائیه با اشاره به پرونده های قتل در سال جاری گفت: در تعداد قابل توجهی از این پرونده ها قاتل و مقتول همدیگر را نمی‌شناختند و اختلافات قبلی در میان آنها وجود نداشت.
معاون اول قوه قضاییه درباره آزمون وکالت گفت: اگر قانون ابهام دارد و نیازمند تفسیر است باید مجلس تفسیر و شورای نگهبان تایید کند؛ کسی حق ندارد بگوید که از قانون تمکین نمی‌کنم.
رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه گفت: هیچ فشاری وجود ندارد و حساسیتی که ایجاد شده به دلیل این است که می‌خواهیم مر قانون اجرا شود، زیرا تأکید ریاست قوه قضائیه و معاون اول قوه قضائیه بر اجرای مر قانون است.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که دین خدا احیا شود گفت: نباید در عزاداری‌ها خدای ناکرده بدعتی به وجود بیاد، چرا که گاهی مواقع به نام اباعبدالله مجالسی برگزار می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای آنها برنامه‌ریزی می‌کند.
معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه مجالس امام حسین(ع) باید طوری برگزار شود که دین خدا احیا شود، گفت: نباید در عزاداری‌ها خدای ناکرده بدعتی به وجود بیاد، چرا که گاهی مواقع به نام اباعبدالله مجالسی برگزار می‌شود که اتاق فکر انگلیس و دشمن برای آن‌ها برنامه‌ریزی می‌کند.
رئیس فدرال رزرو بار دیگر بر عزم خود برای کاهش تورم تاکید کرد و گفت که از افزایش نرخ بهره تا زمانی که قیمت‌ها شروع به کاهش کنند، حمایت خواهد کرد.
امروز قصد داریم تا شما را با آموزش حسابداری پیمانکاری بیشتر آشنا کنیم.
اولین مرحله قرعه‌کشی متمرکز خودرو در سامانه وزارت صمت با نارضایتی، سردرگمی و بلاتکلیفی خودروسازان و مشتریان به پایان رسید.
مواضع کلی در قوه قضائیه از ناحیه ریاست قوه قضائیه بیان می‌شود و بر اساس اجازه رئیس قوه قضائیه، سخنگوی این دستگاه هم در بیان مواضع کلی می‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داریم اگر نقصی در حجاب است، باید با فرهنگ سازی و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب باید اندیشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل کرد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ