شرکت نواتک روسیه اخیراً یک میدان بزرگ گازی با ذخیره ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز در منطقه قطب شمال این کشور کشف کرده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
استارلب یک ایستگاه فضایی تجاری است که جانشین ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد. این سرمایه‌گذاری مشترک به رهبری ایالات متحده، شرکای کلاس جهانی را در حوزه فضایی گردهم می‌آورد و درعین‌حال با حفظ منافع، آمریکا و اروپا را در اکتشاف فضایی بیشتر متحد می‌کند.
باستان‌شناسان معتقدند این اکتشاف از این نظر نادر است که در یک بافت کاملاً شهری رخ داده است که در آن احتمال یافتن شواهد باستان‌شناسی مرتبط با فرهنگ تئوتیئواکان بسیار کم بود.
یک کارشناس فرانسوی درباره این اکتشاف گفت: «این نخستین‌باری است که شاهد کشف ۱۲۵ گور در یک گورستان واقع در غزه بوده‌ایم، همچنین این نخستین‌باری است که دو تابوت‌دان سربی کشف شده است.»‌
آلمان و فرانسه توافق کرده اند تا در یک ماموریت سفر به مریخ همکاری و کاوشگری برای اکتشاف یکی از قمرهای مریخ به نام فوبوس بسازند.
لین ژی کیانگ، معاون مدیر آژانس پرواز‌های فضایی انسانی چین، طی یک کنفرانس خبری در مرکز پرتاب ماهواره جیوچوان گفت: «برنامه‌های این کشور برای فرود روی ماه شامل «اقامت کوتاه در سطح ماه و اکتشاف مشترک انسان و ربات» است.
تلسکوپ جیمز در یک اکتشاف دیگر دوردست ترین و کم نورترین کهکشان به نام JD۱ را رصد کرده است.
در آوریل سال ۲۰۰۴ گروهی از محققان که برای اکتشاف گاز مشغول حفاری در صحرا‌های یونان بودند، به اسکلتی غول‌پیکر برخوردند که شبیه به اسکلت انسان بود، ولی اندازه آن چند برابر یک انسان واقعی بود.
مردم تمدن «تارتسوس» (Tartessos) در جنوب «شبه‌جزیره ایبریا» ساکن بودند و اطلاعاتی که امروزه از آن‌ها داریم صرفا از طریق اکتشاف‌های باستان‌شناسی حاصل شده است. این تمدن حدود ۲۵۰۰ سال پیش ناپدید شد. پیش‌تر گمان می‌رفت که در این تمدن، الهه‌ها در قالب حیوانات یا گیاهان به تصویر کشیده می‌شدند، اما این اکتشاف جدید می‌تواند نگرش مورخان درباره این تمدن را تغییر دهد.
شرکت ترکیش پترولیوم (TPAO) با کشف ذخایر نفت به میزان یک میلیارد بشکه، بزرگترین اکتشاف نفتی ترکیه در خشکی را انجام داد.
خلیلی گفت: از این پس شرکت‌های اکتشاف و تولید صاحب صلاحیت امکان دریافت پروانه فعالیت در صنعت نفت را دارند و این فرآیند در کمتر از یک سال انجام می شود.
در نگاه اول، انگیزه دنیس هوپ سود مالی به نظر می‌رسد. با این حال، بسیار عمیق‌تر از آن است. او معتقد است که به دلیل فقدان یک هیئت حاکمه یا دولت ملتی که بتواند ادعای او را به چالش بکشد، حق مالکیت ماه را دارد. او همچنین به حفظ و حفاظت از منابع طبیعی روی زمین و در عین حال تشویق به اکتشاف و توسعه در فضا معتقد است.
ناسا ماموریتی برای کشف حقیقت انجام داده است. در مارس ۲۰۰۹، آژانس فضایی کپلر را پرتاب کرد، یک برنامه اکتشاف که برای جستجوی سیارات احتمالی که حیات دارند طراحی شده بود. کپلر تاکنون تقریبا ۴۵۰۰ سیاره را کشف کرده است.
پلیس هنوز به درستی نمی‌داند که این دست چگونه از قبرستانی که تقریباً یک و نیم کیلومتر دورتر از محل اکتشاف است، به جنگل رسیده است.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به تمایل بالای کشورهای همسایه برای بهره‌گیری از دانش فنی ایران در زمینه اکتشاف اشاره کرد و از مذاکرات برای صادرات دانش بومی و تجهیزات به این کشورها خبر داد.
این اکتشاف که در اصل پایه‌ی یک لیوان نوشیدنی بوده منقوش به تصویری از یک ایزدبانوی زن است؛ نماد شهر رم که کلاه‌خود به سر دارد و نیزه حمل می‌کند.
کاوشگر «وویجر یک» که در فاصله ۱۴.۸ میلیارد مایلی زمین قرار دارد به سمت تاریک فضای بین ستاره ها یا فضای اکتشاف نشده بین ستارگان درحرکت است. این طولانی ترین فاصله یک شی ساخت انسان تازمین است.
رئیس جمهور ترکیه از اکتشاف ۵۸ میلیارد متر مکعب گاز در دریای سیاه طی یک عملیات حفاری خبر داد.
«دانوری» نخستین ماموریت اکتشاف اعماق فضا در کره جنوبی است که شامل یک مدارگرد می شود این مدارگرد بالاخره پس از سفری۴ ماهه به مدار ماه رسیده است.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی گسترش دانش انسان‌ها درباره‌ی کیهان و پیشینه‌ی خودمان در یک سالِ گذشته؛ از زمانِ انقراض دایناسور‌ها گرفته تا کشف یک دندان انسان اسرارآمیز باستانی و کهکشان‌های بسیار کهن.
یک مجموعه‌دار آماتور این فسیل را در دهه ۱۹۹۰ در معدنی در بلژیک پیدا کرد. فسیل متعلق به یک پرنده دندان‌دار است که قدمت آن به حدود ۶۶.۷ میلیون سال پیش می‌رسد، که زمانی نزدیک به برخورد سیارکی است که دایناسور‌های غیرپرنده را منقرض کرد.
شهریار متوکل از ثبت رکورد بالاترین میزان حفاری اکتشافی در تاریخ شرکت ملی صنایع مس ایران به میزان بیش از 112 هزار متر در 8 ماه سال جاری( متوسط ماهانه بیش از 14 هزار متر ) خبر داد.
پلیس انگلیس جرمین پِننت بازیکن سابق تیم‌های آرسنال، لیورپول و رئال ساراگوسا را در پی اکتشاف یک کارگاه صنعتی تولید ماده مخدر ماریجوانا در عمارت تحت تملک او مورد بازجویی قرار داده است.
سمنان- معاون امور معادن صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۷۰ مجوز معدنی در استان صادر شده است، گفت: ۲۲ فقره از این تعداد پروانه اکتشاف معادن بوده است.
اکنون که بیش از 110 سال از اکتشاف این کالای راهبردی در جنوب ایران می گذرد، واحد انتشارات اداره کل روابط عمومی وزارت نفت با درک عمیق از لزوم توجه به تاریخ پر فراز و نشیب صنعت نفت ایران و نیاز به روایت یک دست، جامع و مستند، چند سال است که با تکیه بر تحقیقات تاریخی-علمی، محصولات فرهنگی در زمینه «تاریخ صنعت نفت ایران» را تولید کرده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ