یک مجموعه‌دار آماتور این فسیل را در دهه ۱۹۹۰ در معدنی در بلژیک پیدا کرد. فسیل متعلق به یک پرنده دندان‌دار است که قدمت آن به حدود ۶۶.۷ میلیون سال پیش می‌رسد، که زمانی نزدیک به برخورد سیارکی است که دایناسور‌های غیرپرنده را منقرض کرد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
جدیدترین و قوی‌ترین دستگاه حفاری عمیق اکتشافی معدنی ایران با توان حفاری ۲۵۰۰ متر در محل پردیس مرکزی پارک استان (شاهرود) رونمایی شد.
این اکتشاف در شهر باستانی «آناوارزا» (در منطقه آدانا، حوالی جنوب ترکیه) صورت گرفته است. این شهر باستانی، سکونتگاه تمدن‌های مختلفی از یونان باستان تا امپراتوری عثمانی را در خود جای داده است.
سیرجان- معاون امور معادن و فرآوری مواد وزیر صمت گفت: توسعه عملیات اکتشافی و حذف موانع آن در حوزه معدن فعال می شود و در این زمینه از توانایی‌های بخش خصوصی توانمند و پرظرفیت استفاده شود.
مدیرعامل شرکت سنگ آهن مرکزی تاکید کرد: اکتشاف ذخیره ها و مجموعه های معدنی اتفاقی بزرگ در حوزه های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت سنگ آهن است.
اصفهان- رئیس سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی از اجرای طرح پیمایش و اکتشاف در بخشی از مناطق کشور از جمله استان اصفهان با همکاری زمین شناسان روسیه خبرداد.
عملیات اکتشاف و بهره برداری از معدن سنگ آهن آنومالی ۸ ناریگان که با عنوان مجتمع شهید احمدی روشن فعالیت می‌کند آغاز شد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران ضمن مقایسه فعالیت‌های این مدیریت با دوره‌های گذشته از فعالیت بی‌سابقه لرزه‌نگاری در سال جاری خبر داد.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران به تمایل بالای کشورهای همسایه برای بهره‌گیری از دانش فنی ایران در زمینه اکتشاف اشاره کرد و از مذاکرات برای صادرات دانش بومی و تجهیزات به این کشورها خبر داد.
حمیدیان با بیان اینکه شرکت های معدنی باید متولی اکتشاف باشند گفت: تبدیل مدیریت دولتی به خصوصی برخی شرکت های معدنی و فولادی به صورت ناقص انجام شده است.
اصفهان- مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی، فناوری و بودجه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از اکتشافات جدید سنگ آهن در بخش‌هایی از ایران مرکزی شامل صفهان، یزد، کرمان و سمنان خبرداد.
این اکتشاف که در اصل پایه‌ی یک لیوان نوشیدنی بوده منقوش به تصویری از یک ایزدبانوی زن است؛ نماد شهر رم که کلاه‌خود به سر دارد و نیزه حمل می‌کند.
مدیر اکتشاف ایمیدرو گفت: در ۹ ماهه امسال در حوزه اکتشافات سنگ آهن، زغال سنگ، پلی متال، بوکسیت و غیره، ۷ هزار و ۸۳۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شد که رشد ۱۴۰ درصدی را نشان می دهد.
لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ در حوزه علم و فناوری نشان می‌دهد در این حوزه بودجه خاصی به منظور حمایت از دانش بنیان‌ها اختصاص داده شده است.
رئیس جمهور چین امروز در دیدار با همتای فیلیپینی خود در پکن گفت: پکن آماده است تا مذاکرات پیرامون اکتشاف نفت و گاز مشترک با فیلیپین را ازسر بگیرد.
اصفهان- مدیرعامل انجمن حامیان محیط زیست ابوزیدآباد آران و بیدگل گفت: تخرب طرح پژوهشی- تحقیقاتیِ اکتشاف نفت و گاز در پناهگاه حیات وحش یخاب و زیستگاه‌ گونه‌های کم نظیر آن، گسترده است.
مدیر اکتشاف شرکت ملی نفت ایران از تعریف ۷۱ پروژه پژوهشی اکتشاف در بخش‌های مختلف خبر داد و گفت: اطلاعات این پروژه‌ها هفته آینده روی وبگاه این مدیریت قرار می‌گیرد.
شرکت نواتک روسیه اخیراً یک میدان بزرگ گازی با ذخیره ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز در منطقه قطب شمال این کشور کشف کرده است.
شرکت توتال فرانسه اعلام کرد: عملیات اکتشاف گاز در سواحل لبنان در منطقه موسوم به «بلوک ۹» را اوایل سال آینده میلادی (۲۰۲۳) آغاز خواهد کرد.
در این مطلب نگاهی می‌اندازیم به چگونگی گسترش دانش انسان‌ها درباره‌ی کیهان و پیشینه‌ی خودمان در یک سالِ گذشته؛ از زمانِ انقراض دایناسور‌ها گرفته تا کشف یک دندان انسان اسرارآمیز باستانی و کهکشان‌های بسیار کهن.
معاون ایمیدرو گفت: با توجه به اینکه در کشور با کمبود مشاوران تراز اول حوزه اکتشاف مواجه هستیم، استفاده از مشاوران خارجی می‌تواند به کسب نتایج بهتر و انتقال دانش روز به این حوزه منجر شود.
اطلاعات ارسال جیمز وب حاکیست که دمای سطح این زحل داغ حدود ۱۶۰۰ درجه فارنهایت است و جو آن بیشتر از هیدروژن ساخته شده و قابل سکونت نیست.
فاطمی‌امین، وزیر صمت گفت: معدن نقطه شروع تولید است. ما در این حوزه عقب ماندگی هایی داریم که باید به سرعت جبران شود.
اصفهان- پروژه لرزه نگاری سیلک برای عملیات اکتشاف منابع هیدروکربوری در محدوده کویر مرنجاب از ابتدای شهریور امسال آغاز شده است.
سمنان- معاون امور معادن صمت استان سمنان با بیان اینکه در یک سال اخیر ۷۰ مجوز معدنی در استان صادر شده است، گفت: ۲۲ فقره از این تعداد پروانه اکتشاف معادن بوده است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ