استارلب یک ایستگاه فضایی تجاری است که جانشین ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد شد. این سرمایه‌گذاری مشترک به رهبری ایالات متحده، شرکای کلاس جهانی را در حوزه فضایی گردهم می‌آورد و درعین‌حال با حفظ منافع، آمریکا و اروپا را در اکتشاف فضایی بیشتر متحد می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نفتکش تانکر ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با شناور ایرانی، بدون توجه به قوانین بین المللی دریایی و هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش با تغییر مسیر خود، وارد آبهای عمان شد.
نفتکش تانکر ریچموند ویجر با پرچم باهاما پس از برخورد با شناور ایرانی، بدون توجه به قوانین بین المللی دریایی و هشدارها و اخطارهای ناو نیروی دریایی ارتش با تغییر مسیر خود، وارد آبهای عمان شد.
مشاهدات نپتون در نیمه دوم سپتامبر ۲۰۲۲ انجام شد. از آنجایی که نپتون بسیار دور است، تمایل دارد کمی نادیده گرفته شود. احتمالاً به دیدن تصاویر گرفته شده توسط وویجر ۲ هنگام عبور از ۱۹۸۹ عادت کرده اید. مشاهدات جیمزوب برای اولین بار در بیش از ۳۰ سال، نگاهی جدید به حلقه‌های زیبای غول یخی انداخت.
به گفته ناسا، ۱۳ حلقه از یخ و غبار اورانوس به قدری ضعیف هستند که ستاره شناسان نمی‌توانند وجود آن‌ها را تائید کنند تا زمانی که فضاپیمای وویجر ۲ در سال ۱۹۸۶ از نزدیک این سیاره را رصد کرد.
یک ستاره‌شناس کهنه کار ظرف مدت یک سال با استفاده از مشاهدات زحل با تلسکوپ فضایی هابل ناسا و کاوشگر بازنشسته کاسینی و همچنین فضاپیما‌های وویجر ۱ و ۲ و کاوشگر فرابنفش بین‌المللی به این موضوع پی برد.
فضاپیمای «وویجر۲» تنها فضاپیمایی است که تا کنون از کنار سیاره اورانوس رد شده است و داده‌های به دست آمده از این ماموریت فضایی که در مسیر خود حدود ۴۰ سال پیش از کنار اورانوس عبور کرده است.
متا شرکت «وویجر لبز» را متهم کرده با ایجاد هزاران حساب کاربری جعلی، داده های بیش از ۶۰۰ هزار پروفایل کاربران فیسبوک را استخراج و به همین دلیل از آن شکایت کرده است.
کاوشگر «وویجر یک» که در فاصله ۱۴.۸ میلیارد مایلی زمین قرار دارد به سمت تاریک فضای بین ستاره ها یا فضای اکتشاف نشده بین ستارگان درحرکت است. این طولانی ترین فاصله یک شی ساخت انسان تازمین است.
امروز ۴۵‌امین سالگرد پرتاب فضاپیمای وویجر۱، یکی از دوقلو‌های نمادین بشر است که به کیهان فرستاده شده‌اند. (یکی دیگر از این دوقلوها، وویجر ۲، چند هفته زودتر پرتاب شده بود.) این دو فضاپیما اکنون در فضایی تاریک، و در دوردست‌ها و فضایی بین‌ستاره‌ها- با فاصله‌ای بیش از ۱۷ میلیارد کیلومتر دورتر از خانه، جایی که خورشید ما همانند هر ستاره درخشان دیگری به نظر می‌رسد، هنوز در حال انجام کاوش‌های علمی هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ