پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند که متأسفانه در این درگیری، پنج تن از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
در این درگیری استوار دوم حسن قورزایی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
تصویر سرباز وظیفه "مهدی احمدی" که در حین حراست و پاسداری از مرزهای عزت و شرف ایران اسلامی در درگیری مسلحانه با نیروهای تحت امر طالبان در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان به فیض شهادت نائل آمد. شهید "محمد مهدی احمدی" مجرد و ساکن استان خراسان شمالی بود.
درگیری ظهر امروز شنبه، در مرز مشترک سیستان و بلوچستان ایران و ولایت نیمروز افغانستان و در مناطقی مانند اطراف روستاهای «ساسولی، حاتم و ماککی» رخ داده است.
زاهدان- یک مرزبان ایرانی پیش از ظهر امروز در درگیری با طالبان به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
خبرگزاری آماج نیوز نیز به نقل از منابع محلی گزارش داده که «درگیری شدید میان مرزبانان ایرانی و طالبان در روستای مامکی، ولسوالی کنگ جریان دارد. این خبرگزاری همچنین مدعی شده است که موشک‌های ایران حتی به شهر زرنج نیز اصابت کرده است. این ادعا توسط مرزبانی ایران تکذیب شد.
پلیس در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شب گذشته و تلاش برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مزه‌سر" هنگ مرزی سراوان روبه‌رو شدند که در این درگیری متأسفانه پنج نفر از مرزبانان دلیر، به درجه شهادت نائل شدند و تروریست‌ها با تحمل تلفات از صحنه درگیری متواری شدند
۶ تن از مأموران مرزبانی سراوان شب گذشته در درگیری با یک گروهک تروریستی به شهادت رسیدند.
۶ تن از مأموران مرزبانی سراوان شب گذشته در درگیری با یک گروهک تروریستی به شهادت رسیدند.
پنج نفر از نیرو‌های مرزبانی سراوان در سیستان و بلوچستان، طی درگیری با یک گروهک معاند به شهادت رسیده و دو مرزبان نیز مجروح شدند.
۵ تن از مأموران مرزبانی سراوان شب گذشته در درگیری با گروهک معاندکوردل به شهادت رسیدند.
زاهدان- یک‌مرزبان در درگیری با قاچاقچیان مواد مخدر در زابل به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ساعتی پیش درگیری مرزی بین نیروهای مرزبانی ایران با برخی نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه مرزی نیمروز رخ داده است.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی مرزبانی فراجا ضمن هشدار به متجاوزان و قاچاقچیان مرزی گفت: مرزبانان جمهوری اسلامی ایران با پاسداری از مرز‌های کشور عزیزمان برای مردم غیور و شهیدپرور ایران اسلامی امنیت و آسایش را به ارمغان آورده و با هرگونه قانون شکنی و تجاوز به مرز‌های مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه برخورد می‌کنند.
جانشین مرزبانی سیستان و بلوچستان از کشف ۶۱۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط مرزداران هنگ مرزی سراوان خبر داد.
فرمانده هنگ مرزی سراوان گفت: مرزداران غیور هنگ مرزی سراوان با اشراف و تسلط اطلاعاتی بر مناطق مرزی از ورود اعضای گروهک معاند و تروریستی سازمان یافته جلوگیری کردند.
فرمانده مرزبانی سراوان ادامه داد: افراد مسلح که تاب مقاومت در برابر آتش پرحجم رزمندگان مرزبانی را نداشتند با استفاده از شیارهای کوهستانی به‌سمت خاک کشور مقابل متواری شدند.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: یک مرزبان هنگ مرزی زابل ظهر امروز چهارشنبه در درگیری مسلحانه مرزداران با اشرار مسلح در مرزهای شمالی استان به شهادت رسید.
فرمانده مرزبانی سیستان و بلوچستان گفت: مرزبانان هنگ مرزی سراوان در درگیری با اشرار مسلح، ضمن توقیف یک دستگاه خودرو و هلاکت یک شرور، یک قبضه سلاح کلاشینکف به همراه ۵ تیغه خشاب و ۸۵ تیر جنگی مربوطه و ۱۱ جلد شناسنامه و سه عدد کارت ملی به مشخصات متفاوت کشف کردند.
فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور گفت: قاچاقچیان که قصد داشتند موادمخدر را به وسیله دو دستگاه خودرو وارد کشور کنند به محض مشاهده مرزداران، اقدام به تیراندازی به سمت آنان کرده که مأموران نیز بلافاصله با اتخاذ موضع و تاکتیک عملیاتی مناسب مقابله به مثل کرده که به علت حجم زیاد آتش مرزداران، قاچاقچیان تاب مقابله نداشته، عرصه را بر خود تنگ دیده و با رها کردن خودرو و برجا گذاشتن محموله موادمخدر از محل متواری شدند.
فرماندهی مرزبانی انتظامی کشور از درگیری مسلحانه و کشف یک تن و 400 کیلوگرم موادمخدر در مرزهای جنوب شرق کشور خبر داد.
ظهر امروز بین نیرو‌های مرزبانی جمهوری اسلامی ایران و نیرو‌های طالبان در هیرمند درگیری رخ داده است
برخی اخبار رسیده حاکی‌ست که این درگیری بعد از تلاش برخی نیروهای طالبان برای افراشتن پرچم طالبان در منطقه‌ای که خاک افغانستان نبوده رخ داده است. در حال حاضر درگیری‌ها متوقف شده است.
میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.
در این درگیری‌ها نیرو‌های طالبان گلوله‌هایی به سمت منازل حاشیه شرقی شهر دوست‌محمد شلیک کرده‌اند و حجم آتش بین دو طرف برای دقایقی تشدید شده است. برخی منابع افغانستانی مدعی شده‌اند، در این درگیری، یک تن از طالبان کشته و یک تن دیگر زخمی شده است که منابع مستقل چنین موضوعی را تاکنون تایید نکرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ