روسیه از طریق دو خط لوله از طریق دریای سیاه به ترکیه گاز می‌رساند. (جریان آبی (ظرفیت ۱۶ میلیارد متر مکعب در سال) که در فوریه ۲۰۰۳ راه‌اندازی شد و جریان ترکیه (۳۱.۵ میلیارد متر مکعب) که در ژانویه ۲۰۲۰ شروع به کار کرد.) بلو استریم برای عرضه گاز فقط به بازار ترکیه طراحی شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
کشورهای حوزه خلیج فارس با وجود وابستگی شدید به صنعت نفت و گاز، در سال‌های اخیر اهداف جدید و نسبتا مشابه و گسترده ای را برای کسب بیشتر انرژی‌های غیرفسیلی به ویژه انرژی خورشیدی اعلام کرده‌اند.
معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از راه‌اندازی آزمایشگاه و هاب بزرگ برای ۳ فناوری تحول آفرین خبر داد.
صالحی گفت: اگر قرارداد واردات گاز از ترکمنستان به ایران برای یک بازه زمانی ۱۰ تا ۱۵سال منعقد شودبه ما کمک میکند به هاب انرژی منطقه تبدیل شویم و نقشی قوی برای مدیریت گاز درمنطقه داشته باشیم.
پس از نزدیک به ۴ سال واردات گاز از ترکمنستان از سر گرفته می شود و این می تواند آغازی بر هاب گازی شدن ایران در منطقه باشد.
وزیر انرژی ترکیه اعلام کرد: روند اصلاحات قانونی در زمینه پروژه هاب گازی با روسیه آغاز شده است.
از مهمترین اتفاقات سال ۱۴۰۱ در حوزه حمل و نقل می توان به بهره برداری کریدورهای شمال به جنوب اشاره کرد.
وزارت انرژی ترکیه اعلام کرد که امیدوار است فعالیت هاب گازی این کشور در استانبول طی یک سال آینده آغاز شود.
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت داده در منطقه در آینده ای نزدیک خبر داد.
رئیس شرکت ارتباطات زیرساخت از تبدیل شدن ایران به هاب ترانزیت داده در منطقه در آینده ای نزدیک خبر داد.
معاون وزارت خارجه روسیه از پیگیری همکاری های این کشور و ترکیه در زمینه انرژی خبر داد.
طی حکمی از سوی معاون فناوری وزارت علوم پارک علم و فناوری گلستان به عنوان هاب برقراری ارتباط با کشور قزاقستان و مسئول پیگیری و توسعه تعاملات فناورانه و نوآورانه با این کشور برگزیده شد.
راه‌اندازی پروژه بندر خشک آپرین به ایجاد هاب لجستیکی در مجاورت تهران و بهبود پیشتیبانی از بازار بزرگ عرضه و تقاضای هاب تهران منجر خواهد شد.
رشت- معاون وزیر صمت با اشاره به مانع تراشی هادر بخش صنعت، تولید و اقتصاد در سنوات گذشته گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم در حوزه ریلی و بندری گیلان می تواند به هاب تجاری اوراسیا تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت سایپا آذربایجان گفت: افتتاح خط تولید محصول جدید پمپ هیدرولیک فرمان، همزمان با برگزاری نمایشگاه خودرو آذربایجان، با حضور مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، مدیران عامل شرکت های گروه سایپا، استاندار آذربایجان شرقی و مقامات استانی برگزار خواهد شد.
کابینه ترکیه قرار است در مورد پروژه هاب گازی پیشنهادی رئیس جمهور روسیه تصمیم گیری کند.
رئیس کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت: با ایجاد زیرساخت های لازم از لحاظ فیزیکی و بانکی در بحث سوآپ یا خرید گاز مازاد روسیه و ترکمنستان و بازصادرات آن به منطقه و جنوب آسیا می توان به هاب انرژی منطقه تبدیل شد؛ از طرفی باید همکاری در فروش گاز داشته باشیم و تنها به فکر سوآپ گاز روسیه نباشیم زیرا عایدی اصلی در همکاری در فروش است.
یک کارشناس اقتصادی به تابناک اقتصادی گفت: سیاست پالایشگاه فراسرزمینی و راه‌اندازی ظرفیت نیمه‌فعال پالایشگاه‌های کشور‌های همسو با توجه به بومی‌سازی تجهیزات پالایشی در کشور و خودکفایی در تولید بنزین، امری بسیار جدید و مهم بوده است.
اردوغان می گوید ترکیه و روسیه به کار بر روی هاب گازی ادامه می دهند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به فرصت تبدیل ایران به هاب گازی منطقه گفت: سناریوی ایران برای تجارت گاز با روسیه، خرید گاز از این کشور و سپس صادرات گاز خودمان به کشور‌های همسایه است.
پوتین می گوید اروپا پس از تکمیل ساخت هاب گازی در ترکیه، خریدار گاز روسیه خواهد شد.
سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد که رئیس جمهور روسیه در دیدار با همتای ترکیه‌ای خود پیشنهاد ایجاد «هاب گازی» در ترکیه برای توزیع گاز روسیه به دیگر کشورها را مطرح کرده است.
نخست وزیر مستعفی انگلیس گفت:چند ماه آینده بسیار سخت خواهد بود و قبض هاب برق می تواند عقل از سر انگلیسی ها بپراند.
وزیر بنادر و کشتیرانی هند با تاکید بر اینکه کشورش متعهد به توسعه و تجهیز بندر چابهار است اعلام کرد: این کشور به تلاش‌های خود برای تبدیل بندر چابهار به قطب منطقه‌ای ترانزیت ادامه می‌دهد.
نائب رئیس اول اتاق بازرگانی مشترک ایران و امارات گفت: امارات نقش هاب منطقه در انتقال حمل و نقل دریایی را ایفا می کند و جایگاه بسیار مهمی در توزیع مواد اولیه و کالاهای وارداتی در منطقه دارد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ