اصفهان- پروژه لرزه نگاری سیلک برای عملیات اکتشاف منابع هیدروکربوری در محدوده کویر مرنجاب از ابتدای شهریور امسال آغاز شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دانشمندان برای اثبات کارآیی روش خود توانستند دی‌ان‌ای انسانی را در ساحل رودخانه‌ای در حومه شهر ویکلو در ایرلند به دست بیاورند. آنها همچنین موفق شدند دی‌ان‌ای چهار فرد داوطلب را تنها از روی رد پاهایشان در شن و ماسه به دست آورند و (با کسب اجازه از آن‌ها) بخشی از ژنوم‌شان را توالی‌یابی کنند.
دادستان کل کشور با بیان اینکه تاکنون ۱۰۳ عنوان در حوزه حقوق عامه استخراج شده است، گفت: وقتی حقی از شهروندی ضایع می‌شود و مدعی خاصی ندارد، دادستان‌ها باید ورود کنند.
به گفته منبعی در Lylie از نقطه نظر اکولوژیکی، طلای بازیافتی بهترین گزینه است، زیرا دو سوم طلای سیاره زمین پیش‌تر استخراج شده است. در مقابل، شما حدود ۳۰۰ گرم از این فلز را با تنها یک تن زباله الکترونیکی دریافت می‌کنید.
وزیر صمت در دیدار با وزیر صنایع زیمباوه گفت: در ذخایر طلا محدودیت داریم لذا زمینه مشارکت برای حضور شرکت‌های ایرانی در زیمباوه برای استخراج و تولید طلا فراهم است.
شورای ملی تحقیقات اسپانیا شبکه‌ای به طول ۱.۶ کیلومتر از کانال‌هایی را که توسط امپراتوری روم ساخته شده بود در معرض نمایش قرار داده است. این پروژه هیدرولیک برای استخراج ۹۰۰۰ پوند طلا از لاس مدولاس منطقه کوهستانی در استان لئون مورد استفاده قرار گرفت.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: دفاع مقدس و استخراج این گنجینه و بیان هنرمندانه آن به نسل جوان قطعاً خواهد توانست گام بزرگی را در جهت آگاه سازی جوانان بردارد.
شیمیدان‌ها این روز‌ها بیش از پیش به بازیافت سیم‌کارت‌های قدیمی و دور ریخته شده می‌اندیشند و هدفشان از این کار، استفاده مجدد از بخش‌های این سیم کارت‌ها، نه در حیطه الکترونیک، بلکه در صنعت داروسازی است. سیم‌کارت‌ها دارای قطعات ریزی از نیکل، مس، نقره و طلا هستند و حالا محققان امپریال کالج لندن و دانشگاه کالیاری ایتالیا راهکاری آسان برای استخراج طلا از این زباله‌های الکترونیکی و استفاده مجدد از آن در فرآیند‌های شیمیایی برای تولید دارو یافته‌اند.
دانشمندان امپریال کالج لندن در تازه‌ترین مطالعه خود دریافتند استفاده از طلای بازیافتی از سیم کارت‌ها به جای تکیه بر فلزات کمیاب استخراج شده، می‌تواند تولید دارو را پایدارتر کند.
طلای جهانی در معاملات امروز با موج افزایشی قیمت مواجه شده و به قیمت ۱۸۰۷ دلار برای هر انس رسید.
ضایعات تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی (WEEE) معمولاً به محل دفن زباله فرستاده می‌شوند. جداسازی و استخراج اجزای این زباله‌ها به انرژی زیاد و مواد شیمیایی خاصی نیاز دارد و به همین دلیل از نظر اقتصادی گاهی به‌صرفه نیست. با این حال، این زباله‌های الکترونیکی حاوی مقدار زیادی فلز هستند که می‌توانند در طیف وسیعی از محصولات جدید مورد استفاده قرار بگیرند.
نماینده مردم میاندوآب در مجلس با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲ درصد آب مورد نیاز دریاچه ارومیه از طریق سد میاندوآب تامین می‌شود گفت: سهم آذربایجان شرقی از تامین آب مورد نیاز دریاچه ۱۲ درصد است و ۲۰ درصد نیز با بهره‌برداری از تونل انتقال آب تامین خواهد شد.
معاون رئیس دادگستری استان تهران گفت:اسامی اشخاصی که در سالهای گذشته مشمول تعدد تکرار جرم در حوزه مواد مخدر بودند، استخراج شده و در اختیار دادستانها قرار گرفت تا آسیب‌شناسی شود.
در پی حوادث اخیر در زاهدان جمعی از مردم معترض با حضور در معدن طلای تفتان موجب تعطیلی و توقف فعالیت استخراج در این معدن شدند.
عبدالله بوحبیب وزیرخارجه لبنان امروز چهارشنبه در اظهاراتی تاکید کرد: لبنانی ها بسیار امیدوارند که کشورشان به یک کشور نفتی تبدیل شود.
میشل عون رئیس جمهور لبنان امروز دوشنبه درباره آخرین تحولات مربوط به توافق ترسیم مرزهای دریایی با تل آویو اظهار نظر کرد.
منابع صهیونیستی ظهر امروز یکشنبه گزارش دادند که مقامات تل آویو از آموس هوکشتاین میانجی آمریکایی خواسته اند که به طرف لبنانی اطلاع دهد که روند استخراج گاز از میدان کاریش آغاز نشده است.
منابع عبری امروز یکشنبه اعلام کردند: استخراج گاز از میدان گازی کاریش در دریای مدیترانه، به صورت آزمایشی از امروز توسط شرکت فرانسوی انرژین، آغاز می شود.
منابع لبنانی از آغاز نشست مشورتی مقامات این کشور برای بررسی پیشنهاد آمریکا درباره ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی خبر دادند.
درآمد جهانی استخراج بیت‌کوین در بحبوحه زمستان رمزارز و بحران انرژی جهانی، به ۱۷.۲ میلیون دلار در روز کاهش پیدا کرده است.
در روز مصدومیت کریم بنزما و غیبت این ستاره فرانسوی، رودریگو و وینیسیوس جونیور در خط حمله رئال مادرید عملکرد درخشانی داشته و عامل اصلی برتری ۱-۴ این تیم در برنابئو برابر مایورکا لقب گرفتند.
در روز مصدومیت کریم بنزما و غیبت این ستاره فرانسوی، رودریگو و وینیسیوس جونیور در خط حمله رئال مادرید عملکرد درخشانی داشته و عامل اصلی برتری ۱-۴ این تیم در برنابئو برابر مایورکا لقب گرفتند.
رئال مادرید با درخشش ستاره های برزیلی خود با نتیجه 1-4 از سد مایورکا گذشت.
فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با مصوبه امروز دولت، مراکزی که متقاضی استخراج رمزدارایی‌ها هستند دوباره می‌توانند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری بگیرند.
محققان یک روش جدید برای استخراج بی دردسر طلا از زباله‌های الکترونیکی بدون نیاز به مواد شیمیایی یا انرژی ابداع کرده‌اند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ