دستیار رئیس‌جمهور روسیه امروز ضمن تشریح ابعاد مختلف نشست روسیه و آفریقا در اجلاس سن‌پترزبورگ، از سفر «ولادیمیر پوتین» به ترکیه و چین خبر داد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
پوتین در دیدار با «لی شانگ فو» وزیر دفاع چین از روابط و همکاری‌های نظامی میان مسکو و پکن تمجید کرد.
رئیس جمهور روسیه و وزیر دفاع چین امروز در کرملین دیدار و رایزنی کردند.
امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه روز پنجشنبه ۶ آوریل در پکن و در دیدار با همتای چینی خود، شی جین پینگ از او خواست تا برای راضی کردن روسیه در جهت پایان دادن به جنگ تلاش کند.
الجزیره سفر هفته گذشته چین بینگ به مسکو را در شرایطی که دادگاه کیفری بین‌المللی حکم پیگرد پوتین را صادر کرده، حاوی ارسال پیامی نمادین به غرب دانست و آغاز فصل نوینی از مناسبات دو کشور دانست.
تصاویری از خداحافظی رئیس جمهور چین و پوتین در کرملین منتشر شده است.
طرح صلح چین زمانی که در غرب و کی یف آماده باشند، می‌تواند به عنوان مبنایی برای حل و فصل صلح آمیز در نظر گرفته شود. مذاکرات با شی جین پینگ موفقیت آمیز و سازنده بود.
رییس جمهور روسیه امروز پس از امضای اسناد مشترک با شی جین پینگ در مسکو به خبرنگاران گفت: طرح صلح چین می‌تواند مبنایی برای حل و فصل درگیری در اوکراین باشد.
در همین حال پوتین با تمجید از اقتصاد چین، حکومتداری چینی را از دیگر کشورها موثرتر دانست. به گفته رییس جمهوری روسیه "چین یک سیستم بسیار موثر برای توسعه کشور و قدرتمند کردن آن به وجود آورده است. این نظام از کشورهای دیگر موثرتر است."
رسانه ها از آغاز دیدار رؤسای جمهور روسیه و چین در کاخ کرملین خبر می دهند.
گزارش‌های جدید وال استریت ژورنال حاکی از آن است که شرکت‌های دفاعی دولتی چین تجهیزات ناوبری، سیستم‌های راداری و قطعات جت جنگنده را به شرکت‌های دفاعی تحت تحریم روسیه ارسال می‌کنند.
رئیس کمیسیون روابط خارجی کمیته مرکزی حزب کمونیست چین امروز در دیدار با «ولادیمیر پوتین» تصریح کرد: پکن و مسکو مداخله و تهدید را تاب نمی آورند.
چرا چین تا این اندازه اصرار می‌ورزد تا تمایلی به استفاده از عنوان "دوستی" نداشته باشد؟ معنای "دوستی" روسی برای چین چیست؟
چرا چین تا این اندازه اصرار می‌ورزد تا تمایلی به استفاده از عنوان "دوستی" نداشته باشد؟ معنای "دوستی" روسی برای چین چیست؟
سخنگوی کرملین از رایزنی پوتین و همتای چینی وی در روزهای پایانی سال جاری میلادی خبر داد.
چای پوست پرتقال از گذشته‌های دور در طب سنتی چین به منظور التیام بسیاری از بیماری‌ها و حفظ سلامت شخصی استفاده می‌شود. این ترکیب نه تنها مملو از ویتامین ث است، بلکه مقدار زیادی پکتین را هم در خود جای داده است.
این روز‌ها رسانه‌های دولتی چین به جنگ پوتین علیه اوکراین می‌پردازند. با حرکت روسیه به سمت بسیج نیرو‌های ذخیره و تهدید به استفاده از تسلیحات هسته‌ای تغییر لحن در سرمقاله مطبوعات دولتی و رسانه‌های چین آشکار است.
این سخنگوی وزارت خارجه چین در نشست خبری روز گذشته خود نیز تاکید کرد که چین و اوکراین دو شریک راهبردی هستند و از زمان ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور از 30 سال قبل، همکاری در زمینه های مختلف بین دو کشور پیشرفت خوبی داشته است.
«شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولادیمیر پوتین» همتای روس او هفته جاری در اولین دیدار رو در رو پس از حمله روسیه به اوکراین لحن متفاوتی را در اظهارنظرهای عمومی خود بیان کردند، اما جای تردیدی باقی نگذاشتند که شراکت استراتژیک «بدون محدودیت» کشورهای‌شان حفظ خواهد شد.
رئیس جمهور روسیه از اقدامات تحریک آمیز آمریکا در شرق آسیا و منطقه تایوان انتقاد کرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به صورت جداگانه با همتایان خود از چین، ایران، پاکستان، قرقیزستان، ازبکستان، مغولستان و ترکیه دیدار خواهد کرد.
سفیر روسیه در چین اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» و «شی جین پینگ» در حاشیه نشست سازمان همکاری شانگهای که ۱۵ و ۱۶ سپتامبر در سمرقند ازبکستان برگزار می شود، دیدار خواهند کرد.
سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه (کرملین) اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» از رزمایش مشترک میان این کشور و چین بازدید کرد.
بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
بسته ویدیویی «تابناک»؛ مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ