«زهرا. ج» دانشجوی مقطع دکتری رشته برق دانشگاه تهران پیش ازظهر روز شنبه، ۱۲ آذر ماه از راه‌پله طبقه دوم دانشکده برق قدیم واقع در دانشکده فنی (امیرآباد شمالی) به پایین می‌پرد. بررسی‌ها حاکی از آن است که این دانشجو در مخالفت با درخواست استاد مبنی بر درج نام یک فرد در مقاله‌اش که هیچ ارتباطی با مقاله وی ندارد، اقدام به خودکشی می‌کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
حسنایی گفت: نمی‌شود دانشجو بدون حجاب وارد دانشگاه شود، بعد بگوید اول من را به کمیته ببرید، حکم بدهید و بعد ممنوع الورودم کنید! اصلا از ابتدای امر ورود چنین دانشجویی به هر دانشگاهی ممنوع است. اگر دانشجویی با حجاب وارد دانشگاه شد بعد کشف حجاب کرد، منطق در خصوص برخورد با او چه می‌گوید؟ می‌توان گفت فقط ورود به دانشگاه بدون حجاب ممنوع است بعد هر کاری خواستند بکنند؟
عضو کمیسیون آموزش دیده‌بان عدالت و شفافیت در پایان می‌گوید: «اگر کنکور باشد وزیر که دیگر نامه نمی‌نویسد. ما هر وقت از آزمون کنکور فاصله گرفتیم حتما شکست می‌خوریم، مگر این‌که حتما نظارت باشد، ما نظارتی نداشتیم که رتبه ۱۷۵ هزار دارد تحصیل می‌کند، به ما هم می‌خندد، بیش از ۷۰ درصد افرادی که با همین مصوبه (تبصره سال ۱۳۹۶ مصوبه ۷۳۵) وارد دانشگاه شدند در تهران تحصیل می‌کنند.»
مادر زهرا گفت او دو شب قبل از حادثه به ما و یکی از دوستانش گفته بود: «به کشفی رسیدم که جایزه نوبل فیزیک را می‌گیرد. می‌ترسم اگر کسی بفهمد، آن را به زور از چنگم درآورد یا بلایی سرم بیاورند.»
رییس دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: در حوادث سال ۱۴۰۱، هشت دانشجو در دانشکده ما، دستگیر شدند پیگیری کردم ۷ دانشجو مربوط به سهمیه ایثارگران بودند. پدر‌های آن‌ها جانباز و شیمیایی و سپاهی بودند.
برای نخستین بار اعترافات دانشجویان دانشگاه شریف که قصد عملیات تروریستی داشتند را در این فیلم مشاهده می‌کنید.
یکی از خانم‌های دانشجوی علامه طباطبایی می‌گوید: شنبه امتحان دانشگاه داشتم، از ترس یخبندان جاده و اینکه به‌موقع برای امتحان حاضر نشوم، با هواپیما به تهران آمدم، اما همان شب اعلام کردند امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی برگزار نمی‌شود. من نزدیک به یک میلیون تومان هزینه بلیت دادم، حالا همسرم می‌گوید با این شرایط حق نداری برای امتحان دوباره به تهران برگردی.
بسیج دانشجویی دانشکده حقوق و علوم‌سیاسی دانشگاه تهران اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کرد.
رئیس دانشگاه تهران گفت: با افزایش ۵ برابری میزان بودجه مربوط به بورسیه دانشجویان افغان، برای سال جاری ۲۰ میلیارد تومان برای تأمین منابع مالی این بورسیه اختصاص داده شده است.
استاد سابق دانشگاه تهران گفت: آیا ظرف ۵۰ سال گذشته، یک استاد یا دانشجوی ایرانی به کره شمالی رفته است؟ اصلا جایگاه دانشگاه‌های کره شمالی در عرصه بین المللی کجا است؟ متاسفانه طرح چنین مسائلی به جز اینکه حب و بغض و کینه مردم را تشدید کند، نتیجه دیگری ندارد.
دانشجوی دکتری حقوق بین الملل دانشگاه تهران نکات و ابعاد جدیدی درباره حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل متحد بیان کرد.
بعد از اقدام به خودکشی یکی از دانشجویان دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران در تاریخ ۱۲ آذر ماه سال جاری که منجر به فوت این دانشجو شد، به فاصله کوتاهی در ۱۹ آذر ماه خبر دیگری از اقدام به خودکشی دانشجوی دیگری از دانشکده متالوژی این دانشگاه به گوش رسید که خوشبختانه اقدام به موقع مدیریت دانشگاه از مرگ این دانشجو جلوگیری کرد.
دانشجوی دانشگاه تهران موفق به طراحی و ساخت نمونه آزمایشگاهی سامانه‌ای شدکه با بهره‌گیری از داده‌های آب‌شناسی و ژئوشیمیایی و استفاده از هوش مصنوعی میتواند زمان و مکان زمین‌لرزه را تخمین بزند.
رئیس جمهور در ابتدای صحبت در دانشگاه تهران خطاب به دانشجوی معترض گفت: ان شاء‌الله به دانشگاهتان می‌آییم و همه حرف هایتان را در دانشگاه خودتان گوش می‌دهیم.
یکی از دانشجویان فنی دانشگاه تهران می‌گوید: دانشجویی که اقدام به خودکشی کرد را از دور می‌شناختم. حدودا ۳۰ سال داشت. استاد راهنمایش بدون هماهنگی خاصی با او اسم یکی از دانشجویان دیگر را نیز در رساله پژوهشی او آورده بود که روز ۱۲ آذرماه همین موضوع منجر به بحث بین دانشجو و استاد می‌شود و دانشجو بر اثر فشار روحی که به او وارد شده بود اقدام به خودکشی می‌کند. چنین موضوعاتی در دانشگاه تهران که اساتید به دانشجو اجبار می‌کنند در رساله‌های‌شان نام دانشجوی دیگر قید شود موضوعی عادی است، اما خب همه ظرفیت روحی مشابهی ندارند.
در پی اقدام به خودکشی دانشجوی دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تهران، روابط عمومی این دانشگاه با صدور اطلاعیه آخرین وضعیت ابن دانشجو را تشریح کرد.
بر اساس اطلاعات منتشر شده در فضای مجازی، استاد از دانشجو می‌خواهد که نام یک فرد را در مقاله‌اش ثبت کند، اما دانشجو زیربار نمی‌رود و در اعتراض به این تصمیم استاد، اقدام به خودکشی می‌کند.
حدادعادل گفت: من ۶۰ سال پیش دانشجوی دانشگاه تهران بودم در رشته فیزیک، ما ۷۰ دانشجو بودیم که فقط سه دختر در کلاس ما بود؛ اما الان بروید و ببینید که در همان رشته فیزیک اگر هفتاد تا دانشجو باشد، حداقل ۴۰ نفر، دختر هستند. ما منطق داریم، نباید عقب‌نشینی کنیم و عقب‌نشینی هم نخواهیم کرد.
محمدجواد ظریف، استاد دانشگاه تهران: تصویر دانشجوی زندانی، تصویر داشتن حمایت مردمی نیست. اینکه دانشجو در زندان باشد، این حتما تصویری در ذهن دیگران شکل می‌دهد که تصویر قدرت ما نیست و در این شرایط از قدرت بازدارندگی ما کم می‌کند./ جماران
۲ تن از دانشجویان دانشگاه تهران نیز دچار جراحت‌ سطحی شده‌اند، در حال حاضر ۲ کارمند حفاظت فیزیکی و دو دانشجوی دانشگاه تهران در حال مداوا هستند.
صبح امروز یک دانشجوی ارشد معدن خود را در خوابگاه کوی امیرآباد دانشگاه تهران حلق آویز کرد.
قاضی شهریاری گفت: در تحقیقات به عمل آمده و استخراج محتوای گوشی این دانشجوی پسر مشخص می‌شود وی با ارسال پیامکی از قصد خود برای خودکشی گفته بوده است.
صبح امروز یک دانشجوی ارشد معماری خود را در خوابگاه کوی امیرآباد دانشگاه تهران حلق آویز کرد.
روانپزشک مرکز مشاوره دانشگاه تهران در دی ماه ۱۴۰۰ با تشخیص مشکلات روانشناختی برای این دانشجو تشکیل پرونده داده و از اواخر سال ۱۴۰۰ تحت نظر مرکز مشاوره دانشگاه تهران بوده. طی ۹ ماه اخیر، ۱۹ بار تحت مشاوره و معاینه روانپزشک مستقر در مرکز مشاوره دانشگاه تهران قرار گرفته است.
بتول ناصری دانشجوی افغانستانی رشته دندانپزشکی دانشگاه تهران با انتشار این استوری، از عدم پذیرش دانشجویان افغان در خوابگاه دانشگاه تهران خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ