مطالعات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نشان می‌دهد حدود ۴۷ درصد زنان بالای ۵۰ سال در ایران دچار کمبود تراکم استخوان هستند، اما این رقم در بین مردان ایرانی کمتر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این میوه از منابع مناسب پتاسیم نیز محسوب می‌شود به همین دلیل به بیماران فشارخونی پیشنهاد می‌شود آلو را در سبد میوه خود داشته باشند و روزانه ۲ تا سه عدد از این میوه میل کنند.
الهی درد به سر هیچ بنی بشری ننشیند، حتی در دوره‌ای که درد کوچک و بزرگ دوا و درمان دارد، اما یک وقت درد، بی‌دوا و ‌درمان می‌شود، وقتی در عین بودن، نیست. نیست که نیست. از ۱۳ آبان تا هلال‌احمر تا ناصر خسرو تا آن یکی و این یکی، اگر هم باشد به یک تومان و دو تومان نمی‌دهند، انگار که خون پدر دلال‌ها از طلاست که این طور تعداد صفرهای هر قرص و آمپولی را بالا و بالاتر حساب و کتاب می‌کنند. وضعیت دارو خراب است، انگار جایی است میان کما و مراقبت‌های ویژه. بلاتکلیف است. صدای همه را درآورده، اما هنوز همان‌جایی هستیم که قبل‌تر هم بودیم. یعنی همین چندماه پیش که یک قرص و شربت معمولی هم پیدا نمی‌شد.
برخی افراد به دلیل داشتن حساسیت نسبت به لاکتوز، نمی‌توانند لبنیات مصرف کنند و باید کلسیم موردنیاز بدن خود را با استفاده از قرص کلسیم تامین کنند. اما بهترین زمان مصرف قرص کلسیم چه موقعی است؟
شرکت داروسازی نوو نوردیسک (Novo Nordisk) که سازنده این قرص است گفته تا اواخر سال جاری برای کسب مجوز از سازمان غذا و داروی ایالات متحده اقدام خواهد کرد تا بتواند این دارو را به بازار عرضه کند.
دریافت کننده قدرتی تیم ملی والیبال ایران گفت: شب گذشته کار من به سرم و قرص کشید و چند آمپول زدم تا بتوانم مقابل هلند بازی کنم.
لوپرامید دارویی برای درمان اسهال (آبریزش مدفوع) است. می‌تواند به اسهال کوتاه‌مدت یا سندرم روده تحریک‌پذیر (IBS) کمک کند. پرامید همچنین برای اسهال‌های مکرر یا طولانی‌مدت ناشی از بیماری‌های روده مانند بیماری کرون، کولیت اولسراتیو و سندرم روده کوتاه استفاده می‌شود. قرص ضد اسهال لوپرامید از آن دسته از قرص‌هایی است که برای اسهال و استفراغ تجویز می‌شود. این دارو با کند کردن حرکات شدید روده باعث توقف اسهال می‌شود.
قرص تمیز کننده لوازم آشپزخانه نوعی قرص طبیعی و دست‌ساز است که می‌توانید آن را به‌راحتی در منزل تهیه کنید.
یک مطالعه جدید نشان داده است که وقتی صحبت از بیماری قلبی به میان می‌آید، عادت‌های سبک زندگی معمولاً در صدر فهرست علل افزایش خطر قلبی قرار دارند. این مطالعه همچنین تاکید کرده است که بیماری قلبی همچنان عامل اصلی مرگ محسوب می‌شود، زیرا سالانه باعث مرگ میلیون‌ها نفر در جهان می‌شود.
زینک یا همان «روی» یک ماده معدنی ضروری است که در سلول‌های بدن یافت می‌شود، اما در بدن تولید نمی‌شود و باید از طریق مکمل یا مصرف غذا و نوشیدنی دریافت شود.
قرصی که هفته گذشته تایید شد، وُست (Vowst) نام دارد و مانند درمان تاییدشده تنقیه، حاوی باکتری‌های زنده است و برای استفاده افراد ۱۸ سال و بالاتر به عنوان یک درمان پیشگیرانه برای عفونت‌های مکرر باکتری کلستریدویم دیفیسیل تایید شده است.
قرص اسپانیایی حال نساجی را وخیم‌تر کرد! ۴گل در آبادان
«سارا سوتو گونزالز» از مؤسسه بهداشت عمومی بارسلون می‌گوید: «ترکیبات طلا از تکنیک‌های متنوعی برای کشتن باکتری‌ها استفاده می‌کنند. آن‌ها آنزیم‌ها را از کار می‌اندازند، عملکرد غشای باکتری‌ها را مختل می‌کنند و به DNA آن آسیب می‌زنند.»
بزرگ‌ترین اختراع تاریخ بشر چیست؟ برخی ممکن است بگویند چرخ، برخی دیگر نان برش‌خورده را بزرگ‌ترین اختراع بشر می‌دانند. اما استدلالی قوی هست که می‌گوید هیچ ماده‌ای بیش از قرص جلوگیری از بارداری جامعه را متحول نکرده است.
محققان راهی یافته اند تا مرطوب کننده های کرمی را به ماده خشک و کاغذ مانند تبدیل کنند که در صورت نیاز می توان دوباره به آن آب افزود.
دانشمندانی که یک مسیر سلولی، یا سوئیچ، پیدا کرده‌اند که توانایی شنا کردن اسپرم را مختل می‌کند، می‌گویند که امکان ساخت یک قرص ضدبارداری غیرهورمونی برای مردان، به طوری که پیش از آمیزش مصرف شود، اکنون واقع بینانه به نظر می‌رسد.
ممنوعیت فروش قرص‌های ضد بارداری در دو شهر بزرگ افغانستان، تازه‌ترین ضربه طالبان به حقوق زنان در این کشور است، در حالی که یک بار دیگر زنان افغان از آموزش عالی و حتی رفتن به دکتر به تنهایی محروم شده‌اند.
محققان دانشگاه کالیفرنیا-سانفرانسیسکو این مطالعه را برای درک تأثیر قرص‌های خواب بر روی شناخت در افراد مسن انجام دادند. آنان می‌خواستند ارتباط بین مصرف دارو‌های خواب و زوال عقل را طی ۱۵ سال در بین کاربران مشخص کنند.
صحبت از قرص جوشانی است که با اثرات زیان‌بار آلودگی هوا مقابله می‌کند و آنطور که خبرگزاری صداوسیما خبر داده است، یک شرکت دانش‌بنیان با تولید این قرص توانسته است بخشی از عوارض آلودگی هوا را کاهش دهد.
یک شرکت دانش‌بنیان با تولید قرص ضد آلودگی هوا توانسته است بخشی از عوارض آلودگی هوا را کاهش دهد.
تایباد ـ رئیس جهاد کشاورزی تایباد گفت: نانوایان تایبادی ۱۶ هزار قرص نان برای توزیع صبح امروز در بین مردم شهرستان تربت جام اهدا کردند.
مشابه رمدسیویر تزریقی ضد ویروسی، قرص VV ۱۱۶ هنوز توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تأیید نشده است.
کادل توصیه می‌کند برای جلوگیری از مشکلات خطرناک هنگام بلعیدن قرص، همیشه بهتر است آن ها را با حداقل هشت اونس آب بنوشید. او همچنین توصیه می‌کند قرص را نشسته یا ایستاده بخورید و هرگز دراز کشیده نخورید.
محققان قرص هوشمندی مجهز به حسگرهای مختلف ابداع کرده اند که میزان گلوگز در روده را می سنجد و با استفاده از یک روش کم مصرف داده ها را به خارج بدن منتقل می کند.
مدیر کل دفتر نظارت و پایش مصرف فرآورده‌های سلامت محور سازمان غذا و دارو با اشاره به تداوم ممنوعیت و خرید و فروش قرص برنج، این سم را بیشترین عامل مسمومیت در میان سموم دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ