عضو هیأت عامل و معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کاهش تراز سطح آب دریای خزر مختص ایران نیست و این چالش جدی گریبانگیر همه کشورهای حاشیه خزر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
با افت ۹متری آب، حدود ۲۴درصد از مساحت سطح خزر کوچک خواهد شد؛ معاون سازمان حفاظت محیط زیست دراین‌باره گفت: کاهش تراز آب دریای خزر در سواحل شمالی خزر به‌ویژه روسیه و قزاقستان به‌دلیل شیب ملایم و عمق کم آب‌های ساحلی، تبعات بسیار شدیدتری خواهد داشت.
مشکلی که عوامل متعددی برای رقم خوردن آن بیان می‌شود؛ از کاهش ورودی آب از جمله از رود ولگا، بزرگترین تامین کننده آب این دریاچه در نتیجه احداث سد‌های متعدد و برداشت‌های فراوان تا کاهش بارندگی و افزایش تبخیرها. مسائلی مشابه آنچه برای کاهش شدید تراز آب دریاچه ارومیه بیان می‌شود و به رغم طرح‌های به اجرا در آمده برای احیای این دریاچه، در نهایت به تبدیل عمده وسعت این دریاچه به شوره زار منجر شده است.
قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا امروز بر خلاف دیروز بدون نوسان بوده است.قیمت دلار امروز، چهار‌شنبه چهارم مرداد ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در سطح 41 هزار و 278 تومان قرار گرفته که نسبت به روز گذشته کاهش نامحسوسی داشته است.
شبکه اجتماعی "تردز" شرکت متا پلتفرم که به "قاتل توییتر" شهرت پیدا کرده، با کاهش تعداد کاربران روزانه فعال و زمان سپری شدن در این اپلیکیشن، از زمان راه اندازی شدن در آخر هفته گذشته، روبرو شده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: نظام ارزی شناور در خدمت تضعیف پول ملی است و رهاسازی نرخ ارز توجیهی ندارد. زیرا در شرایطی که تراز حساب تجاری در تابستان ۱۴۰۱، ۱۵ میلیارد دلار مثبت بوده شاهد افزایش نرخ ارز بودیم که دلیل عمده آن قیمت سازی کانال‌های تلگرامی در بازار سیاه بوده است.
مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: شرط موفقیت در صنعت خودرو اتکا به اقتصاد مقاومتی در تمام ارکان است و بر همین اساس در سایپا نیز این موضوع از ابتدای حضور تیم جدید مدیریتی در دستور کار قرار گرفته و ریسک محصول در تهدید خارجی و موانع داخلی بررسی و برنامه ریزی های مناسبی در این جهت آغاز و در حال انجام است.
قیمت نفت در پی انتشار درآمدهای مثبت شرکت‌های انرژی و آمار آمریکا که نشان داد تولید نفت کاهش و تقاضا برای سوخت افزایش پیدا کرده است، در معاملات روز جمعه، بیش از دو درصد صعود کرد اما نتوانست از کاهش هفتگی اجتناب کند.
بندرترکمن- کاهش تراز و پسروی آب خلیج گرگان سبب شده تا حدود یک سوم از این پهنه آبی به اراضی لم یزرع و محلی برای رفت و آمد خودرو مسافران تبدیل شود.
رئیس موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو گفت: تغییر اقلیم از طرف دیگر سبب افزایش سطح آب در جنوب کشور شده و ما با دو پدیده کاهش در شمال و افزایش تراز آب در جنوب روبرو خواهیم شد.
ساری- پس روی و کاهش تراز آب دریای خزر و آب های ورودی به تالاب میانکاله سبب شده تا فرودگاه بین المللی درناها با خشکی دست و پنچه نرم کند.
عدم تحول جدی در احکام بودجه و افزایش کسری تراز عملیاتی از نقاط منفی این لایحه است. همچنین از نقاط مثبت لایحه بودجه امسال، می‌توان به کاهش مالیات تولید، تهاتر نفت برای پرداخت بدهی و اجرای پروژه‌های زیرساختی و مالیات بر خام‌فروشی عنوان کرد که از اقدامات مثبتی است که در سال گذشته مجلس به بودجه اضافه کرد و امسال به لایحه اصلی نیز اضافه شده است.
مرکز پژوهش‌های مجلس در خصوص لایحه بودجه ۱۴۰۲پیش بینی کرده است که با فرض تداوم وضعیت موجود، نرخ تورم نسبت به سال ۱۴۰۱ کمتر، ولی همچنان بالای ۴۰ درصد باشد. ضمن اینکه با وجود نرخ رشد اقتصاد پایین و نرخ تورم بالا کاهش نرخ فقر دور از انتظار خواهد بود. همچنین پیش بینی می‌شود نسبت کسری تراز عملیاتی به مصارف عمومی منفی ۲۵ درصد باشد.
وزیر صمت با بیان اینکه تورم باعث شده مردم پیشرفت ها را در زندگی خود احساس نکنند، گفت: کسری تراز تجاری واردات و صادرات به ۱.۳ میلیارد دلار کاهش یافته است.
دبیر انجمن بتن آماده با بیان این‌که سهم تراک میکسرها از آلودگی هوای تهران نیم درصد است، گفت:‌ طی تعطیلی ۱۰ روزهکارخانه‌های تولید بتن آماده در تهران ۱۰۰ میلیارد تومان به این صنعت ضرر وارد شد.
اگرچه دیروز وزارت صمت دیروز وعده کاهش قیمت های کاذب در بازار داد اما بررسی ها نشان می دهد قیمت خودرو همچنان دچار تلاطم بوده و طی ۵ روز میانگین بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان گران شده است.
وزن می‌تواند یک موضوع انتخابی باشد. اگر وقتی روی ترازو می‌روید خوشحال نیستید می‌توانید تغییراتی در رژیم غذایی و شکل ظاهری بدن خود ایجاد کنید. با این وجود، کاهش وزن همیشه یک گزینه اختیاری نیست چرا که گاهی اوقات اضافه وزن می‌تواند سلامتی و تندرستی شما را به خطر بیاندازد.
تراز آب دریای خزر در حال کاهش است و در شرایط بحرانی قرار دارد و این آسیب‌هایی برای نوار ساحلی شمال کشور دارد از این رو باید برنامه ریزی‌های لازم صورت گیرد.
رئیس جمهور آمریکا طرح پیشنهادی و جنجالی نخست وزیر انگلیس درباره کاهش مالیات را «اشتباه» خواند.
اصفهان- معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: به دنبال کاهش تراز و حجم مخزن سد زاینده رود، نیروگاه برق‌آبی این از مدار خارج شد.
مرداد ۹۲ بود که به هشدار‌های خشک‌شدن دریاچه واکنش‌هایی نشان داده شد آن هم با تشکیل کارگروه نجات دریاچه ارومیه. ۶ ماه زمان برد تا برنامه ۱۰ ساله احیای دریاچه نوشته شود. البته دوسال طول کشید تا خبر‌ها از تثبیت وضعیت دریاچه و توقف روند کاهش تراز آب بگویند؛ یعنی به وقت شهریور ۹۵.
که میزان محبوبیت لیز تراس ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد و به زیر ۴۷ درصد رسید؛ آماری که از زمان رسوایی پارتی‌گیت بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس و حتی چند هفته پیش از استعفای تزرا می، سلف جانسون هم پایین‌تر است.
نایب‌رییس و سخنگوی اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری: در یک کلام باید گفت، سطح کیفی وکالت در ایران پایین می‌آید. این کاهش کیفی هم دو علت دارد؛ نخست اینکه، ورودی‌ها بر اساس ظرفیت مورد نیاز تنظیم نشده، دوم هم اینکه حداقل نمره هم لحاظ نشده است. بنابراین در جایی که نمره تراز، معیار کنترلی نباشد افت کیفیت و افت معیار علمی وکالت شکل می‌گیرد. حتی در آزمون‌های دوران ابتدایی، دبیرستان، دانشگاه و اساسا هر آزمونی برای قبولی یک حداقل نمره‌ای در نظر گرفته می‌شود. اما بر اساس قانون جدید، آزمون وکالت تنها آزمونی در کشور است که نه حداقل نمره دارد و نه ظرفیتی برای ورودی‌اش در نظر گرفته شده است.
امروز مطالبی همچون جزئیات کاهش قیمت سکه در بازار تهران، قیمت لحظه‌ای دلار و یورو در بازار، ارزش سهام عدالت در روز رشد ۱۰۴۹ واحدی شاخص چقدر شد؟، اخبار مهم کدال دوشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۱ | پرداخت سود نقدی فولاد، مجمع کاذر ۱۴۰۱ | افزایش سرمایه چه شد؟، پرسودترین صندوق‌های سرمایه گذاری در مرداد ۱۴۰۱ کدام صندوق‌ها بودند؟، پول داغ چیست؟ + فیلم، آیا باید دامنه نوسان بازار پایه هم افزایش یابد؟، خریداران این خودرو ۲۰۰ میلیون سود کردند، بازگشایی نماد پرسپولیس چه شد؟؛ در سایت نبض بورس قرار گرفته است.
شاخص کل بورس چهارشنبه ۱۸ خرداد ۱۴۰۱ در نهایت با افزایش ۴۹۱۱ واحدی بر روی کانال یک میلیون و ۵۲۰ هزار و ۲۹۸ واحد آرام گرفت. گزارش بورس امروز شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ را بخوانید.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ