کشورهای اتحادیه اروپا با تعیین سقف قیمت ۶۰ دلار برای هر بشکه نفت وارداتی از روسیه موافقت کردند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
نمایندگان کشورهای عضو ناتو و اوکراین، راهکارهای موجود در واکنش به پایان توافق صادرات غلات را مورد بررسی قرار می‌دهند.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امیدوار است که کشورهای اروپایی در خصوص کمک نظامی به اوکراین در آینده به توافق برسند.
یک نشریه آمریکایی نوشت که توافق اخیر تهران و ریاض نشان داد که کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده‌اند که بهبود روابط با ایران منفعت بیشتری برای آنها دارد.
قانونگذاران و کشورهای اروپا درباره قوانین ناظر بر استفاده شرکت های بزرگ فناوری از داده های مشتریان و موسسات به توافق نهایی رسیدند.
بلینکن گفت: «ما هنوز بر این باوریم که دیپلماسی به طور کلی بهترین راه اطمینان‌یابی پایدار، قابل راستی‌آزمایی و موثر از این است که ایران هیچ گاه به یک سلاح اتمی دست پیدا نکند. بنابراین، ما پذیرای دیپلماسی هستیم و (دیپلماسی) به وضوح، بهترین مسیر است.» همزمان با این تحولات، سی‌وپنج قانون گذار مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای به رهبران کشور‌های انگلیس، فرانسه و آلمان (تروئیکای اروپا)، سه عضو اروپایی توافق هسته‌ای (برجام) خواستند مکانیسم ماشه را ذیل برجام علیه ایران فعال کنند.
کشورهای اروپایی درباره وضع تحریم‌های جدید علیه روسیه به توافق نرسیدند و بررسی دوباره آن را به ۱۴ ژوئن موکول کردند.
وزرای کشور اتحادیه اروپا فردا برای دستیابی به اجماع در مورد قوانین جدید مهاجرت و پناهندگی تشکیل جلسه می‌دهند.
رهبران کشورهای گروه ۷ درباره نیاز به حکمرانی منطبق با ارزش ها در زمینه هوش مصنوعی مولد توافق کردند.
معاون اول رییس جمهور امضای توافق نامه اجرای پروژه کریدور شمال- جنوب را گامی مهم در روابط ایران و روسیه توصیف کرد و گفت: همه کشورهای منطقه از کریدور شمال- جنوب منتفع می‌شوند.
سفر کوهن به اسپانیا به ویژه از آن جهت اهمیت دارد که این کشور به زودی ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را بر عهده می‌گیردسفر وزیر خارجه اسرائیل به اسپانیا در راستای تلاش‌های این رژیم برای ایجاد یک ائتلاف چندجانبه با کشور‌های اروپایی در مقابل برنامه هسته‌ای ایران است.
سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه ۲۵ آوریل- ۵ اردیبهشت به وقت محلی در جمع خبرنگاران در نیویورک در پاسخ به اینکه آیا برجام مرده است؟ گفت که با توجه به این واقعیت پیش می‌‌‌رویم که مدت‌‌‌ها پیش توافقی در مورد احیای آن حاصل شد و اکنون، به دلایلی، کشورهای اروپایی شور و شوق خود را از دست داده‌اند، آمریکایی‌ها، از طریق منابع مختلف، قبلا به طور ناشناس، اعلام می‌‌‌کنند که باید به دنبال چیز دیگری بود.
رئیس جمهور سوریه در گفتگو با یک رسانه روسی، سیاست های کشورهای غربی را به شدت زیر سوال برد.
نماینده مردم اهواز در مجلس گفت: توافق ایران و عربستان به نفع کشورهای منطقه است و نشان می‌دهد اختلافات با گفتگوی بین بخشی درون منطقه قابل حل است.
کشورهای عربی با صدور بیانیه‌های جداگانه ای از توافق امضا شده میان عربستان و ایران مبنی بر از سرگیری روابط دوجانبه استقبال کردند.
روسای جمهور ترکیه و روسیه توافق کرده‌اند تا با استفاده از گندم روسیه آرد تولید کرده و به کشورهای فقیر بدهند.
«ریشه مواضع تند فعلی اروپا علیه ایران را باید در اعتراضات اخیر در کشورمان، تحلیل اروپا از عدم اراده جدی ایران جهت حصول توافق اتمی با غرب، و در نهایت، حساسیت اروپا در مورد معادله جنگ اوکراین و طرح ادعا‌های مختلف در مورد دخالت و کنشگری فعال ایران در قالب آن جستجو کرد. تهران باید با تمرکز بر این موارد، روند و موج ایجاد شده علیه خود را معکوس کند و روند دیپلماتیک با اتحادیه اروپایی و کشور‌های مهم آن را از تنش‌زایی فزاینده به سمت آرامش و ثبات سوق دهد.»
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد که وزرای خارجه کشور‌های اروپایی در روز دوشنبه بر سر تحریم ایران به توافق رسیدند.
کشورهای گروه هفت و استرالیا از دستیابی به توافق برای تعیین سقف قیمت نفت روسیه خبر دادند.
کشورهای استرالیا و ژاپن امروز (شنبه) از توافق برای گسترش همکاری‌های امنیتی خبر دادند.
کوشنر مدعی است که شش کشور دیگر در حال بررسی عادی سازی روابط با اسرائیل در دوران ترامپ بودند.
کوشنر مدعی است که شش کشور دیگر در حال بررسی عادی سازی روابط با اسرائیل در دوران ترامپ بودند.
کشورهای آلمان، انگلیس و فرانسه امروز شنبه در بیانیه ای مشترک مدعی شدند که مواضع اخیر جمهوری اسلامی تردیدهای جدی را در مورد قصد این کشور در خصوص بازگشت به توافق هسته ای بوجود آورده است.
دولت نجات ملی یمن به همه کشورهای عضو سازمان ملل اعلام کرد که هر گونه توافق با کشورهای عضو ائتلاف متجاوز یا دولت دست نشانده باطل و ملغی است.
کشور‌های اروپایی با رد برخی خبر‌ها درباره افشای جزئیات توافق احتمالی احیای برجام، تأکید کردند که مقام‌های اروپایی و آمریکایی در حال بررسی واکنش ایران هستند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ