جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: با بررسی اطلاعات موجود، احتمالا ایران این حمله را از طریق پهپاد انجام داده است. هیچ توجیهی برای این حمله - که آخرین مورد از اقدامات این چنینی و فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده است - وجود ندارد.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون وزیر امور خارجه ایران مدعی شد که ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود را دریافت کرده‌ است.
دو منبع مطلع ادعا کرده‌اند این توافق در ماه مارس تقریبا کامل شده بود، اما مذاکرات در این‌باره به دلیل دستگیری یکی از دو تبعه ناشناس آمریکایی توسط ایران متوقف شد.
یک پایگاه خبری آمریکایی در گزارشی ادعایی به نقل از منابع آگاه مدعی شد که مقامات ایران و آمریکا ماه گذشته (میلادی) در گفتگو‌هایی غیرمستقیم در عمان شرکت کرده‌اند.
آکسیوس مدعی شد: دولت آمریکا چند هفته قبل پیشنهاد همکاری در خصوص برنامه نظامی مشترک درباره ایران را به اسرائیل ارائه داده است.
دولت آمریکا مدعی شد که ایران در منطقه از طریق «نیرو‌های نیابتی و گروه‌های شریک مانند حزب‌الله و حماس» از اقدامات تروریستی در بحرین، عراق، لبنان، سوریه و یمن حمایت کرده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ایران برای سیستم بین المللی چالش‌های دیگری نیز ایجاد می‌کند که بر چین نیز تاثیر می‌گذارند. این چالش‌های ایران، آمریکا را نیز شدت نگران می‌کند.
یک رسانه آمریکایی مدعی شد دولت این کشور معافیت برخی از تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران را تمدید کرده است.
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد: ایرانی‌ها از این اقدام عصبانی شده اند آن‌ها به این قطعنامه اعتراض کردند. من نمی‌دانم چرا می‌خواهند در این کمیسیون حضور داشته باشند، اما اکنون می‌دانند اگر می‌خواهند در این کمیسیون باشند باید رفتار خود را تغییر دهند.
رابرت مالی مدعی شد: قطعنامه شورای حقوق بشر سازمان ملل مورد حمایت بیش از ۲۴ کشور از سراسر دنیا قرار گرفت و بر خلاف ادعای حکومت ایران، اقدامی غربی نبود.
آمریکا مدعی شد که ارزیابی ها نشان می دهد ایران عامل حمله پهپادی به یک نفتکش در دریای عمان بوده است.
واشنگتن پست مدعی شد که آمریکا در واکنش به گزارش‌های(کذب) درباره برنامه‌ریزی ایران جهت حمله به عربستان، جنگنده‌های خود را به حریم هوایی تهران فرستاده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: مقام‌های ایرانی به‌صراحت اعلام کرده‌اند که این توافقی نیست که آن‌ها آماده پذیرش آن باشند، توافق برای احیای برجام در آینده نزدیک قطعا دور از ذهن است.
یک سایت روسی نوشت احتمال دارد اسلواکی جایگزین ایران در جام جهانی کشتی آزاد به میزبانی آمریکا شود.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: از زمان پاسخ‌های ایران، شکاف‌ها همچنان پابرجا است. پاسخ‌های ایران ما در جایگاهی قرار نداد که توافق را به نتیجه برسانیم.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد میزان همسویی در به نتیجه مذاکرات احیای توافق هسته ای ایران کمتر شده است.
«وِدانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ساعاتی بعد از ارسال پاسخ ایران به «انریکه مورا» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، با تلاش برای انداختن توپ در زمین ایران، مدعی شد که پاسخ تهران سازنده نبود.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
یک مقام دفاعی آمریکا مدعی شد که نیروهای آمریکایی به طور مستقیم با ایرانیان ارتباط برقرار کردند و از آن‌ها خواستند که پهپاد را پس بدهند.
بایدن مدعی شد: این حملات با هدف دفاع از امنیت نیرو‌های ما و تضعیف و مختل کردن سلسله حملات علیه منافع آمریکا انجام شد. ایالات متحده این اقدام لازم را مطابق با قوانین بین المللی و اصل حق دفاع از خود انجام داده است.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا باز هم تلاش کرد که توپ را به زمین تهران بیندازد و مدعی شد که به محض اعلام پایبندی ایران به برجام، واشنگتن به توافق بازخواهد گشت.
بر اساس گزیده‌هایی از متن پیش‌نویس پیشنهادی اتحادیه اروپا که پولتیکو ادعا می‌کند به آن دست یافته است، تحریم‌های آمریکا علیه سپاه پاسداران ایران با هدف احیای توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ کم‌رنگ می‌شود و راه را برای تهران هموار می‌کند تا از بررسی بیشتر سایت‌های هسته‌ای که مشکوک خوانده می‌شود، خودداری کند.
وزیر خارجه آمریکا در توییتی مدعی شد: «پیام ما به ایران روشن است: ما تهدید به خشونت علیه آمریکایی‌ها را تحمل نخواهیم کرد - و این قطعاً شامل مقامات دولتی سابق نیز می‌شود. هر حمله‌ای با عواقب شدید روبرو خواهد شد».
سی‌ان‌ان مدعی شد که طبق اظهارات جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا و تصاویر ماهواره‌ای ادعایی که منحصراً توسط CNN به دست آمده است، یک هیئت روسی از ژوئن حداقل دو بار از یک فرودگاه در مرکز ایران بازدید کرده تا پهپاد‌های دارای قابلیت حمل سلاح را بررسی کند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ