پلیس جمهوری چک از تحویل بسته‌های مشکوک به سفارت اوکراین در پراگ و کنسولگری این کشور در شهر برنو خبر داد که در یکی از آنها «پوست و بافت زنده حیوانات» کشف شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
وزیر خارجه دانمارکی در این تماس تلفنی ضمن ابراز ناراحتی خود از حملات علیه قرآن کریم در مقابل سفارتخانه‌های برخی کشور‌های اسلامی از جمله الجزایر در کپنهاگن، عذرخواهی کرد.
پرداخت خسارات به سفارتخانه‌های خارجی از طرف دولت از بودجه کشور برای ترمیم خسارات یا خرابی‌ها بی‌آنکه گروه‌های خودسر و تندرو و افراطی مورد مؤاخذه جدی قرار گیرند، زمینه تکرار چنین رفتار‌های غیرقانونی را فراهم می‌کند و موجب می‌شود تا انگیزه برای چنین گروه‌هایی و چنین اقداماتی بیشتر شود.
وزیر امور خارجه کشورمان و وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه اجلاس وزرای امور خارجه گروه بریکس با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.
قرار است سفارتخانه‌های سوریه و عربستان سعودی در ریاض و دمشق فعالیت خود را از سر بگیرند.
سفارتخانه‌های ایران و مصر به‌زودی بازگشایی می‌شود
امیرعبداللهیان درباره زمان بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان با توجه به فرارسیدن موعد دو ماهه، توضیح داد: همکارانم چند هفته‌ای هست که در تلاشند سفارتخانه و سرکنسولگری‌مان آماده بازگشایی شود.
جزئیات بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و عربستان از زبان سخنگوی وزارت امور خارجه را مشاهده میکنید.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: برای فعال‌سازی سفارتخانه‌های ایران و عربستان یکسری مقدمات لازم است که در حال انجام است و سپس تبادل سفرای دو کشور انجام خواهد شد.
با ادامه خروج اتباع خارجی از سودان، سفارتخانه‌های ژاپن، هلند و کانادا در سودان تعطیل شدند.
سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به توافقات اخیر ایران و عربستان برای از سرگیری روابط و بازگشایی سفارتخانه‌های دو کشور در تهران و ریاض اظهار کرد: بر اساس توافق صورت گرفته بین ایران و عربستان، هیئت فنی عربستان سعودی در روز شنبه وارد تهران شد و این هیئت در تهران و مشهد، اکنون مشغول بررسی شرایط و زمینه سازی برای بازگشایی سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد است
سفیر ایران در چین در خصوص زمان بازگشایی نمایندگی‌های ایران و عربستان گفت: زمان بندی مشخص شده، اما امکان اعلام جزئیاتش وجود ندارد.
سابقه وزارت خارجه ایالات متحده و سفارتخانه‌های آمریکا در کارشکنی صدور ویزا برای تیم‌های ورزشی ایران، باعث ایجاد تردید و حساسیت نزد مدیران و رسانه‌های ورزشی در ایران شده است.
عضو هیئت پارلمانی ایرانی اعزامی به بحرین با اشاره به ابراز تمایل بحرین‌ها برای سفر رئیس مجلس کشورمان به این کشور گفت: رئیس مجلس بحرین به ما گفت که قصد دارد در فرصتی مناسب به ایران سفر کند.
کارشناس مسائل منطقه‌ای گفت: به نظر می‌رسد امید‌ها برای برقراری رابطه تا بهار آینده بین ایران و عربستان بسیار بالا است و احتمالا سفارتخانه‌های ایران و عربستان تا اردیبهشت ماه آینده باز گشایی می‌شوند و هیات‌های دیپلماتیک به پایتخت‌های دو کشور اعزام می‌شوند.
سرپرست وزارت امور خارجه دولت موقت طالبان در افغانستان خواستار بازگشایی نمایندگی‌ های دیپلماتیک کشورهای اروپایی در کابل شد.
سعیدی می‌گوید: با توجه به سوابقی که آقای لاریجانی داشته و همچنین روابطش با سفارتخانه‌های خارجی، امیدوارم که او در دام استعمار پیر، کشور انگلیس نیفتد و آن تعبیری که آقا دارند راجع به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی، شامل حال آقای لاریجانی نشود.
در سومین سالروز ترور حاج قاسم سلیمانی در مقابل تعدادی از سفارت خانه‌های کشورهای متحد نظامی ایالات متحده آمریکا و عضو ناتو بنرهایی با شعار "انتقام می‌گیریم" نصب شده است.
شرکلیف در توئیتی چند عکس از پاکسازی دیوار سفارت منتشر کرد و از سفارتخانه‌های آلمان، کره جنوبی، فرانسه، ایتالیا، برزیل و ... که در این عملیات به او کمک کرده بودند تشکر کرد. شرکلیف همچنین از برخی عابران نیز قدردانی کرد.
مقامات اسپانیا اعلام کردند که بسته‌های پستی حاوی مواد منفجره که در طول هفته گذشته به برخی سفارتخانه‌های این کشور ارسال و منفجر شده، احتمالا کار یک «شخص» بوده و روسیه در آن دخالتی نداشته است.
یوسف نوری در خصوص تحصیل دانش آموزان ایرانی در مدارس وابسته به سفارتخانه‌های خارجی، گفت: ما به این مدارس اصلا مجوزی نداده ایم، مدارس سفارتخانه‌ها در ایران باید مختص کارگزاران آن کشور باشد.
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل گفت: دولت‌های خارجی و سفارتخانه‌های آنها در تهران در امور داخلی ایران دخالت نکنند.
برخی سفارتخانه‌های اروپایی، به‌ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده‌اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: ارتباط حملات به سفارتخانه‌های ایران با حمایت سیاسی غرب از اغتشاشگران غیر قابل‌کتمان است.
ناصر کنعانی درباره تعرضات در خارج از کشور گفت: بر مبنای کنوانسیون وین، کشورهای پذیرنده موظف هستند همه امکانات و تدابیر لازم را برای فعالیت امن نمایندگی‌های دیپلماتیک فراهم کنند.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ