در پی حوادث هفته گذشته دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، خوارزمی واحد کرج و صنعتی اراک شاید بتوان ادعا کرد، دانشگاه‌های کشور با یک بحران جدی یعنی موج مسمومیت غذایی دسته‌جمعی دانشجویان مواجه هستند؛ موضوعی که از سازمان امور دانشجویان انتظار می‌رود به عنوان یک نهاد ناظر بر امور دانشجویی هر چه زودتر به آن ورود کرده و ادامه این زنجیره را متوقف کند.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
شما نمی‌توانید میکروب‌هایی که باعث مسمومیت غذایی می‌شوند را بچشید، بو کنید یا ببینید. چشیدن تنها مقدار کمی از ماده غذایی می‌تواند شما را بیمار کند. زمان ذخیره‌سازی مواد غذایی را بررسی کنید تا ببینید چه مدت می‌توانید مواد غذایی را به صورت ایمن نگهداری کنید. وقتی زمان تمام شد، آن را بیرون بیندازید.
در این حادثه که بر اثر نشت کلر از داخل مخزن و لوله‌های انتقال آن به داخل محوطه استخر رخ داده است، ۳۴ نفر از بانوان از گروه‌های سنی مختلف دچار مسمومیت شدند.
همام طارق، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به دلیل مسمومیت غذایی، چهار روز گذشته را در بیمارستان بستری شده است.
همام طارق، بازیکن تیم ملی فوتبال عراق به دلیل مسمومیت غذایی، چهار روز گذشته را در بیمارستان بستری شده است.
بیشتر اعضای تیم ملی جوانان کشورمان، از کشتی‌گیران گرفته تا کادرفنی، در حین برگزاری مسابقات جوانان جهان در اردن دچار مسمومیت شدند.
بر اساس اعلام اورژانس تهران، سه نفر از آنها به بیمارستان بهارلو و چهار نفر نیز به بیمارستان لقمان منتقل شدند.
مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: نیروهای اورژانس ۷ نفر را به دلیل مسمومیت الکلی به بیمارستان منتقل کردند.
رئیس مرکز اورژانس استان تهران، از عملیات اورژانس برای نجات چند شهروند که با گاز کلر در استخر مسموم شده بودند، خبر داد.
یکتاپرست گفت: ساعت ۲۱:۱۵ شب گذشته، ۱۳ نفر از مسافران این اتوبوس، در راه بازگشت به اراک ۱۵ کیلومتری سمنان، بعد از صرف غذا در کاروان با علائم تهوع و استفراغ به مراکز درمانی اعزام شدند.
حسین پور با عنوان اینکه تا این زمان ۱۱ نفر بدلیل مسمومیت با الکل راهی بیمارستان شده اند گفت: از این تعداد ۶ نفر با رضایت شخصی مرخص، ۲ نفر بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه آی سی یو بستری اند و ۳ نفر دیگر با علائم تاری دید و سرگیجه در بخش بستری و تحت نظر هستند.
تزریق بوتاکس ممکن است به پیشگیری از میگرن کمک کند.داروی تزریق بوتاکس از همان سمی ساخته می‌شود که باعث ایجاد نوعی مسمومیت غذایی به نام بوتولیسم می‌شود. اما اشکال سم بوتولینوم تصفیه شده که توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی دارای مجوز استفاده می‌شود، استاندارد‌های کنترل پزشکی را برآورده می‌کند. این استاندارد‌ها توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده تایید شده است. به عنوان یک قاعده، سموم باکتریایی که برای اهداف پزشکی استفاده می‌شوند، در صورت استفاده صحیح مضر نیستند.
یکی از مشکلات اساسی در تهیه انواع شور و ترشی، کپک‌ها هستند، اما زیاد نگران نباشید، چون با دانستن برخی ترفند‌ها می‌توانید از کپک زدن انواع ترشی جلوگیری کنید. کپک‌هایی که روی ترشی تشکیل می‌شوند، سم خطرناک مایکوتوکسین تولید می‌کنند که باعث نرم شدن مواد غذایی و تغییر طعم و رنگ آن‌ها می‌شوند. این سم می‌تواند باعث بروز مسمومیت غذایی هم شود. در اینفوگرافیک زیر با روش‌هایی برای کپک نزدن ترشی آشنا می‌شوید.
برنج پس از پختن در دمای اتاق می‌تواند حاوی باکتری‌های مختلفی باشد که تکثیر می‌شوند و سموم مضر را آزاد می‌کنند. این گاهی اوقات منجر به مسمومیت غذایی با این باکتری می‌شود. بسته به نحوه تهیه، پخت و نگهداری برنج پس از پختن، می‌توانید از این امر اجتناب کنید.
باکتری E. coli یکی از علل مسمومیت غذایی است، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که این میکروب‌های نهفته در گوشت ممکن است عامل تقریباً نیم میلیون مورد عفونت دستگاه ادراری باشند.
پنج بازیکن تیم ملی هلند به دلیل مسمومیت غذایی بازی فردا شب برابر فرانسه را از دست دادند و حالا دلیل مسمومیت آنها مشخص شده است.
دکتر پهلوان خاطر نشان کرد: این مسمومیت به احتمال زیاد از نوع مسمومیت غذایی است، اما علت دقیق آن پس از تکمیل و آماده شدن نتایج آزمایشات مشخص می‌شود.
مصرف برنج خام یا نیم پز می‌تواند خطر مسمومیت غذایی را افزایش دهد. این به این دلیل است که برنج می‌تواند حاوی باکتری‌های مضر مانند باسیلوس سرئوس (B. cereus) باشد. B.cereus نوعی باکتری است که معمولا در خاک یافت می‌شود و می‌تواند برنج خام را آلوده کند. این باکتری می‌تواند هاگ تشکیل دهد، که می‌تواند به عنوان یک سپر عمل کند و به B.Cereus اجازه می‌دهد تا از پخت و پز زنده بماند.
منابع وابسته به رژیم صهیونیستی از مسمومیت دهها نظامی این رژیم به علت خوردن غذای مسموم خبر دادند.
حدود ۱۲۰۰ دانشجو در سه دانشگاه قربانی انتفاع مشترک مسئولان و پیمانکاران شدند؛ مدیر روابط عمومی دانشگاه صنعتی اصفهان، پیش از آنکه نتایج بررسی‌های تخصصی معلوم شود، آلودگی غذایی را قاطعانه تکذیب کرده است.
شیگلوز یا اسهال خونی باسیلی، از بیماری‌های باکتریایی روده و نوعی کولیت التهابی عفونی است که به وسیله یکی از انواع شیگلا و از جمله شیگلاسونئی ایجاد می‌شود. تمام زیرگونه‌های شیگلا، از عوامل اصلی بروز اسهال‌های حاد خونی هستند و در حالی که آلودگی آب یا غذا باعث بروز این نوع از مسمومیت باکتریایی می‌شود، راه مسمومیت با این باکتری، خوردن آب یا غذای آلوده و ورود باکتری به دستگاه گوارش است که از طریق تهاجم به سلول‌های پوششی روده بزرگ و انتهای روده باریک سبب زخم مخاطی خونریزی‌دهنده همراه با ترشحات التهابی می‌شوند.
یک دانشجو گفت: ادعای دانشگاه به هیچ وجه پذیرفتنی نیست؛ تمام دانشجویانی که بیمار شده‌اند از غذای سلف مصرف کرده‌اند.
غذا‌های جامد نخورید، سعی کنید مواد غذایی نیمه جامد و مایع مصرف کنید، زیرا این نوع مواد غذایی فشار روی دستگاه گوارش شما را کاهش می‌دهند و به بهبودی سریع کمک می‌کنند.
در صورت مسمومیت غذایی این نکات را رعایت کنید
یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به شرایط خوب بورس در آغاز سال ۱۴۰۱ ابلاغ و تعیین‌تکلیف بودجه و مباحث مرتبط با برجام کنار عقب‌ماندگی بازار از بازارهای موازی را عامل بهبود روند معاملات بازار سرمایه در سال جدید دانست.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ