رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: پس از رصد تحرکات عناصر عمده و قاچاقچیان کلان مواد مخدر مأموران انتظامی شهرستان جاسک از انتقال محموله مواد مخدر به وسیله یک دستگاه کامیون متعلق به سوداگران مرگ باخبر شدند و پس از تعقیب و گریز این کامیون، ضمن توقیف آن در بازرسی به عمل آمده، ۹۶۲ کیلوگرم ماده مخدر از نوع هروئین را که به صورت کاملا ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف و ضبط کردند که بنابر اعلام ضابطین این میزان کشفیات در ۱۰ سال گذشته در سطح استان هرمزگان بی سابقه است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
دبیر چهارمین دوره المپیاد استعدادهای برتر ورزش کشور گفت: المپیاد بزرگترین رویداد ملی ورزش محسوب می‌شود و به جرات می‌توان گفت نتایج بسیار مثبت و تاثیرگذاری برای ورزش خواهد داشت.
دانشمندان اعلام کردند بقایای نهنگی را کشف کرده‌اند که نزدیک به ۴۰ میلیون سال پیش میزیسته است، به گفته آن‌ها این نهنگ احتمالا سنگین‌ترین جانوری است که تا به حال روی زمین زندگی کرده است. مدت‌ها بود که نهنگ آبی به عنوان بزرگترین و سنگین‌ترین حیوان تاریخ شناخته می‌شد. گفته می‌شد این موجود حتی از تمام دایناسورهای غول پیکر که در گذشته‌های دور زندگی می‌کردند نیز سنگین‌ وزن‌تر است./خبرفوری
خاک مملو از ویروس‌های غول‌پیکری با عرض ۶۳۵ نانومتر است. این ویروس‌های عظیم، اگرچه از بزرگترین ویروسی که تا به حل کشف شده، (با عرض ۱۵۰۰ نانومتر) کوچک‌تر هستند، ولی به مراتب بزرگ‌تر از ویروس‌هایی هستند که انسان‌ها معمولا با آن‌ها روبرو می‌شوند (مثلا ویروس کووید ۱۹، بین ۵۰ تا ۱۴۰ نانومتر عرض دارد).
معمولا فسیل‌ها به صورت تکه تکه یافت می‌شوند، اما جمجمه‌ای که کشف شد بسیار کامل بود و یک فک کامل داشت که چنین اتفاقی بسیار نادر است.
زنبور غول پیکر والاس یکی از بزرگترین زنبور‌های جهان است که در جنوب آسیا و جنوب شرقی آسیا دیده می‌شود. این زنبور از خانواده Apidae و از زیر گونه Megachile است. این زنبور‌ها به طول تقریبی ۴ سانتی‌متر و وزن شان به حدود ۲٫۵ گرم می‌رسد.
دوربین نور مرئی اقلیدس به آن امکان اندازه‌گیری شکل کهکشان‌ها را می‌دهد، در حالی که طیف‌سنج مادون قرمز نزدیک و نورسنج آن به آن اجازه می‌دهد تا فاصله کهکشان‌ها را اندازه‌گیری کند.
گمان می‌رود این پایگاه نظامی که در سایت باستان شناسی «تل کیسون» قرار دارد، متعلق به نظامیان ارتش کمبوجیه، بزرگترین پسر کوروش کبیر باشد و در جریان حملات ایرانیان به مصر باستان در سالهای ۵۲۰ قبل از میلاد ساخته شده باشد.
سکه‌های طلا مجموعا در هشت قوطی فلزی دفن شده بودند. قوطی‌ها بعد از گذشت بیش از یک قرن حالا کاملا زنگ زده بودند، اما درخشش سکه‌های طلا درست مثل زمانی بود که از ضرابخانه بیرون آمده بودند.
دبیر جدید ستاد امر به معروف گفت: گروهی کارشناس در گوشه‌ای نشسته و بر اساس مصادیق جرم، از نگاه جرم شناسی به موضوع نگاه کرده و مصادیق بی حجابی، بدحجابی و کشف حجاب را فقط با جرم تشخیص داده اند در حالی که اگر برداشت‌های اجتماعی و فقهی را درنظر می‌گرفتند، بسیار موثر بود.
رئیس پلیس پایتخت از شناسایی و دستگیری چهار نفر پشتیبان بازارهای سیاه مجازی داروی غیرمجاز در تهران بزرگ خبر داد.
حدود 90 میلیون سال پیش یک دایناسور گردن دراز عظیم الجثه به طول نزدیک به 30 متر در منطقه پاتاگونیا یا آرژانتین کنونی حضور داشت.
بر اساس بیانیه نیروی دریایی، خدمه بازداشت شده این زیردریایی ۴۵، ۵۴ و ۶۳ ساله و همگی کلمبیایی بودند. آنها ادعا کردند که از سوی یکی از تشکیلات قوی قاچاق مواد مخدر، مجبور شده‌اند تا این زیردریایی را به آمریکای مرکزی ببرند.
شرکت ترکیش پترولیوم (TPAO) با کشف ذخایر نفت به میزان یک میلیارد بشکه، بزرگترین اکتشاف نفتی ترکیه در خشکی را انجام داد.
درک این که چرا برخی از حیوانات بیشتر مستعد ابتلا به بیماری سرطان هستند می‌تواند منجر به بهبود غربالگری برای انسان شود.
گروهی از ستاره‌شناسان از روش جدیدی برای کشف یکی از بزرگترین سیاه‌چاله‌های تاکنون کشف‌شده، استفاده کرده‌اند.
بزرگ‌ترین مومیایی که در این گورستان باستانی کشف‌شده، به مردی با نام «خنومجدف» تعلق دارد که یک کشیش، بازرس و ناظر اشراف بوده است. گفته می‌شود که در مقبره دیگر یک قاضی و نویسنده به نام «فتک» دفن شده باشد.
گفته می‌شود که بزرگترین مومیایی کشف شده در این محوطه متعلق به مردی به نام «خنومجِدِف» - یک موبد، بازرس و سرپرست اشراف - است.
بزرگترین معدن الماس جهان در سال ۱۹۵۷ در منطقه «میرنی» یاکوتیا کشف شده است. این یک ذخایر الماس در سطح جهانی است که در سال ۱۹۵۷ کشف شد. در این مدت حدود ۳۵۰ میلیون مترمکعب سنگ صادر و الماس به ارزش ۱۷.۵ میلیارد دلار فروخته شد. بر اساس پیش بینی کارشناسان، پایان ناپذیری منطقه یاکوت به حدی است که توسعه این منبع حداقل تا ۳۵ سال ادامه خواهد داشت.
با وجود تحقیقات و کاوش‌های بسیار، هنوز معما‌های زیادی پیرامون هرم بزرگ حل نشده باقی مانده است. یکی از بزرگترین این معماها، اتاق‌های مخفی درون دیوار‌های این بنا است که هنوز کشف نشده‌اند. معلوم نیست که در دل این اتاقک‌های پنهان، چه چیز‌هایی وجود دارد، اما به طور بالقوه این احتمال مطرح است که گنجینه‌ها و مصنوعات مصر باستان در این اتاق‌ها مخفی شده‌اند.
یک کره فلزی که در مسیر پرواز یک جت نظامی دیده شده؛ یک سیگنال مرموز که در بزرگترین تلسکوپ جهان، زنگ‌های خطر را به صدا درآورده؛ کشف دانشمندان از احتمال وجود حیات در مریخ که سال‌ها قبل از بین رفته؛ سال ۲۰۲۲ سال پرسروصدایی از هر حیث، در دنیای موجودات فضایی بوده است.
یک سیارک تازه کشف شده خطرناک به اندازه بزرگترین آسمانخراش روی زمین قرار است امروز از کنار سیاره خاکی بگذرد.
حشد شعبی عراق طی بیانیه ای اعلام کرد که بزرگترین پایگاه های داعش در استان نینوا در عراق را کشف کرد.
دیرینه شناسان در پرتغال فسیل یک دایناسور غول پیکر را کشف کردند که می‌تواند بزرگترین دایناسور کشف شده در اروپا باشد.
معاون حقوقی و نظارت گمرک از کشف بزرگترین محموله مواد مخدر شیشه به وزن یک‌هزار و ۱۱۸ کیلوگرم در جداره تانکر سوخت کامیون افغانستانی در روز دوشنبه خبر داد.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ