معمولا فسیل‌ها به صورت تکه تکه یافت می‌شوند، اما جمجمه‌ای که کشف شد بسیار کامل بود و یک فک کامل داشت که چنین اتفاقی بسیار نادر است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
این نهنگ با طول تخمینی ۲.۵ متر و جرم تقریباً ۱۸۷ کیلوگرمی خود، کوچک‌ترین گونه‌ای است که از قدیمی‌ترین نهنگ‌های شناخته‌شده جهان کشف شده.
نویسندگان مطالعه با گزارش کشف خود در مقاله‌ای در سال ۲۰۲۱ توضیح می‌دهند که نمونه آن‌ها - با نام مستعار Baby Yingliang - در حالی پیدا شد که سرش «به سمت بدن، با پا‌ها در دو طرف، و پشت خمیده در امتداد قطب صاف تخم‌مرغ قرار داشت.
بررسی فسیل یک مدفوع ماقبل تاریخی توانسته به دانشمندان کمک کند تا رابطۀ بین انگل‌ها و ارگانیسم‌های میزبان را در دوران تریاسه، یعنی حدود ۲۰۰ میلیون سال قبل، بهتر درک کنند.
یک ماده‌ی کریستال‌مانند که تا به حال دیده نشده در تکه‌ای از «صاعقۀ فسیل‌شده» یا «فولگوریت» کشف شده است.
محققان مطمئن نیستند که این ردپای ۱۰ سانتیمتری دقیقا متعلق به کدام نوع از دایناسور بوده است، اما حدس می‌زنند که یک دایناسور کوچک گیاهخوار صاحب آن باشد.
فیل‌سانان موسوم به «گومفوتِر» بر خلاف فیل‌های امروزی فک زیرین بلندی داشتند که چهرۀ متمایزی به آن‌ها می‌بخشید.
محققان چینی و بریتانیایی فسیل‌های جانوری موسوم به یوریپتریدی (eurypterid) را کشف کرده‌اند که تا کنون شناخت دقیقی از آن وجود نداشته و بیشتر به عنوان عقرب دریایی شناخته شده است. این فسیل‌ها که قدمتشان به ۴۵۰ میلیون سال قبل برمی‌گردد، در استان ژجیانگ در شرق چین کشف شده‌اند.
دانشمندان در چین به شکل تصادفی با فسیل یک عقرب دریایی نادر باستانی برخورد کردند. این کشف، این پتانسیل را دارد که نور جدیدی بر روی گروه پهن‌بال‌سانان منقرض شده بیاندازد.
پس از تجزیه و تحلیل تقریبا 70 نمونه مشخص شد علیرغم آن که سنگ های رسوبی شیل اطراف فسیل ‌ها با خوشه‌ های میکروسکوپی از کریستال‌ های پیریت پر شده بود طبق گفته ها این کانی‌ های فسفاته با کلسیت زرد هستند که منبع درخشش طلایی فسیل‌ها بودند.
تریزینوسور یک دایناسور گیاه‌خوار قابل توجه از اواخر دوره کرتاسه با استخوان‌های پنجه بلندش است که شبیه تیغه‌های قیچی بوده است. این گونه‌ ماقبل تاریخ به دلیل ظاهر متمایزش در جدیدترین فیلم دنیای ژوراسیک نیز گنجانده شده است.
فسیل پیدا شده حدود ۳۰ سانتی‌متر قطر دارد و از کیفیت بالایی برخوردار است که کمتر در این منطقه از ولز دیده شده است.
بر اساس تجزیه و تحلیل‌های انجام شده توسط دیرینه شناسان بر روی این فسیل دایناسور، آن‌ها تأیید کردند که این در واقع یک نودوزاروس، خویشاوند نزدیک آنکیلوزاروس است.
محققان موفق به کشف مغزی شده‌اند که ظاهراً بیش از ۳۱۹ میلیون سال قدمت دارد و ازاین‌رو، به‌عنوان قدیمی‌ترین مغز حفظ‌شده از یک مهره‌دار در طول تاریخ حیات روی زمین شناخته می‌شود. این مغز ظاهراً درون جمجمه یک ماهی از دوره کربنیفر باقی مانده است.
محققان پژوهش جدید از روی تصویر سی‌تی‌اسکنِ جمجمه این ماهی، آرواره و دندان‌هایش، توانسته‌اند طول آن را بینِ ۶ تا ۸ اینچ تخمین بزنند. دانشمندان تصور می‌کنند که این ماهی به محضِ مردن در رسوباتی که اکسیژن کمی در آن‌ها وجود داشته است، مدفون شده است. این محیط‌ها فروپاشی بافت‌های نرم بدن را کند می‌کنند.
فسیل نسبتاً کاملِ Balaenognathus maeuseri بخشی از خانواده‌ی پتروسور به صورت تصادفی در یک معدن سنگ باواریایی در آلمان کشف شد در حالی که دانشمندان در حال حفاری بلوک بزرگی از سنگ‌آهکِ حاوی استخوان‌های کروکودیل بودند.
دکتر ایان تاولی (Ian Towle) نویسنده اصلی این گزارش تحقیقاتی گفت: میمون لمور با نام علمی آرکائولمور Archaeolemur که به طور شگفت‌آوری بزرگ بوده است دارای ویژگی‌های کالبدشناختی (anatomical) بدیع از جمله فاقد «شانه دندانی» در جلوی دهان برای تمیزکردن بوده است.
فسیل یک دایناسور ایگوانودون که در سال ۲۰۱۹ در کلرادوی آمریکا کشف شده قرار است، در ۲۰ اکتبر در پاریس به حراج گذاشته شود. ارزش این فسیل ۴۰۰ هزار یورو تخمین زده می‌شود.
دیرینه شناسان تخم‌های دایناسور فسیل شده‌ای را در چین کشف کردند که نشان می‌دهد این جانداران پیش از رویداد بزرگ در حال کاهش بودند.
دیرینه شناسان در آلبرتای کانادا بخش‌هایی از فسیل یک دایناسور را کشف کردند که به نظر می‌رسد مربوط به گونه‌ای نادر از هادروسور باشد.
دیرینه شناسان در فسیل یکی از اولین مهره داران سیاره ما که حدود ۳۸۰ میلیون سال قدمت دارد، قدیمی‌ترین قلب شناخته شده برای علم را کشف کردند.
دیرینه شناسان در پرتغال فسیل یک دایناسور غول پیکر را کشف کردند که می‌تواند بزرگترین دایناسور کشف شده در اروپا باشد.
نیک لانگریج دیرینه شناس جانوری از دانشگاه بث انگلستان در توصیف این مارمولک دوران کرتاسه می‌گوید: یک اژد‌های کومودو را تصور کنید که با کوسه سفید بزرگ، دایناسور تی‌رکس و نهنگ قاتل ترکیب شده باشد.
مانی که این موجود در سال ۲۰۱۷ میلادی کشف شد گزارش شده بود که فسیل ریز این جانور دریایی گونی و کیسه مانند می‌تواند قدیمی‌ترین نیای شناخته شده انسان باشد.
دیرینه شناسان در آمریکای جنوبی فسیل دایناسور گیاه خوار و زره پوشی را کشف کردند که تقریباً به اندازه یک گربه خانگی است.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ