رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: ساخت 200 هزار خوابگاه متاهلی برای دانشجویان با کمک دستگاه‌های مرتبط مورد موافقت قرار گرفته است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
آخرین ارقام حاکی از آن است هزینه وام مسکن برای متقاضیان نسبت به حدود ۱۰ روز قبل افزایش یافته است و متأهل‌های ساکن پایتخت برای دریافت این وام باید بیش از ۱۷۲ میلیون تومان پرداخت کنند.
دولت برای کنترل اجاره بها راهکارهای زیادی را در نظر گرفته است که هر کدام از این راهکارها بازار مسکن را بصورت کلی کنترل نکرده است.
یکی از مهم‌ترین اقدامات، کاهش سهم کالا‌های مهم و تأثیرگذار در سبد هزینه خانوار از جمله مسکن برای افزایش آستانه تحمل آنان است تا نظام حکمرانی مجال یابد بی‌آنکه این آستانه بشکند، دست به تصمیمات اساسی و از جمله اصلاح روند رشد بی‌رویه شتاب مصرف انرژی در کشور بزند. راستی چرا دولت و مجلس و اصولاً حاکمیت برای ساماندهی به وضعیت آشفته وکمرشکن تحت سیطره مافیای زمین و مسکن و مقابله با فعالیت‌های سفته بازانه و سوداگرانه در این بخش که بیشترین نقش را در افزایش هزینه‌های خانوار دارد، اقدام شایانی صورت نمی‌دهند؟!
کارشناس اقتصادی گفت: بسیاری از دولت‌ها به علت مشکلاتی مانند محدود شدن در یک مرز مشخص شهری جهت ساختن خانه‌های مسکونی و نیز رجوع به تراکم‌سازی به جای توسعه افقی شهرها، قادر به ساختن خانه‌های مسکونی نیستند. به همین دلیل، مسئله اجاره بها نیز به محدودیت شدید عرضه ملک مسکونی ناشی از انحصار بالای زمین در شهر‌های بزرگ مرتبط است.
روند کاهشی هر برگ اوراق مسکن از اواخر سال گذشته آغاز شده و دامنه آن به سال جاری هم کشیده شده است. به طوریکه متاهل‌های ساکن تهران می‌توانند با پرداخت کمتر از ۸۹ میلیون تومان نسبت به اخذ این وام اقدام کنند.
معاون اول رئیس‌جمهور مصوبه مربوط به تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار در سال ۱۴۰۲ را ابلاغ کرد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید از هزینه تمام شده ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در دامنه متری ۷ میلیون تومان خبر داد.
دیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: بر اساس برنامه باید سالانه ۱۵۰ هزار واحد ساخته شود اما در نظر داریم این میزان را تا ۲۰۰ هزار واحد افزایش دهیم.
هزینه هر برگ از تسهیلات مسکن نسبت به دو هفته قبل، افزایشی بوده و متاهل‌های تهرانی برای دریافت این وام باید بیش از ۱۲۱ میلیون تومان پرداخت کنند.
سرپرست دفتر اقتصاد مسکن  گفت: ساخت واحدهای یک طبقه به دلیل مدت زمان کمتر مشمول تورم سالانه نمی‌شود.
هزینه اوراق مسکن نسبت به اواسط آذرماه کمی کاهش داشته است و متاهل‌های تهرانی برای اخذ این وام باید بیش از ۱۰۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان پرداخت کنند.
رضا امیدی؛ جامعه شناس و عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: جامعه ما به شدت در حال تبدیل شدن به یک جامعه دو طبقه‌ای شامل طبقه کوچک فرادست و طبقه فربه فرودستان است که درنتیجه اضمحلال بیشتر طبقه متوسط را به بار می‌آورد. تلاش این طبقه برای حفظ مصرف و نقش فرهنگی خود در شرایطی که به معیشت او فشار‌های بزرگی وارد می‌ شود منجر به عصیان آن‌ها خواهد شد.
معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران از پرداخت ودیعه و کمک هزینه اجاره مسکن به بیش از ۱۰ هزار خانواده تحت حمایت این نهاد در نیمه نخست سال جاری خبر داد.
معاون بیمه‌ای سازمان تأمین‌اجتماعی از اجرایی شدن مصوبه کمیسیون موضوع اصل ۱۳۸ قانون اساسی مبنی بر تعیین کمک هزینه مسکن کارگران مشمول قانون کار از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ خبر داد.
زوجین باید ۸۰۰ برگه تسهیلات مسکن خریداری کنند که هزینه آن ۷۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان می‌شود که همراه با هزینه ۱۵ میلیون و ۲۹۶ هزار تومانی وام جعاله که برای آن باید ۱۶۰ ورق تسهیلات مسکن خریداری کنند، در مجموع باید ۹۱ میلیون و ۷۷۶ هزار تومان پرداخت کنند.
هزینه وام مسکن ارزان‌تر شد
هزینه اوراق مسکن حدود دو هفته قبل و پس از مدت‌ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید، روندی که همچنان ادامه دارد و این اوراق در سال جاری با ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.
هزینه اوراق مسکن حدود دو هفته قبل و پس از مدت‌ها به زیر ۱۰۰ هزار تومان رسید، روندی که همچنان ادامه دارد و این اوراق در سال جاری با ۹۹ هزار تومان معامله می‌شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به رایج نبودن فرهنگ صنعتی سازی ساختمان آن را در کاهش هزینه های تولید مسکن موثر دانست.
روند کاهشی هزینه وام مسکن ادامه دارد و در حالی که متاهل‌های ساکن پایتخت حدود ۱۰ روز قبل برای اخذ این وام باید بیش از ۱۳۴ میلیون تومان پرداخت می‌کردند، اکنون باید بیش از ۱۲۹ میلیون تومان پرداخت کنند.
شفافیت و نقدشوندگی دو مولفه مهم بازار سرمایه هستند که نبود هر یک از آنها روند بورس را دچار مشکل می‌کند. سوال اینجاست که وضعیت شفافیت و نقدشوندگی بورس تهران در دو سال گذشته چگونه بوده است؟
رئیس مرکز اورژانس تهران اعلام کرد: هنگام خدمت رسانی در منزل بیمار ناگهان همراه بیمار با نیرو‌های این مرکز جدال لفظی پیدا می‌کند که در این هنگام در خروجی منزل را قفل می‌کند و سگ‌ها را به سمت تکنسین‌ها تشویق به حمله می‌کند.
امروز دولت فعلا مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال، مطابق پیشنهادی که شده بود در نظر گرفت. اگر چنانچه هزینه بیشتری نیاز باشد طی پیشنهادهای بعدی ممکن است مطرح شود. البته یادآوری می‌کنم که هزینه‌های ناشی از این واقعه از سوی مسببان اصلی آن باید محاسبه و پس از رسیدگی از اموال آنان تامین شود.

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ