معاون حقوقی رئیس جمهور به فشار‌های بین‌المللی که توسط آمریکا علیه ما طراحی شده است، اشاره کرد و گفت: این وضعیت، دقت در این گونه اسناد بین المللی را بیشتر می‌کند و از این رو لایحه معاهده پاریس در حال بازبینی است و به عنوان معاونت حقوقی گفتگو‌های لازم و جلسه‌هایی را با بخش‌های مختلف تصمیم‌گیر درخصوص الحاق به کنوانسیون پاریس انجام داده ایم و نظرات کارشناسی دستگاه‌ها را درخواست و احصاء کردیم و نظارت کارشناسی اعلام شده است.
اخبار مشابه
در این قسمت می‌توانید اخبار مشابه به این خبر را مشاهده نمایید.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارسال لایحه اصلاح قانون بودجه ۱۴۰۲ با قید دوفوریت‌ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور با بیان این‌که در این خصوص قوه قضائیه، لایحه‌ای را آماده کرد که به عنوان لایحه قضایی به دولت آمد و دولت هم سعی کرد از تغییرات بنیادین که شاکله لایحه قوه قضائیه را بر هم بزند، بپرهیزد، خاطرنشان کرد: طبیعتاً ممکن بود دولت درباره بخش‌هایی از لایحه، نظر دیگری داشته باشد، اما، چون لایحه قضایی بود، ما سعی کردیم که حداقلِ تغییرات را در آن ایجاد کنیم.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور درباره لایحه پیشنهادی قوه‌قضائیه درباره عفاف و حجاب گفت: این لایحه نگاه جدیدی به مقوله حفظ کرامت زن و مسئله عفاف و حمایت های قانونی از سلامت اخلاقی جامعه دارد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور بابت موافقت مجلس با دو لایحه دولت، از نمایندگان تشکر کرد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از ارسال لایحه دوفوریتی واردات خودروهای کارکرده‌ به مجلس شورای اسلامی خبر داد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور از تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در نشست هیئت دولت خبر داد و گفت: این لایحه در اولین فرصت جهت کاهش بار وزارت کشاورزی و وزارت صمت تقدیم مجلس خواهد شد.
معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به اینکه لایحه ارتقای امنیت زنان رویکرد فمینیستی ندارد، گفت: رهبر انقلاب ۴۰۰ مورد درباره ظلم به زنان سخنرانی داشتند.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت: لایحه ارتقای امنیت بانوان هیچ ارتباط و انطباقی با سند ۲۰۳۰ ندارد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از فعالیت‌ها و خدمات ستاد سفر به مسافران نوروزی بازدید کرد و گفت: دولت لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از فعالیت‌ها و خدمات ستاد سفر به مسافران نوروزی بازدید کرد و گفت:دولت لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد.
معاون اجرایی رئیس‌جمهوری از فعالیت‌ها و خدمات ستاد سفر به مسافران نوروزی بازدید کرد و گفت:دولت لایحه تعطیلی پنجشنبه‌ها را در قالب اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری به مجلس ارائه کرد.
معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور گفت:لایحه پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتارها اقدامات پسینی و پیشینی دارد و امید است بررسی آن قبل از سال نو به پایان برسد.
محمد دهقان درباره لایحه برگزاری تجمعات قانونی گفت: این لایحه پس از اصلاح و تصویب مجدد در هیات دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت نظام پرداخت عادلانه حقوق را در سازمان اداری استخدامی در دستور کار دارد، گفت: در این لایحه نگاه عادلانه در پرداخت‌ها لحاظ خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه الحاق به شانگهای ۵۰ بخش دارد و وزارتخانه‌های مختلف توافقاتی انجام داده‌اند که در سفر آتی رییس‌جمهور پیشرفت آنها پیگیری خواهد شد.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام خبر ارسال لایحه عضویت ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌ اسلامی به مجلس در راستای ارتقای نقش زنان در تحولات اجتماعی و اقتصادی و غلبه بر چالش‌های پیشِ روی آنها و توسعه همکاری زنان ایران و کشورهای دیگر خبر داد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام خبر ارسال لایحه عضویت ایران در سازمان توسعه زنان سازمان همکاری‌ اسلامی به مجلس در راستای ارتقای نقش زنان در تحولات اجتماعی و اقتصادی و غلبه بر چالش‌های پیشِ روی آنها و توسعه همکاری زنان ایران و کشورهای دیگر خبر داد
تدوین لایحه «حفظ کرامت و حمایت از زنان در برابر خشونت» در معاونت امور زنان و خانواده دولت یازدهم با هدف جلوگیری از خشونت علیه زنان و حمایت قانونی هرچه بیشتر از زنان خشونت‌دیده آغاز شد که وقفه‌های طولانی‌مدت مجالی به تکمیل فرایند تدوین و تصویب آن در دولت یازدهم نداد. سرانجام نیز پس از قتل «رومینا» دختر ۱۴ ساله گیلانی به دست پدرش در خرداد ۹۹ بررسی این لایحه در معاونت امور زنان و خانواده رئیس‌جمهوری دولت دوازدهم به جریان افتاد و به دلیل داشتن مواد قضائی برای اعلام نظر به قوه قضائیه رفت.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: لایحه دوفوریتی «متناسب‌سازی حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان کشوری و لشکری» یکشنبه ۶/۱۷ در مجلس اعلام وصول و بلافاصله مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد. آن گونه که پزشکی قانونی اعلام کرده، پیکر این فرد برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی تحویل این نهاد شده و پس از انجام آزمایش های لازم و کالبد گشایی، نتیجه آن به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.
مهسا امینی که با وضعیت کما در بیمارستان بستری بود، درگذشت؛ این خبری است که ابتدا به نقل از منابع آگاه در برخی خبرگزاری‌ها منتشر شد و بعد از مدتی با اعلام خبر تحویل پیکر وی به پزشکی قانونی، مهر تایید خورد. آن گونه که پزشکی قانونی اعلام کرده، پیکر این فرد برای انجام آزمایشات پزشکی و کالبدشکافی تحویل این نهاد شده و پس از انجام آزمایشات لازم و کالبد گشایی، نتیجه آن به مراجع قضایی اعلام خواهد کرد.
حسینی با اشاره به گزارش برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه رئیس جمهور رکورددار دریافت تذکر از نمایندگان مجلس است، اظهار کرد: این ادعا صحت ندارد. مجلس یازدهم در اجلاسیه دوم ۳۸۵ تذکر کتبی به رئیس‌جمهور داده که شامل روسای جمهور دولت دوازدهم (چند ماه پایانی) و سیزدهم است، این تذکرات در واقع به معاونت‌ها و سازمان‌های زیر مجموعه یا اعضای دولت است.
معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با بیان اینکه دولت در یکسال گذشته اهتمام ویژه‌ای برای تعامل با نمایندگان مجلس داشت، گفت: بالغ بر ۴۰ لایحه جدید هم به مجلس ارسال شده است.
مراکز معاینه فنی در روز عید فطر تعطیل است

تمامی حقوق این سایت متعلق به آی‌لوک می‌باشد. سایت مپ